خیز هندی ها برای میزبانی المپیک 2036، برگزاری نشست IOC در بمبئی

به گزارش وبلاگ دریا، شهر بمبئی در کشور هند به عنوان میزبان نشست کمیته بین المللی المپیک در سال 2023 انتخاب و معرفی گشت.

خیز هندی ها برای میزبانی المپیک 2036، برگزاری نشست IOC در بمبئی

به گزارش وبلاگ دریا، شهر بمبئی در کشور هند به عنوان میزبان نشست کمیته بین المللی المپیک (IOC) در سال 2023 انتخاب شد، چون مقامات این کشور هدف بلندمدت خود را برای میزبانی بازی های المپیک قرار داده اند.

هندی ها پیش از این پیشنهاد میزبانی از این نشست در سال 2019 را مطرح کرده بودند که با آن تاریخ موافقت نشده بود، اما با برای سال 2023 مورد موافقت قرار گرفت.

هند پیش از این یکبار در سال 1983 میزبان نشست IOC در شهر دهلی نو بود. ضمن اینکه نشست سال 2023 مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند خواهد بود.

در همین حال کمیته المپیک هند تمایل زیادی برای ارائه میزبانی بازی های المپیک دارد. ناریندر باترا رئیس این کمیته در این خصوص گفت: این اعتقاد وجود دارد که ورزش می تواند یک تغییر اساسی در جامعه ما ایجاد کند. این هدف بلندمدت ما برای میزبانی از المپیک در هند است. این یک هدف جسورانه است، اما مطمئن هستیم که می توانیم به آن برسیم. ما هیجان زده هستیم که از طریق ورزش می توانیم جهان را به هند بیاوریم.

بنابر اعلام رئیس کمیته المپیک هند، شهر احمدآباد به عنوان میزبان احتمالی بازی های المپیک 2036 معرفی شده است. در همین باره نیز استادیوم 132 هزار نفری موتِرا به عنوان بزرگترین استادیوم در جهان، به عنوان یک مکان بالقوه برای برگزاری مراسم افتتاحیه و همچنین مسابقات دوومیدانی پیشنهاد شده است.

نیتا آمبانی عضو کمیته بین المللی المپیک نیز در این باره گفت: آرزوی ما برای میزبانی بازی های المپیک در آینده و جاه طلبی ما این است که هر جوان هندی را تشویق کنیم تا ارزش های المپیک، دوستی و احترام را بپذیرد. نشست IOC در هند نیز یک نقطه مناسب برای شعله ور کردن این جاه طلبی خواهد بود.

قرار است در نشست IOC در سال 2023، میزبان بازی های المپیک زمستانی 2030 معرفی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خیز هندی ها برای میزبانی المپیک 2036، برگزاری نشست IOC در بمبئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز هندی ها برای میزبانی المپیک 2036، برگزاری نشست IOC در بمبئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید