تسلط سامسونگ و اپل بر بازار گوشی های هوشمند در سال 2021

به گزارش وبلاگ دریا، بر اساس گزارش های Counterpoint Research و Omdia، علی رغم مسائل زنجیره تامین در سال گذشته، بازار گوشی های هوشمند پیروز شد سال به سال رشد کند و برندگان کلی بازار، دو شرکت اپل و سامسونگ بودند.

تسلط سامسونگ و اپل بر بازار گوشی های هوشمند در سال 2021

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، طبق گزارش ها، سامسونگ در سال 2021 در مجموع پیشتاز بود در حالی که اپل در سه ماه آخر سال تسلط داشت.

اینکه چه کسی برنده و چه کسی دوم شد بستگی به یک موضوع دارد. با نگاهی به کل بازار سالانه، هر دو شرکت سامسونگ و اپل به ترتیب با 271 میلیون دستگاه و 238 میلیون دستگاه فروش در صدر قرار گرفتند. در پایان سال، آیفون با فروش 87 میلیون محصول برتری داشت. در حالی که فروش 67 تا 69 میلیونی دستگاه سامسونگ برای این دوره نامرغوب نیست، تفاوت قیمت آیفون 13 نسبت به چیزی شبیه به گلکسی A52 به این معنی است که اپل حتی اگر این جفت تقریباً به همان رقم می فروخت، سود بیشتری می برد.

گرچه سامسونگ ترکیبی از محصولات درجه یک مانند اپل را نداشت، اما Counterpoint می گوید که محصولات تاشو این شرکت در بازار گران قیمت به خوبی عمل می کنند و احتمالاً راه طولانی تری در تبدیل کردن گوشی های تاشو به یک محصول اصلی تر از آن ها خواهند داشت.

اپل و سامسونگ تنها برند هایی نبودند که سال های خوبی داشتند. شیائومی نیز، برنده مدال برنز است و در سال 2021 به طور کلی 190 میلیون فروش داشته است، علیرغم اینکه حتی آنر ایالات متحده فروخته نشده است، همچنین شاهد ظهور مجدد جهانی بوده و اکنون پس از جدایی از هوآوی در بین 10 سازنده برتر گوشی های هوشمند واقع شده است.

این شرکت با گوشی هایی مانند آنر 50 و 50 پرو قوی بازگشته است و حتی قصد دارد در گوشی های تاشو متمرکز شود. در سال 2021، حدود 40 میلیون دستگاه فروخته شد. موتورولا همچنان شاهد رشد در بازار کمتر از 300 دلار آمریکا در نتیجه غیبت ال جی است، در حالی که در آمریکای لاتین و اروپا با طیف وسیعی از تلفن های دارای مشخصات خوب در حال توسعه است.

منبع: انتخاب

به "تسلط سامسونگ و اپل بر بازار گوشی های هوشمند در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط سامسونگ و اپل بر بازار گوشی های هوشمند در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید