تصاویر ، خطرناک ترین تعقیب و گریز در سینما ، رشوه 40 هزار دلاری برای فیلمبرداری یک سکانس

به گزارش وبلاگ دریا، فیلم ارتباط فرانسوی به داشتن یکی از فوق العاده ترین سکانس های تعقیب و گریز ماشینی در تاریخ سینما مشهور است، اما کارگردان این فیلم ویلیام فریدکین از روش های بسیار غیرمتعارف و حتی کاملا خطرناک برای ثبت آن استفاده کرد.

تصاویر ، خطرناک ترین تعقیب و گریز در سینما ، رشوه 40 هزار دلاری برای فیلمبرداری یک سکانس

به گزارش وبلاگ دریا، ویلیام فریدکین فیلمساز آمریکایی که حدود دو هفته پیش در سن 87 سالگی درگذشت را بیشتر برای فیلم ژانر وحشت جن گیر می شناسند اما به گفته بیشتر منتقدان تریلر پلیسی او با عنوان ارتباط فرانسوی با بازی جین هکمن و روی شیدر در سال 1971 را می توان بهترین اثر این سینماگر دانست.

اما به یادماندنی ترین سکانس فیلم ارتباط فرانسوی مربوط به تعقیب و گریز ماشینی مرگبار است که فریدکین بیشتر آن را در یک برداشت و در ترافیک واقعی و در خیابان های مسدود نشده در نیویورک فیلمبرداری کرد.

فریدکین هفته ها را صرف راهنمایی بیل هیکمن راننده فیلم اتصال فرانسوی کرد و پس از آن بود که جین یکمن پشت فرمان ماشین پونتیاک لِمان نشست و فریدکین دوربین را پشت شانه اش کار گذاشت.

راننده عصبانی پایش را روی پدال گاز کوبید، چراغ های قرمز را رد کرد و بیش از 25 بلوک را تا 90 مایل در ساعت رانندگی کرد. فریدکین نیز ماننده شخصیت پلیسِ بی پروای داستان پاپی دویل (با بازی جین هکمن) برای رسیدن به آنچه می خواست بسیار مصر بود و درنهایت یک سکانس شبهه-واقعی و مستندگونه مقابل دوربین برد که تا امروز از آن در تعقیب و گریزهای سینمایی یاد می گردد.

در سکانس تعقیب و گریز فریدکین با دادن رشوه 40 هزار دلاری به یک مقام رسمی توانست صحنه هایی را در ترن هوایی فیلمبرداری کند. فریدکین برای فیلمبرداری این صحنه از عوامل فیلم و پلیس های خارج از وظیفه یاری گرفت تا اوضاع را مهار کند، با این حال، هیچ کنترل رسمی ترافیکی وجود نداشت و حداقل یک تصادف خارج از فیلمنامه با یک وسیله نقلیه دیگر بدلکاری رخ داد که این صحنه نیز وارد فیلم شد.

فریدکین موضوع ارتباط فرانسوی را مرز باریک بین پلیس و جنایتکار معرفی کرد اما داستان های پشت پرده مانند این نیز نشان می دهند که گاهی اوقات چه مرز باریکی نیز بین هنرمند و جنایتکار وجود دارد، مثل زمان هایی که ریسک های خلاقانه می تواند جان عوامل را در صحنه و لوکیشن فیلم به خطر بیاندازد.

فریدکین خوش شانس بود زیرا هیچ کس آسیب جدی ندید، اما پس از داستان غم انگیزی که در صحنه فیلم سینمایی زنگار روی داد، به نظر میرسد او یا هر فیلمسازی، دیگر نمی تواند از تبعات بعضی از کارهایی که در دهه 1970 در صحنه فیلمبرداری فیلمش انجام می شد، قسر در برود. او در سال 2021، و در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم ارتباط فرانسوی گفت: هر قدر هم که فیلم پیروز می شد، الان این کار را انجام نمی دادم و جان افراد را به خطر نمی انداختم.

ارتباط فرانسوی همچنان یک فیلم کلاسیک سینما باقی می ماند و تماشای تعقیب و گریز با آگاهی از نحوه فیلمبرداری آن باعث افزایش هیجان آن می گردد، اما آیا اگر تحت شرایط کم خطرتری فیلمبرداری می شد، به این خوبی در نمی آمد؟ آیا خطر واقعی به نوعی به قدرت درونی فیلم یاری می نماید یا می توان با جادوی سینما، آن را به همان میزان واقعی جلوه داد؟ اینها بخشی از پرسش هایی هستند که سینما در قرن بیست و یکم با آن ها روبرو است.

مرگ غم انگیز مادر نوجوان ژاپنی در جنگ جهانی دوم | آخرین انیمیشن میازاکی راهی نیویورک می گردد

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، خطرناک ترین تعقیب و گریز در سینما ، رشوه 40 هزار دلاری برای فیلمبرداری یک سکانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، خطرناک ترین تعقیب و گریز در سینما ، رشوه 40 هزار دلاری برای فیلمبرداری یک سکانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید