خبرنگاران روستاهای جنوب شرق تهران به سامانه گندزدایی مجهز شدند

به گزارش وبلاگ دریا، تهران- خبرنگاران- مدیر دفتر کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران گفت: به منظور تأمین آب سالم و بهداشتی در مناطق روستایی، 21 روستای حوزه این شرکت به سامانه محلولی گندزدایی آب شرب مجهز شد.

خبرنگاران روستاهای جنوب شرق تهران به سامانه گندزدایی مجهز شدند

نسیم قربانی روز پنجشنبه به خبرنگار وبلاگ دریا گفت: با تلفیق 2 شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، ارتقای کیفیت آب شرب مناطق روستایی در دستور کار شرکت آبفای جنوب شرقی قرار گرفت تا ضمن برخورداری مردم از آب شرب پایدار، کیفیت این آب نیز ارتقا یابد.

وی گفت: با توجه به مزیت های استفاده از آب ژاول برای گندزدایی در مقایسه با پرکلرین و خطرهایی که کلرزنی گازی برای سلامت افراد دارد، جایگزین کردن سامانه محلولی در دستور کار شرکت آبفای جنوب شرق قرار گرفت و هم اکنون این مهم در سه شهرستان ورامین، پاکدشت و پیشوا در حال اجراست.

وی از ایجاد بسیار اندک رسوب کلسیم کربنات به عنوان مهمترین مزیت استفاده از آب ژاول در گندزدایی یاد کرد و اضافه کرد: کاهش میزان رسوبات مانع از خرابی پمپ های آب و استهلاک تأسیسات آبرسانی می شود.

قربانی گفت: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، هم اکنون در 21 روستای تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت آبفای جنوب شرقی، سامانه کلرزنی گازی از مدار بهره برداری خارج و سامانه محلولی جایگزین شده است تا روستانشینان از آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران وظیفه تأمین و توزیع آب را در مناطق شهری و روستایی ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روستاهای جنوب شرق تهران به سامانه گندزدایی مجهز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روستاهای جنوب شرق تهران به سامانه گندزدایی مجهز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید