زمینه صادرات بیش از 700 هزارتن سیب درختی ذخیره شده در آذربایجان غربی فراهم گردد

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت تسریع در فراهم کردن زمینه صادرات بیش از 700 هزار تن سیب درختی ذخیره سازی شده در سردخانه های استان تاکید نمود.

زمینه صادرات بیش از 700 هزارتن سیب درختی ذخیره شده در آذربایجان غربی فراهم گردد

اکبر کرامتی امروز 2 آذرماه در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان با موضوع آنالیز برطرف موانع صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب درختی که در سالن همایش مرکز آموزش شهید باکری سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 730 هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان منتظر برطرف موانع صادراتی هستند که باید زمینه صادرات آنها تسریع یابد.

وی ادامه داد: باید دیپلماسی اقتصادی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب در کشور و استان تقویت گردد و رایزانان بازرگانی کوشش خود را در این زمینه افزایش دهند.

کرامتی با اشاره به مسائل حمل و نقل، نبود کامیون های یخچالدار، قوانین دست و پاگیر گمرکی و نیز قوانین وضع شده پرپیچ و خم در زمینه صادرات سیب را از مهمترین موانع صادراتی در این بخش بیان کرد و اضافه نمود: سیب مزیت نسبی استان و عمده فراوری بخش کشاورزی آذربایجان غربی به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون اشتغال غالب استان نزدیک 60 درصد هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم مرتبط با بخش کشاورزی است، اضافه نمود: گردش اقتصادی بخش کشاورزی استان در حدود 90 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد که این امر نشان دهنده ضرورت توجه بیش از پیش به این بخش است.

کرامتی اظهار داشت: در حال حاضر 205 هزار خانوار طبق امار رسمی، به صورت مستقیم به وسیله کشاورزی در آذربایجان غربی امرار معاش می نمایند.

وی اندازه فراوریات کشاورزی استان را 6.8 میلیون تن برشمرد و گفت: استان در زمینه فراوری سیب، چغندرقند، عسل و پرورش گاومیش رتبه اول، فراوری آبزیان، حبوبات رتبه دوم و در زمینه فراوری گوشت و محصولات لبنی در رتبه های 5 تا 6 کشوری واقع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر انسجام بخشی فعالیت های کشاورزی در استان تاکید نمود و گفت: تشکل های بخش کشاورزی به عنوان بازوی توانمند می توانند در این زمینه نقش آفرینی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زمینه صادرات بیش از 700 هزارتن سیب درختی ذخیره شده در آذربایجان غربی فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه صادرات بیش از 700 هزارتن سیب درختی ذخیره شده در آذربایجان غربی فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید