اتحادیه جهانی کشتی: شاهکار عموزاد، سوادکوهی و محمدیان از چشم ها دور نماند

به گزارش وبلاگ دریا، اتحادیه جهانی کشتی به سه طلایی ایران در اوزان 65، 79 و 97 کیلوگرم در روز نخست اولان باتور بخش آزاد اشاره نمود و کوشش رحمان عموزاد، علی سواد کوهی و محمد حسین محمدیان را ارزشمند توصیف کرد.

اتحادیه جهانی کشتی: شاهکار عموزاد، سوادکوهی و محمدیان از چشم ها دور نماند

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ دریا، اتحادیه دنیای کشتی در گزارشی به پیروزی رحمان عموزاد خلیلی در وزن 65 کیلوگرم اشاره نمود که توانست باجرانگ پوینای هندی (دارنده مدال برنز المپیک) را از پیش رو بردارد. در این رقابت کشتی گیر هندی در صدد بود تا بتواند سومین طلای آسیایی که در سال های 2017 و 2019 را بدست آورد را مجدد تکرار کند، اما نتوانست بر این کشتی گیر جوان چیره گردد.

این مبارزه با توجه به شناختی که 2 حریف از یکدیگر داشتند به صورت بسته سپری شد و تا یک دقیقه و 40 ثانیه مانده، این رقابت با نتیجه یک بر یک پیگیری شد و عموزاد در یک غفلت کشتی گیری هندی توانست 2 امتیاز حساس را بدست آورد. با این وجود پونیای هندی توانست هشتمین مدال خود و نقره آسیا را بدست آورد.

عموزادخلیلی گفت: باجرنگ در دنیا کشتی، فردی مشهور بوده و توانسته مدال های دنیای و المپیک را کسب کند. البته با او اون تمرین هم نموده بودم. امیدوارم در بازی های آسیایی و قهرمانی دنیا، قهرمان شوم.

بعلاوه در فینال وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی با نتیجه 9 بر 9 مقابل گوراو بالیان (کسب امتیاز درشت) نماینده هند به پیروزی برسد. سوادکوهی در ابتدا به نظر می رسید که با یک پیروزی آسان قهرمان شد و از حریفش هشت بر صفر پیش افتاد. اما بالیان هرگز تسلیم نشد و در همان وقت نخست اختلاف را به 8 بر 4 رساند. در وقت دوم این رقابت 2 کشتی گیر با نتیجه 9 بر9 به سرانجام رسید.

سوادکوهی گفت: اولین بار بود که با یک کشتی گیر هندی کشتی گرفتم، قبل از مسابقه فکر می کردم که 10 بر صفر برنده می شوم اما نتوانستم. وقتی در مسابقه 8 بر صفر پیش افتادم، فکر می کردم که آن را تمام کنم اما شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد. هنوز هم شاد هستم که با نتیجه 9 بر 9 پیروز شدم.

محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 10 بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به ملاقات فینال راه یافت. محمدیان در ملاقات سرانجامی در یک ملاقات زیبا با نتیجه 11 بر صفر باتزول اولزیسایخان از مغولستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

محمدیان گفت: حریفم را از قبل می شناختم. این کشتی گیر در مسابقات دنیای اسلو پنجم شد. من در مسابقات او را به خوبی بررسی نموده بودم و 100 درصد مطمئن بودم که برنده خواهم شد، اما سخت بود. فقط می خواستم مبارزه را در حداقل زمان به سرانجام برسانم.

محمدیان از همان ابتدا بر مبارزه مسلط بود. برای محمدیان، این عنوان یاری می نماید تا مقداری درد ناشی از باخت در دور نخست بازی های المپیک توکیو برابر الیزبار اودیکادزه از گرجستان رفع گردد.

این ملی پوش کشتی آزاد گفت: فراموش کردن المپیک و فراموش کردن سریع بازی ها مهم بود زیرا می خواستم به زودی به تشک برگردم.

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در حالی از سوم اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور شروع شده است که در روز نخست سه مدال طلا از سوی نمایندگان کشورمان بدست آمد و امروز نیز 4 کشتی گیر در فینال و یک نفردر در شانس مجدد در پی مدال هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اتحادیه جهانی کشتی: شاهکار عموزاد، سوادکوهی و محمدیان از چشم ها دور نماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه جهانی کشتی: شاهکار عموزاد، سوادکوهی و محمدیان از چشم ها دور نماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید