تقاضای بالا برای آیفون 13 خبر خوبی برای سری آیفون 14 نیست

به گزارش وبلاگ دریا، در حالی که فقط چند هفته تا رونمایی از گوشی های سری آیفون 14 زمان به جای مانده می بینیم که تقاضا برای خرید آیفون 13 بسیار فراتر از حد تصور است.

تقاضای بالا برای آیفون 13 خبر خوبی برای سری آیفون 14 نیست

اپل به احتمال بسیار زیاد در هفته نخست سپتامبر (ماه میلادی پیش رو)، از گوشی های سری آیفون 14 خود رونمایی می کند. این گوشی ها طبق آخرین خبرها، شامل چهار مدل می شوند که برخلاف تمام خبرها و شایعات قبلی، باز هم شاهد مدل مینی خواهیم بود. پیش تر گفته می شد قرار است به جای مدل مینی، یک مدل با نام مکس یا پلاس با مقدار 6.7 اینچ اما با معینات و قابلیت های مدل استاندارد، سه مدل دیگر را همراهی کند اما همین چند وقت پیش بود که شنیدیم اپل تصمیم ندارد مدل گوشی هایش را تغییر دهد. هرچند این خبر هم یک شایعه است.

اپل با سری آیفون 13، سال بسیار خوبی داشته است. فروش گوشی های این شرکت به جز مدل مینی که به خاطر مقدار کوچک خیلی نتوانست مورد پسند واقع شود، عالی بوده اما انتظار می رفت حالا که به رونمایی از سری آیفون 14 نزدیک می شویم، از مقدار تقاضا برای خرید آن ها کاسته شود ولی ظاهرا نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه فروش آیفون 13 یک فرایند خوب و ثابتی به خود گرفته و همچنان هم ادامه دارد.

آیا آیفون 14 پرچم دار هیجان انگیزی نخواهد بود؟

طبق پیش بینی وب سایت بلومبرگ، ظاهرا باید انتظار داشته باشیم فروش سری آیفون 14، کم و بیش مشابه مقدار فروش گوشی های نسل قبل یعنی سری آیفون 13 باشد. برخی ها حتی معتقد بودند که سری آیفون 14 قرار است رکورد فوق العاده ای از لحاظ فروش از خود به جای بگذارد اما یکی از تحلیل گران JP Morgan با نام سمیک چترجی گفته تعداد افرادی که برای خرید آیفون دست نگه داشته اند بسیار کمتر از انتظار است چرا که شرکت آمریکایی از لحاظ قابلیت و امکانات، این سری را خیلی ارتقا نداده و از طرفی افزایش قیمت محسوسی را هم برای آن ها در نظر گرفته است. البته اپل دو مدل پرو را به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، پردازنده تازه و ظاهری مدرن تر و مجذوب کننده تر مجهز کرده است اما برای دو مدل استاندارد ارتقای زیادی را شاهد نخواهیم بود.

اگرچه این خبر برای اپل از یک جهت خوب است چون فروش گوشی هایش همچنان به بهترین شکل ممکن پیش می رود اما از یک جهت دیگر می تواند واقعا مشکل ساز باشد. چرا که اپل طبق خبرها، این بار به خصوص برای دو مدل استاندارد و مینی، پیشرفت خاصی را در نظر نگرفته که بخواهیم آن ها را معین کننده در نظر بگیریم. البته اگر مدل پلاس یا مکس به جای مینی عرضه شود، معادلات برهم خواهد خورد چون آن گوشی دلایل زیادی برای جلب رضایت کاربران خواهد داشت.

آیا تاریخ تکرار می شود؟

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته حوالی همین زمان ها بود که سری آیفون 12 از لحاظ فروش شرایط بسیار خوبی داشت. این گوشی ها نخستین محصولات اپل مجهز به 5G بودند و در نتیجه کاربران هم برای تجربه این قابلیت لحظه شماری می کردند. اما دیدیم که به محض ورود آیفون 13 به بازار، نه تنها این گوشی ها فروش خوبی داشتند بلکه سری آیفون 12 هم همچنان برای چند ماه در لیست پرفروش ترین گوشی ها دیده می شد.

اگر فروش آیفون 14 به همان خوبی که خود شرکت انتظار دارد پیش برود، قطعا ادامه سال تا سپتامبر 2023، یکی از بهترین یک سال های تاریخ اپل خواهد چرا که می تواند هم از بابت فروش بالای گوشی های نسل گذشته اش خرسند باشد و هم گوشی های تازه، بدون اینکه مثل شرکت های اندرویدی، نگران این باشد که گوشی های قدیم و تازه فروش یکدیگر را مختل می کنند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تقاضای بالا برای آیفون 13 خبر خوبی برای سری آیفون 14 نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای بالا برای آیفون 13 خبر خوبی برای سری آیفون 14 نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید