دوربای؛ کوچک ترین و زیباترین شهر جهان

به گزارش وبلاگ دریا، اروپایی ها از قدیم گفته اند کافی است نام دوربای را بر زبان بیاوری تا خودت را نیمه راه آن ببینی. کافی است در بلژیک دو ساعت از بروکسل فاصله بگیرید تا خودتان را در قلب یک تاریخ هزار ساله ببینید، در هوای پاکیزه آن نفس عمیق بکشید و خودتان را در وسط افسونی سبز و منحصر به فرد بیابید. این شهر قدیمی قرون وسطایی در هر وقتی از سال شما را به گشت و گذار در خیابان و معابر دنج و چشم نوازش فرا می خواند. در مجموع 41 روستا و دهکده در این منطقه وجود دارد و حدود سه چهارم از کل منطقه پوشیده از جنگل و علفزار است. مجموعه ای باشکوه از رنگ و زیبایی پیوسته شما را وسوسه می نمایند که بیشتر در این منطقه بمانید و از آن لذت ببرید. در منطقه ای به وسعت 170 کیلومتر، می توانید از 45 رستوران و مکان های زیادی برای پیک نیک استفاده کنید و یا در 22 هتل لوکس و بی نظیر اقامت کنید. از دیگر سرگرمی های این منطقه می توان به قایق سواری، کوهپیمایی، بازی گلف و گشت و گذاری فراموش نشدنی در طبیعت، آن هم فقط طی یک روز اشاره نمود. در روز یکم ژانویه 2018 جمعیت دوربای 11,374 نفر بوده است و از این بابت نیز یکی از کوچکترین شهرهای بلژیک محسوب می گردد. در قرون وسطی، شهر دوربای یک مرکز مهم صنعتی و تجاری بوده است ولی امروزه گردشگری، سرگرمی و سرگرمی جزو مهم ترین فعالیت هایی هستند که در این شهر صورت می گیرند. از دیگر جاذبه های شهر دوربای می توان به بار تورتوگا، پارک تاپیاری، سایت قایق رانی ال. پی.ام، کلیسای سنت والبرگ و مجموعه بازی های لیزری اشاره نمود.

دوربای؛ کوچک ترین و زیباترین شهر جهان

در این مقاله مکان های دیدنی و تفریح های دوباری را معرفی و شما را به بازدید از آن ها دعوت می کنیم.

عبور از هزارتو

هزارتوی دوربای در واقع یک پارک تمام و کمال است که مساحتی بالغ بر 11 هکتار را در برگرفته و طول معبرهای آن به 10 کیلومتر می رسد. این هزارتو فقط یک ساعت از بروکسل فاصله دارد و در ایام تابستان بیش از 70000 جهانگرد از آن بازدید می نمایند. همان طور که می دانید بروکسل مرکز بلژیک است و خود کشور بلژیک را نیز به عنوان الماس غرب اروپا می شناسند. این کشور، علاوه بر بروکسل، شهرهای بانشاط زیادی با اهالی خونگرم و مهمان نواز دارد.

تعادل خودتان را محک بزنید

دوربای ادونچر مکانی تخصصی است که در آن می توانید به صورت گروهی (مدارس، خانواده ها، انجمن ها) از به انجام فعالیت های ورزشی بپردازید و از آن ها لذت ببرید. در این مجموعه ورزش هایی کانند قایق رانی (کایاک، کانوی) موج سواری آب های خروشان، گلف، کارتینگ، بازی های لیزری، عبور از جاده های ناهموار، صخره نوردی و هلیکوپتر سواری انجام می گیرد. کمپ های ماجراجویی و دوره های آموزشی که در این محموعه برگزار می شوند معروفیت جهانی دارند و در خلال تعطیلات تابستان دوره های آموزشی برای گروه های سنی 7 تا 14 سال، 15 تا 18 سال و ... به طور مرتب برگزار می گردند. با شرکت در این دوره ها هم توانایی های خودتان را محک می زنید و هم گامی در جهت بهبود سلامتی تان بر می دارید.

بازدید از شهر قدیمی

شهر قدیمی دوربای که به عنوان کوچک ترین شهر جهان شناخته می گردد، یکی از زیباترین شهرها نیز می باشد. پیاده راه های باریک و پر پیچ و خم آن از میان خانه های باستانی می گذرند و مناظری بدیع و فراموش نشدنی در مقابل چشم های شما قرار خواهند داد. ناگفته نماند که غذاهای این شهر نیز بسیار خوشمزه و متنوع هستند و از این بابت نیز می تواند برای جهانگردان بسیار مجذوب کننده باشد. غذاخوری ها و کافی شاپ های زیادی در خیابان های باریک و پر از گل به چشم می خوردند که در کنار خانه های سنگی قرار گرفته اند و به نوعی جاذبه اصلی این شهر به شمار می آیند. قدم زدن و گشت و گذار در شهر قدیمی دوربان به هر جهانگردی واجب است و حتما باید به این منطقه سر بزند.

گلف

زمین گلف دوربای که در مرکز منطقه بلژین آردنز قرار گرفته، یک زمین تپه ماهوری و پر از درخت است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. هنگامی که از میان جنگل عبور می کنید، چشم اندازهایی بدیع و چشم نواز پیش روی تان قرار می گیرند و در این مکان جادویی و قرون وسطایی، به گرمی مورد استقبال قرار خواهید گرفت.

منبع: همگردی

به "دوربای؛ کوچک ترین و زیباترین شهر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربای؛ کوچک ترین و زیباترین شهر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید