رستوران های خوب آبادان؛ از پاکستانی تا عباس آشی

به گزارش وبلاگ دریا، آبادان از آن شهرهایی است که در رستوران هایش می شود عطر و مزه غذاهای جنوبی را چشید. خوب است پیش از سفر به آبادان با بهترین رستوران های آن آشنا باشید.

رستوران های خوب آبادان؛ از پاکستانی تا عباس آشی

راهی هر شهری که باشیم، مایل هستیم بدانیم رستوران های خوب آن کدامند تا در خیابان های شهری ناشناس سرگردان نشویم.

در رستوران های آبادان علاوه بر منوی ایرانی معمول در رستوران ها، غذاهای محلی سرو می شود. علاوه بر این، در آبادان غذای خیابانی پیدا می کنید که معمولا سمبوسه، فلافل و پاکوره است.

قلیه ماهی، قلیه میگو، ماهی سرخ شده و آش آبادان خوشمزه های دیگر آبادان هستند.

رستوران پاکستان

نشانی: آبادان، ابتدای خیابان امام

تلفن: 06153242437

پاکستان یا آن گونه که معروف است، رستوران پاکستانی ها، بهترین گزینه برای خوردن غذای تند جنوبی در کنار غذای پاکستانی است. این رستوران خورش های متداول را هم سرو می کند، اما پیشنهاد ما قلیه ماهی یا قلیه میگو است. پاکستان استانبولی ویژه ای سر میز می آورد که مزه ناب و تازه ای دارد.

از بریانی بیف و جوجه و همین طور دال عدس نباید غافل شد که همه خوشمزه هستند. البته اگر وارد این غذاخوری می شوید، باید طعم تند را دوست داشته باشید، چون اغلب غذاها بسیار تند پخته و سرو می شوند.

رستوران پاکستانی ها ظهرها بسیار شلوغ است و احتمال دارد منتظر خالی شدن میز بمانید؛ اما شب ها خلوت تر است. مدیر رستوران اهل پاکستان است و یکی از قدیمی ترین های آبادان به شمار می رود.

رستوران هتل پارسیان

نشانی: آبادان، محله برِیم، بعد از سازمان منطقه آزاد اروند

تلفن: 06153260060

مسافر جنوب که باشید، ماهی تازه را نباید از دست بدهید. شوریده را رستوران هتل پارسیان آزادی میل کنید که حسابی تازه و لذیذ است.

رستوران هتل کاروان سرا

نشانی: آبادان، فلکه بریم

تلفن: 06153264002

سه رستوران ارکیده، نسترن و شقایق، همچنین چای سرا و فست فود هتل کاروان سرا گزینه های مطمئنی برای خورد و خورا ک در آبادان هستند.

رستوران هتل آزادی

نشانی: آبادان، خیابان امیری، خیابان طالقانی

صبحانه را می توانید در رستوران هتل آزادی میل کنید که در دل بازار واقع شده است. حتما موافق هستید که صبحانه هتل به تنهایی، بر لذت سفر می افزاید.

رستوران دنیا

درست است که خیلی ها ترجیح می دهند غذاهای محلی هر شهر را امتحان کنند، اما در آبادان ماهی و میگوی تازه صید می شود؛ بنابراین، غذای دریایی به هر سبکی طبخ و سرو شود، ارزش امتحان کردن دارد؛ حتی به سبک چینی!

مدیر و آشپز رستوران دنیا بانویی چینی است که غذا را مقابل دیدگان شما آماده می کند. غذاهای دریایی این رستوران را خیلی ها می پسندند.

رستوران تاج محل

تاج محل در بازار ته لنجی ها واقع شده است و غذاهای جنوبی سرو می کند. میگوپلو را می توانید در رستوران تاج محل انتخاب کنید.

رستوران هزار و یک شب

نشانی: آبادان، خیابان امام، رو به روی بازار حلبی سازها

تلفن: 06153224107

یکی از رستوران های خوش نام آبادان، هزار و یک شب است.

رستوران کاج

نشانی: آبادان، احمدآباد، لین یک اصلی، سیزده فرعی

تلفن: 06153322203

کاج رستورانی است با غذای خوشمزه، برخورد محبت آمیز و فضای بزرگ.

رستوران تند و تیز

نشانی: آبادان، خیابان شهید منتظری، رو به روی سیتی سنتر

تلفن: 06153242019

خوشبختانه در آبادان برای یافتن غذای محلی به دردسر نمی افتید. تند و تیز قلیه ماهی و ماهی سرخ شده خوشمزه ای سرو می کند و طرفداران ویژه خودش را دارد.

رستوران باباطاهر

نشانی: آبادان، خیابان زند

تلفن: 06153228622

باباطاهر از رستوران های خوب آبادان است که کیفیت قابل قبولی دارد. اگر از غذای دریایی خسته شدید، در این رستوران کباب سفارش بدهید.

رستوران و کافی شاپ مجموعه تفریحی پریمو

نشانی: آبادان، امیرآباد، بلوار انسی، مجموعه تفریحی پریمو پلاس

قصر پریمو یا مجموعه پریمو رستوران باکیفیتی دارد که با بقیه رستوران ها یک تفاوت دارد. در رستوران پریمو بین غذای فرنگی، غذای محلی و فست فود امکان انتخاب دارید.

اگر ترجیح می دهید قلیه ماهی و ماهی سرخ شده بخورید که نوش جان؛ در غیر این صورت می توانید برای پیتزا یا خوراکی فرنگی سفارش دهید. بعد هم در کافه پریمو خودتان را به دسر مهمان کنید.

خانه کنتاکی

نشانی: آبادان، خیابان امام

تلفن: 06153243462

یکی از بهترین سوخاری های آبادان را در خانه کنتاکی یا مرغ سوخاری می توانید پیدا کنید. البته میان انواع پیتزا، برگر، ساندویچ و سالاد هم جای انتخاب وجود دارد.

پیتزا حکیم

نشانی: آبادان، خیابان زند

حکیم از فست فودهای معروف آبادان است که انواع پیتزا و ساندویچ را سرو می کند.

فست فود آتش

نشانی: آبادان، خیابان امیری

امیری یکی از خیابان های قدیمی آبادان است که هنوز هم مرکز شهر به شمار می رود. تعجبی ندارد که تعداد زیادی غذاخوری حوالی آن برپا شده باشد. آتش یکی از فست فودهای باکیفیت شهر است که تلاش می کند مشتریان را راضی نگه دارد.

فست فود ایرانویچ

نشانی: آبادان، خیابان امیری، طبقه بالای بانک سامان

فست فودهای زنجیره ای همیشه به داد افرادی می رسند که ترجیح می دهند پیشاپیش از کیفیت غذا اطمینان داشته باشند. ایرانویچ هم کیفیت قابل قبولی دارد و هر چیزی را که در فست فودها پیدا می شود، سرو می کند.

فلافل نسیم

نشانی: آبادان، شعبه اول خیابان شهرداری، شعبه دوم پاساژ جمهوری

نسیم معروف ترین و مرغوب ترین فلافل آبادان را به دست مشتریان می دهد. شعبه اول آن شلوغ تر است و در روزهای تعطیل مانند نوروز، باید در صف بمانید. اما شعبه ی دوم خلوت تر و آرام تر است.

فلافل کنجدی امیری

نشانی: آبادان، خیابان امیری، بین فرعی 11 و 12

در آبادان برای خوردن فلافل به زحمت نمی افتید، چون فلافل فروشی زیاد دارد، مثل امیری.

فلافل سرای اکبر برزیلی

نشانی: آبادان، خیابان شهید منتظری، خیابان هتل کیوان، فرعی اول، راسته بازار روز آبادان

اکبر برزیلی یک انتخاب دیگر برای فلافل است، که بسیار معروف است.

سمبوسه عباس آقا

نشانی: آبادان، مقابل پاساژ کویتی ها

حیف است تا آبادان بروید و سمبوسه نخورید. سمبوسه عباس آقا در دل بازار و مقابل پاساژ معروف کویتی ها واقع شده است. پس می توانید بعد از خرید و گشت و گذار، برای میان وعده چند تا سمبوسه بخرید و قدم زنان گاز بزنید.

عباس آشی

نشانی: آبادان، احمدآباد، لین یک

آش آبادان یکی از غذاهای محلی تند و خوشمزه است که می توانید از عباس آشی آن را بخرید. کمتر کسی در آبادان زندگی می کند که عباس آشی را نشناسد و از آن آش نخریده باشد.

بهتر است مزه تندی را دوست داشته باشید، چون بیشتر غذاهای محلی آبادان در این شهر تند سرو می شوند.

آش مقدم

نشانی: آبادان، خیابان امیری

یک گزینه دیگر برای آش آبادان، آش مقدم است. مقدم از قدیمی های آبادان است و خیلی ها طرفدار آن هستند. اینجا هم فلفل جایگاه ویژه ای دارد.

منبع: کجارو / abadanphotoblog.blogfa.com / arvandfreezone.com / foursquare.com / foursquare.com / pirsik.com / abadaniha.blog.ir / برترین ها

به "رستوران های خوب آبادان؛ از پاکستانی تا عباس آشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های خوب آبادان؛ از پاکستانی تا عباس آشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید