خبرنگاران فرماندار: همکاری مردم به بهبود فرایند شیوع کرونا در اسلامشهر کمک کرد

به گزارش وبلاگ دریا، تهران- خبرنگاران- فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: با همکاری مردم، کسبه و تلاش کادر درمانی، شیب ابتلا به کرونا در این شهرستان نزولی شده است.

خبرنگاران فرماندار: همکاری مردم به بهبود فرایند شیوع کرونا در اسلامشهر کمک کرد

مسعود مرسلپور روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان اسلامشهر اضافه کرد: در روزهای اخیر هیچ ابتلایی به بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر نداشتیم که این را مدیون همکاری مردم و کسبه، مدیریت با انگیزه شبکه بهداشت و درمان و تلاش رئیس، پزشکان و پرستاران ایثارگر این بیمارستان هستیم که تا پای جان پای کار هستند و از هیچ تلاشی برای بهبود بیماران دریغ نمی کنند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان در سالجاری به لحاظ پیشگیری از گسترش زنجیره ابتلا به ویروس کرونا تفاوت های بسکمک با سنوات گذشته دارد.

مرسلپور شرح داد: امسال مردم از نمازهای جماعت، برگزاری مراسم احیا، شب زنده داری های جمعی و امساک افطار به روزه داران محروم هستند، اما می توانیم به عبادت های فردی بپردازیم و به افراد نیازمند کمک بیشتری کنیم، این از مزیّت های ماه مبارک رمضان در سالجاری است.

وی بر ضرورت توزیع فراگیر کالاهای اساسی با نرخ مصوب دولتی در سطح شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: در ماه رمضان امسال باید با کنترل و پرکردن بازار عرضه از مشکلاتی که مترتب بر اقتصاد معیشتی مردم است بکاهیم و چراکه ممکن است مصرف کننده و تولیدکننده آسیب بینند و قیمت ها نیز افزایش پیدا کند.

مرسلپور با توجه به ثبات و کاهش قیمت مرغ و گوشت قرمز در بازار، اضافه کرد: خوشبختانه قیمت مرغ و گوشت قرمز به شرایط تقریباً نسبی و پایداری در شهرستان شهریار رسیده اما در حوزه دیگر اقلام افزایش قیمت داشتیم که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: سهمیه کالاهای اساسی که توسط ستادتنظیم بازار استان تهران برای این شهرستان در نظر گرفته باید با نظارت جدی و توزیع مناسب و فراگیر همه از آن بهره ببرند و توزیع تنها در چند نقطه شهر متمرکز نشود که فروش چندانی ندارد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز به عنوان رزمنده خط مقدم مقابله با کرونا بر امر توزیع، جابجایی، تحویل و بسته بندی اقلام و موادغذایی شهرستان نظارت کند تا فرایند توزیع متناسب با پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

بنابر آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر شنبه 30 فروردین به 80 هزار و 868 نفر رسید که از این تعداد 55 هزار و 987 نفر بهبود یافته اند و پنج هزار و 31 نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس همین گزارش طی 24 ساعت گذشته یک هزار و 374 بیمار جدید شناسایی شد و 73 نفرفوت کردند.

به گزارش وبلاگ دریا، شهرستان اسلامشهر با 800 هزار نفر جمعیت در 12 کیلومتری جنوب تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار: همکاری مردم به بهبود فرایند شیوع کرونا در اسلامشهر کمک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: همکاری مردم به بهبود فرایند شیوع کرونا در اسلامشهر کمک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید