خبرنگاران سازمان ملل خواهان همکاری بایدن با این نهاد جهانی شد

به گزارش وبلاگ دریا، تهران - خبرنگاران - دبیر کل سازمان ملل و شماری از مقامات ارشد این سازمان از پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و کامالا هریس معاون او در انتخابات آمریکا استقبال نموده و خواهان همکاری دولت او با سازمان ملل شدند.

خبرنگاران سازمان ملل خواهان همکاری بایدن با این نهاد جهانی شد

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ دریا به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، از پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و کامالا هریس معاون او استقبال کرد.

جو بایدن 77 ساله با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: مشارکت بین ایالات متحده و سازمان ملل، ستون اساسی همکاری های بین المللی است که برای غلبه بر چالش های سخت دنیا امروز لازم است.

به نوشته تارنمای رسمی سازمان ملل، دیگر مقامات ارشد سازمان ملل نیز از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و کامالا هریس معاون او استقبال کردند.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت (WHO) در توئیت خود نوشت: من و همکارانم در سازمان دنیای بهداشت، مشتاقانه منتظر همکاری با شما و تیم شما هستیم.

وی اضافه نمود: بحران هایی مانند بیماری همه گیر کووید 19، اهمیت همبستگی دنیای را برای حفظ و بقای جان انسان ها و منابع درآمدی آن ها نشان دارد؛ لذا با یکدیگر همکاری کنیم.

ادری آزولای مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نیز در توئیتر خود یادآور شد: چالش های دنیای امروز مستلزم تعهد دوباره ایالات متحده در سرمایه های مشترک از جمله علم، آموزش و پرورش و فرهنگ است.

وی همچنین از اینکه جیل بایدن، همسر رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، یک معلم زبان انگلیسی است و به عنوان بانوی اول ایالات متحده در کاخ سفید حضور خواهد داشت، اظهار خرسندی کرد.

مدیر اجرایی نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان یا به اختصار زنان سازمان ملل / ONU Femmes در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انتخاب کامالا هریس به عنوان معاون جو بایدن، رئیس جمهور متخب رئیس جمهور آمریکا، برای نهاد ما و همچنین برای همه زنان و دختران در سراسر دنیا و به ویژه زنان رنگین پوست، لحظه ای بسیار الهام بخش است.

وی با تاکید بر حضور بیشتر زنان در مناصب مدیریتی توضیح داد: کامالا هریس اولین زن، اولین رنگین پوستی است که در مقام معاون رئیس جمهوری ایالات متحده انتخاب می گردد.

مقامات آژانس های سازمان ملل در امور پناهندگان و مهاجران نیز از انتخاب بایدن و هریس استقبال کردند.

فیلیپو گرندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در توئیت گفت: ما مشتاقانه منتظر همکاری با دولت شما در خصوص مسائل پناهندگان در سطح ملی و دنیای هستیم.

آنتونیو ویتورینو مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) نیز در توئیتر خود اعلام کرد: ما مشتاقانه منتظر همکاری با دولت شما در زمینه مدیریت معظل مهاجرت به نفع همگان هستیم.

به رغم تاکیدات منشور سازمان ملل متحد بر حصول همکاری بین المللی در حل مسائل بین المللی دارای جنبه های مالی، اجتماعی، فرهنگی یا انسان محبت آمیز، دولت ترامپ با خروج از پیمان ها و سازمان های بین المللی به نماد عهدشکنی، یکجانبه گرایی و بی توجهی به موضوعات نیازمند همکاری بین المللی مبدل شده است

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سازمان ملل خواهان همکاری بایدن با این نهاد جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل خواهان همکاری بایدن با این نهاد جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید