تخته سیاه استیون هاوکینگ چه اسراری را پنهان کرده است؟

به گزارش وبلاگ دریا، گرانش اکسون(Exxon gravity) چیست و چرا روی تخته سیاه استیون هاوکینگ، فیزیکدان افسانه ای قرار گرفته است؟

تخته سیاه استیون هاوکینگ چه اسراری را پنهان کرده است؟

به گزارش وبلاگ دریا و به نقل از لایوساینس، برگزار کنندگان یک نمایشگاه تازه در موزه علوم لندن امیدوارند بتوان رازهای پشت نقاشی ها، جوک ها و پیام های رمزی که روی تخته سیاه این فیزیکدان افسانه ای واقع شده است و برای بیش از 35 سال دست نخورده به جای مانده است را کشف کنند.

به گزارش گاردین، این تخته سیاه مربوط به سال 1980 است زمانی که هاوکینگ در کنفرانسی در مورد ابَرفضا و ابَر گرانش در دانشگاه کمبریج به سایر فیزیکدانان پیوست.

همکاران هاوکینگ در تلاش برای ارائه نظریه تئوری همه چیز کیهان شناختی که مجموعه ای از معادلات است که قوانین نسبیت عام و مکانیک کوانتوم را با هم ترکیب می کنند از تخته سیاه استفاده کردند و آن را با ترکیبی از معادلات نیمه تمام، جناس های گیج کننده و نقاشی های غیرقابل درک پر کردند.

این تخته سیاه پس از گذشت 40 سال همچنان حفظ شده است و به تازگی برای اولین بار به عنوان قطعه مرکزی نمایشگاه تازه در دفتر هاوکینگ که در روز دهم فوریه در موزه علوم لندن افتتاح شده است، در معرض دید عموم قرار گرفت.

این موزه میزبان فیزیکدانان و دوستان هاوکینگ از سراسر جهان خواهد بود به این امید که کسی بتواند نوشته های روی تخته سیاه را رمزگشایی کند.

این تخته سیاه به همراه ده ها اثر هنری هاوکینگ به نمایش گذاشته شده است. سایر مواردی که در معرض دید عموم قرار گرفته اند نسخه ای از مدرک دکترای این فیزیکدان در سال 1966، انتها نامه او با موضوع انبساط جهان، ویلچر او و یک ژاکت شخصی سازی شده است که از طریق سازندگان سیمپسون ها برای قدردانی از حضورش در این نمایش به او اهدا شده است. این نمایشگاه تا 12 ژوئن در موزه علوم لندن ادامه خواهد داشت و پس از آن در چند موزه دیگر بریتانیا برپا می شود.

استیون هاوکینگ در روز هشتم ژانویه سال 1942 در انگلستان به جهان آمد. او که در سال 1963 در دانشگاه کمبریج مشغول تحصیل در رشته کیهان شناسی بود مبتلا به بیماری لو گریگ یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) تشخیص داده شد. انتظار می رفت پس از بیماری او تنها 21 سال دیگر عمر کند اما او بیش از پنج دهه به کار و زندگی پرداخت و در نهایت در سن 76 سالگی در سال 2018 درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تخته سیاه استیون هاوکینگ چه اسراری را پنهان کرده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخته سیاه استیون هاوکینگ چه اسراری را پنهان کرده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید