تشریح اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

به گزارش وبلاگ دریا، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، تشریح اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران صورت پذیرفت.

تشریح اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

مسعود اعلم صمیمی، مدیر مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در مورد حضور پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران اظهار کرد: مهمترین اتفاقی که در غرفه جهاد دانشگاهی رخ داد، این بود که توانستیم خودمان را در سطح ملی و بین المللی پرزنت کنیم و ابعاد این معرفی بسیار متفاوت با نمایشگاه هایی بود که تا امروز در آن شرکت نموده بودیم.

وی اضافه کرد: البته پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی در تمامی نمایشگاه های هفته پژوهش که به صورت استانی و منطقه ای برگزار می گردد، حضور پررنگ داشته است اما شرکت در این نمایشگاه به علت ابعاد ملی و بین المللی برای ما اهمیت داشت.

این کارشناس گردشگری بیان نمود: برگزاری این نوع از نمایشگاه ها فرصت خوبی برای ارائه دستاوردها است، چرا که از دیگر کشورها نیز در آن حضور پیدا می نمایند. جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز با توجه به اولین حضور خود در این نمایشگاه توانست به اهدافی که از ابتدا برای این نمایشگاه در نظر داشت، دست پیدا کند.

رونمایی ملی از سند راهبردی توسعه گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری

وی توضیح داد: یکی از مهمترین فعالیت های اخیر ما در حوزه گردشگری معرفی سند راهبردی عملیاتی توسعه گردشگری خراسان رضوی بود که با حضور جمعی از افراد دارای مناصب ملی و حاکمیتی مجدد معرفی و این طرح رونمایی شد. با رونمایی از این سند پژوهشی فعالیت های 6 ساله مجموعه جهاد در سطح منطقه ای و شهری تعیین می گردد و توانایی انجام پژوهش ها در سطح ملی و بین المللی نمایان و باعث کسب جایگاه های بهتری برای پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خواهد شد.

اعلم صمیمی اعلام نمود: قاعدتا بسیاری از ارتباطاتی که به نظر می آمد در نمایشگاه شکل گیرد، در سطح ملی رخ داد و اقداماتی که انجام شد، بسیار ارزشمند بود. بعلاوه تمام افراد از بازدید نمایندگان عادی گرفته تا فعالان حوزه گردشگری و دانشگاهی جذب پروژه های ارائه شده ، شدند که همین امر باعث شد بخش برندینگ پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی در حوزه گردشگری مثبت ظاهر گردد.

وی مطرح نمود: مهمترین اقدامی که در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران انجام شد، این بود که در کنار خروجی علمی، پروژه های مختلفی که این مجموعه انجام داده بود، در قالب یک دفترچه تایپوگرافی در اختیار علاقمندان نهاده شد. این اتفاق باعث جذب افراد به غرفه و ایجاد بحث های تخصصی شد.

ارائه پژوهش ها با هدف توسعه ارتباطات در سطح ملی و بین المللی از اهداف حضور در نمایشگاه گردشگری تهران بود

مدیر مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین اقدامی که در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران انجام دادیم، ارائه پژوهش ها بویژه پژوهش های سالهای اخیر بود که با هدف توسعه مناسبات و ارتباطات در سطح ملی و بین المللی که بخش عمده ای از اهداف ما بشمار می رود، به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی هیچ تفاهم نامه ای منعقد نشده بود، مطرح نمود: این نمایشگاه باعث شد تا جلساتی پس از اتمام نمایشگاه برگزار گردد که به نوعی اعلام آمادگی برای همکاری با بعضی از شرکت ها بود و امضای تفاهم نامه ای با شرکت توسعه گردشگری شهر مشهد از جمله این همکاری ها بود. جلسات در حال اجرا است و محتمل است تفاهم نامه ای را نیز با بخش گردشگری اتاق بازرگانی ایران امضا کنیم.

اعلم صمیمی در مورد ضعف هایی که غرفه جهاد دانشگاهی با آن روبرو بود، اذعان کرد: مهمترین ایراد و چالشی که با آن روبرو بودیم این بود که فردی وجود نداشت تا از غرفه های نمایشگاه بطور کامل تماشا کند و آنها را مورد ارزیابی قرار دهد. بنابراین مهمترین ضعف این بود که نتوانستیم بطور موثر با غرفه داران دیگر وارد مذاکره و تعامل شویم و احتمالا به علت عدم تجربه کافی ما برای حضور در نمایشگاه بوده است.

حضور کم رنگ بخش خصوصی در نمایشگاه گردشگری سال جاری

این کارشناس گردشگری در مورد نقش بخش خصوصی استان در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران بیان نمود: بطور کلی بخش خصوصی سال جاری در نمایشگاه بسیار ضعیف تر از سالهای گذشته حضور پیدا کرد و شاهد ریزش جدی حضور بخش خصوصی استان نیز بودیم. با توجه به اینکه شهر مشهد زائرپذیر است و اقامتگاه های زیادی در این شهر نسبت به دیگر شهرها وجود دارد، تنها 2 الی 3 شرکت بخش خصوصی وجود داشت و در حوزه گردشگری کمبود بیشتری نسبت به دیگر شهرها احساس میشد.

منبع: همگردی

به "تشریح اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید