طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگارانـ کوکی نوعی نان شیرینی بیسکوییتی است است که بافت بسیار تردی دارد و می توان گفت یک شیرینی بین المللی پرطرفدار است. جالب است بدانید که این شیرینی خوشمزه برای اولین بار در قرن هفتم و در شهر سیستان ایران پخته شد. کوکی که دستور پخت بسیار ساده ای دارد، بین بچه ها یک خوراکی محبوب است؛ بعلاوه برای پذیرایی هم از آن استفاده می گردد. کوکی ها در انواع شکلاتی، وانیلی، پرسی، مغزدار، یخچالی، رولی، میله ای و... تهیه می شوند که هر کدام طعم خاص خود را دارند.

طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی

به گزارش وبلاگ دریا، بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن یا بیماری هایی مانند دیابت هستند، منع مصرف شیرینی جات دارند و به همین علت نمی توانند از طعم خوب کیک و شیرینی لذت ببرند؛ اما شیرینی های رژیمی که با شیرین کننده های طبیعی مثل عسل و یا شیره میوه ها تهیه می شوند، می توانند حس خوب خوردن یک شیرینی خوشمزه را برای این افراد به همراه داشته باشند. کوکی رژیمی یکی از انواع همین شیرینی هاست که برای شیرین کردن آن از قند طبیعی شیره انگور استفاده می گردد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکی شکلاتی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کوکی رژیمی

آرد سفید شیرینی: یک و نیم پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

کره: 100 گرم

شیره انگور: نصف پیمانه

پودر دارچین: نصف قاشق چای خوری

مغز گردوی خرد شده یا کشمش: نصف پیمانه

بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق چای خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به شیره انگور

شیره انگور یا دوشاب یک ماده شیرین و غلیظ است که معمولا از انگور های شیرین تهیه می گردد. شیره انگور طبع گرمی دارد و مصرف آن در پاییز و زمستان بسیار توصیه می گردد. این ماده مغذی سرشار از ویتامین های گروه C، B، A و مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم است. شیره انگور بعلاوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

شیره انگور مرغوب باید طعم شیرین انگور را داشته باشد و شیرینی غیر طبیعی نشان دهنده نامرغوب بودن شیره است. بعلاوه شیره انگور مرغوب باید غلیظ باشد. شیره انگور های سنتی معمولا تیره رنگ هستند؛ زیرا با حرارت مستقیم تهیه می شوند. در مقابل برخی از شیره ها مثل شیره انگور ملایر قهوه ای روشن هستند؛ بنابراین رنگ شیره انگور برای تشخیص مرغوب بودن آن ملاک مناسبی نیست. شیره انگور مرغوب نباید طعم پوسیدگی انگور یا ترشیدگی داشته باشند. سعی کنید شیره انگور را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

نکات مربوط به آرد شیرینی

نکته مهمی که باید در خصوص آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین علت متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم تر یا زیاد تر از میزانی گردد که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز میزانی از آرد به جای مانده است؛ یعنی آردی که اضافه نموده اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شیرینی هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همواره میزان آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این میزان با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد گردد.

طرز تهیه کوکی رژیمی

1 ـ برای آغاز کار آرد شیرینی و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.

2 ـ کره را که از یک ساعت قبل از یخچال خارج نموده اید و به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه مناسب بریزید؛ سپس تخم مرغ، وانیل، پودر دارچین و شیره انگور را به آن اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

3 ـ در این مرحله آرد شیرینی و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط نموده اید، طی سه مرحله به مایه کوکی اضافه کنید و آرام هم بزنید تا آرد کاملا در مایه کوکی مخلوط گردد. در آخر گردوی خرد شده را به خمیر کوکی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

4 ـ خمیر آماده را داخل کیسه فریزر بریزید و در کیسه را کاملا ببندید. کیسه خمیر را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر استراحت کند.

5 ـ بعد از این مدت زمان خمیر را از یخچال خارج کنید و کمی ورز بدهید؛ سپس با خمیر گلوله هایی به میزان گردو درست کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و گلوله های کوکی را با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید. سینی فر را به مدت 15 دقیقه در فر 180 درجه که از قبل آن را گرم نموده اید، بگذارید تا کوکی ها بپزند. بعد از پخت کوکی ها را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کاملا خنک شوند؛ سپس آن ها را داخل ظرف سرو بچینید و با چای یا قهوه میل کنید، نوش جان.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید