ویرانی های به جا مانده از پرتاب قدرتمندترین موشک تاریخ، عکس

به گزارش وبلاگ دریا، فارس نوشت: شواهد نشان می دهد که پرتاب ناموفق موشک ایلان ماسک، آسیب جدی به سایت پرتاب آن در تگزاس وارد نموده است.

ویرانی های به جا مانده از پرتاب قدرتمندترین موشک تاریخ، عکس

انتظار می رود که ترمیم آسیب های ناشی از پرواز آزمایشی بدون سرنشین روز پنج شنبه استارشیپ ماه ها طول بکشد.

این آسیب ها احتمالاً کوشش های پرتاب بیشتر را به تأخیر می اندازد و توسعه موشک ناسا برای مأموریت های آینده ماه را کند خواهد نمود. ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس، قبل از آزمایش گفته بود که به هوا بردن استارشیپ بدون تخریب سکوی پرتاب آن، یک پیروزی خواهد بود.

موشک 120 متری استارشیب از زمین بلند شد و حدود 4 دقیقه بالا رفت تا اینکه منفجر شد و در خلیج مکزیک سقوط کرد. اما ممکن است مهندسان اسپیس ایکس آسیبی را که 33 موتور موشک مرحله اول استارشیپ وارد می نمایند، دست کم گرفته باشند.

چند روز بعد، یک عکاس خبرگزاری فرانسه صحنه اطراف سکوی پرتاب که نشان از خرابی ها بود را منتشر کرد. بر اساس گزارش های مطبوعات محلی، ابری از گرد و غبار بر روی یک شهر کوچک در چندین مایل دورتر شناور شد. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که در زیر محل پرتا یک دهانه بزرگ باز شده است.

اولیویه دو ویک، پروفسور فضانوردی و مهندسی در موسسه فناوری ماساچوست، به خبرگزاری فرانسه گفت که احتمالاً شعاع خرابی ها بزرگتر از آن چیزی است که هر کسی پیش بینی کند. او گفت: آسیب اصلی به سکوی پرتاب در زیر آن است، جایی که شعله های آتش به زمین برخورد می نماید و تعمیر دهانه چند ماه طول می کشد.

شرکت اسپیس ایکس قبل از پرواز آزمایشی بعدی، باید مسائل دقیق آزمایش روز پنجشنبه گذشته را تعیین کند. در ویدئوی پخش شده به وسیله این شرکت، به نظر می رسد که چندین موتور از 33 موتور استارشیپ دچار مشکل شده اند. دو مرحله موشک نیز طبق برنامه از هم جدا نشدند و اسپیس ایکس را مجبور کرد تا مکانیزم خود تخریبی را راه اندازی کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ویرانی های به جا مانده از پرتاب قدرتمندترین موشک تاریخ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویرانی های به جا مانده از پرتاب قدرتمندترین موشک تاریخ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید