سقوط عمدی و باورنکردنی هواپیمای مسافربری در صحرا ، عکس

به گزارش وبلاگ دریا، اولین سقوط عمدی یک هواپیما پس از سانحه برخورد کنترل شده به وسیله ناسا و سازمان هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) بود که در سال 1984 رخ داد.

سقوط عمدی و باورنکردنی هواپیمای مسافربری در صحرا ، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دریا، یک هواپیمای بوئینگ 727 که بیشتر عمر خود را صرف جابجایی مسافران در سرتاسر دنیا نموده بود، به عنوان بخشی از یک آزمایش علمی بزرگ، به وسیله خدمه بایگانی در صحرای مکزیک سقوط کرد.

امتناع ایالات متحده از انجام آزمایش در خاک این کشور، این فرصت را در اختیار مکزیک قرار داد تا بخشی از این آزمایش تاریخی گردد. آزمایشی که به تیمی از کارشناسان بین المللی یاری می کرد تا در خصوص مسائلی در خصوص تاثیر سقوط بر کابین هواپیما و سرنشینان مطالعه نمایند.

این بوئینگ 727 در صبح روز 27 آوریل 2012، با خدمه ای متشکل از دو خلبان و یک مهندس پرواز، و بعلاوه کابینی پر از تجهیزات آزمایشات علمی، آدمک هایی برای تست سقوط، و تعداد زیادی دوربین برای ثبت تمام جزئیات این رویداد به پرواز عایدی.

این مطالعه نشان داد مسافرینی که نزدیک بال های هواپیما بودند، دچار آسیب و جراحاتی شده اند، اما خطر جانی برای آنها وجود نداشته است. اما کسانی که نزدیک به دم هواپیما بودند، با جراحات بسیار کمی روبرو شدند.

بعلاوه شواهد بیشتر در این آزمایش نشان داد که حفظ موقعیت خم به جلو باعث می گردد که این مسافرها ایمنی بیشتری نسبت به کسانی که صاف نشسته اند و دچار آسیب های سر و نخاع شده اند، داشته باشند.

ممکن است که این سقوط عمدی بیش از یک دهه قدمت داشته باشد، اما آخرین آزمایش علمی است که در این زمینه و با فراهم کردن یک سقوط عمدی صورت گرفته بود. برای این کار بیش از 4 سال برنامه ریزی شده بود و 300 نفر در محل حضور داشتند تا همه جوانب آن را آنالیز نمایند.

در گزارش پشت پرده سقوط عمدی یک فروند بوئینگ 727 درباره این آزمایش عجیب بیشتر بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سقوط عمدی و باورنکردنی هواپیمای مسافربری در صحرا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط عمدی و باورنکردنی هواپیمای مسافربری در صحرا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید