تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک ستاره تازه متولد شده عکس گرفته که زندگی اش را در میانه یک ساعت شنی غبارآلود شروع نموده!

به گزارش وبلاگ دریا، تلسکوپ فضایی جیمز وب روز چهارشنبه از جدیدترین تصویر خود که بیانگر بزرگی آسمان است پرده برداری کرد، یک ساعت شنی اثیری از غبار نارنجی و آبی که از یک ستاره تازه شکل گرفته در مرکز آن خارج می گردد!

تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک ستاره تازه متولد شده عکس گرفته که زندگی اش را در میانه یک ساعت شنی غبارآلود شروع نموده!

ناسا و آژانس فضایی اروپا در بیانیه ای اعلام کردند که ابرهای رنگارنگ تنها در نور فروسرخ قابل مشاهده هستند، بنابراین پیش از این هرگز ثبت نشده بودند.

ستاره بسیار جوان، معروف به پیش ستاره L1527، در تاریکی به وسیله لبه یک دیسک چرخان از گاز در گردن ساعت شنی پنهان شده است.

با این حال نور از بالا و پایین دیسک بیرون می ریزد و ابرهای ساعت شنی شکل را روشن می نماید.

ابرها به وسیله موادی که از ستاره در برخورد با مواد اطراف پرتاب می شوند، ایجاد می شوند. این گرد و غبار در بخش های آبی نازک تر و در قسمت های نارنجی غلیظ تر است.

این پیش ستاره که تنها 100 هزار سال قدمت دارد و در ابتدایی ترین مرحله تشکیل ستاره است و هنوز قادر به فراوری انرژی خود نیست.

در بیانیه آمده است که قرص سیاه اطراف، که به میزان منظومه شمسی ما است، مواد را به پیش ستاره می دهد تا زمانی که در نهایت به آستانه شروع همجوشی هسته ای برسد.

در نهایت، این عکس از L1527 دریچه ای به شکل ظاهری خورشید و منظومه شمسی ما در دوران کودکی ارائه می دهد .

این پیش ستاره در ابر مولکولی توروس قرار گرفته است، یک مهدکودک ستارگان برای صدها ستاره تقریباً شکل گرفته در حدود 430 سال نوری از زمین.

یکی از اهداف اصلی تلسکوپ جیمز وب 10 میلیارد دلاری، مطالعه چرخه زندگی ستارگان است. تمرکز اصلی دیگر تحقیقات بر روی سیارات فراخورشیدی، سیارات خارج از منظومه شمسی زمین است.

© خبرگزاری فرانسه

منبع: یک پزشک

به "تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک ستاره تازه متولد شده عکس گرفته که زندگی اش را در میانه یک ساعت شنی غبارآلود شروع نموده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک ستاره تازه متولد شده عکس گرفته که زندگی اش را در میانه یک ساعت شنی غبارآلود شروع نموده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید