عصبانیت شدید نکونام از شرایط استقلال: قرارداد من و دو بازیکن استقلال را از باشگاه برده اند!، باید به خاطر این اتفاقات گریه کنیم

به گزارش وبلاگ دریا، سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه قراردادم در باشگاه نیست و آن را برده اند، گفت: پای بچه دوباره به این باشگاه باز شده است.

عصبانیت شدید نکونام از شرایط استقلال: قرارداد من و دو بازیکن استقلال را از باشگاه برده اند!، باید به خاطر این اتفاقات گریه کنیم

به گزارش تسنیم، جواد نکونام پس از فزونی 3 بر صفر استقلال مقابل پیکان در ملاقات تدارکاتی گفت: بازی محبت آمیز پیش فصل بود و با توجه به اینکه زبیر نیک نفس و امید حامدی فر مصدوم بودند به چند بازیکن جوان دیگر زنگ زدیم تا علاوه بر نفرات جوان قبلی امروز بیایند و بتوانیم دو تیم داشته باشیم و همه بازی نمایند. سعی می کنیم با توجه به اینکه بازیکنان در دوران بدنسازی هستند، شرایط آنها را بهتر کنیم.

* قرارداد من را برده اند!

وی درباره جابجایی عنوان نمود: می خواهم خیلی باز و شفاف صحبت کنم. همه صحبتم برای طرفداران استقلال است، چون من هر چه دارم، از آنهاست و الان هم که اینجا هستم، به خاطر این عزیزان است. به عنوان سرمربی استقلال و در کنار طرفداران صحبت می کنم تا بدانند که در این باشگاه چه خبر است. از روزی که آغاز کردیم، سعی کردیم، کارمان را به برترین شکل انجام دهیم، ولی هیچ اتفاقی در این باشگاه نیفتاده و نخواهد افتاد. چه اتفاق مثبتی برای من رقم زدند و چه کاری برای من انجام داده اند؟ آقای خطیر تازه آمده، ولی من به شما می گویم قرارداد من در باشگاه نیست. قرارداد محمدی و آرمین سهرابیان هم در باشگاه نیست. من نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. واقعاً یک نفر می تواند به راحتی اسناد یک باشگاه را با خودش ببرد؟ خنده دار است، ولی من و طرفداران استقلال باید به خاطر این اتفاقات گریه کنیم.

* هیچ کدام از بازیکنان مدنظرم را نگرفته اند

نکونام ادامه داد: می گویم بازیکن می خواهم و الان هم نام می آورم تا فردا نگویند که نکونام بازیکن نخواست. ما فهرست اولیه دادیم، ولی هیچ کدام از بازیکنان جذب نشدند. مهرداد محمدی هم که آمد، من خودم با هر دو برادر (مهرداد و میلاد) صحبت کردم و کریمی با مهرداد قرارداد بست که این واقعاً کار بزرگی بود.

سرمربی استقلال با اشاره به جذب آرمین سهرابیان توضیح داد: ما با او صحبت کردیم، چون مدافع وسط نداشتیم. مرادمند و غلامی قرارداد نداشتند و سیلوا هم که رفته بود. ما سه مدافع میانی می خواستیم که باید دو نفر از آنها را جذب می کردیم که فقط یک نفر را به خدمت گرفتیم. بقیه هم به تیم های دیگر رفتند.

* طوری حرف می زنند که بازیکن پشت سرش را هم نگاه نمی کند

نکونام گفت: سعید عزت اللهی و رضا اسدی را می خواستیم. در واقع هیچ کدام از بازیکنانی را که خواستیم، نگرفته اند. حتی بازیکن که قرارداد دارند، بر سر تمرینات نمی آیند، آن وقت می گویند که دو، سه روز بگذرد و بعدش بازیکن می گیرند. کجا می خواهید بازیکن بگیرید؟ تمام شد آقا! تیم باید سه هفته دیگر بازی کند و این طرفدار از من نتیجه می خواهد. نتیجه نیز همین بازیکن است. گفتیم دو وینگر خوب مان (قایدی و محبی) جدا شده اند. اول که گفتم اینها نباید جدا شوند، اما گفتند درست می گردد که در نهایت رفتند. بازیکن نو هم که مثل امیرحسین حسین زاده می خواهیم، می گویند گران است. خالدآبادی را می خواهیم، می گویند گران است. می گوییم فلان بازیکن، می گویند گران است. با بازیکن جلسه می گذارند، او می گوید 20 میلیارد، آن وقت مسئولان تیم ما می گویند می توانی 8 میلیارد بگیری؟. طوری حرف می زنند که بازیکن می رود و پشت سرش را نگاه نمی کند. 4 بازیکن به من بگویید تا آنها را جذب کنم. الان که بازیکنان تمام شده اند.

* هیچ کسی قرارداد ندارد

وی یادآور شد: مربی بدنساز من نیامده است؛ مربی ای که 16 سال در لالیگا کار نموده. مشکل تنها قرارداد من نیست، کادرم قرارداد ندارد، دکتر هم ندارد، ماساژور ندارد، تدارکات ندارد، در واقع هیچ کس قرارداد ندارد. حسین مرادمند بدون قرارداد به تمرین آمد، به او گفتم تمرین نکند، چون اگر فردا مصدوم گردد، هیچ کس در باشگاه به او نگاه هم نمی کند. آنها مثل من فوتبالی نیستند که دست نوازش بر سر کسی بکشند.

* می گویند تیم پنجم گردد!

نکونام گفت: تیم من در دوران بدنسازی، برترین بدنساز آسیا را در کنار خود ندارد، بعد هم می گویند گران است. تیم های دیگر چگونه خرج می نمایند؟ برای تیم های دیگر مقرون به صرفه است، برای ما گران؟ به من می گویند تیم ما قهرمانی نمی خواهد، من هم گفتم آدمی نیستم که برای قهرمانی نجنگم. من تیم قوی می خواهم و باید برای قهرمانی هم بجنگم. برای قهرمانی می جنگم، نه اینکه قول قهرمانی بدهم. سعی می کنم سال اول برای قهرمانی بجنگم و اگر قهرمان نشدم، برای سال دوم قول می دهم. می گویند که تیم پنجم گردد، مگر این طرفدار تحمل این چیزها را دارد؟

* بدترین اتفاقات تاریخ در حال رخ دادن است

سرمربی استقلال تأکید کرد: من نام از کسی نمی آورم. خطیر هم تازه آمده و حل شدن خیلی از مسائل احتیاج به زمان دارد، ولی مشکل ما این است که زمان نداریم. مثلاً با بازیکن صحبت می کنیم، امروز می گویند پنج میلیارد و عنوان می نمایند که اجازه بدهید که دو، سه روز بگذرد و بعد از آن صحبت می کنیم. 21 روز دیگر لیگ آغاز می گردد. من در این فرصت چگونه باید بدن یک بازیکن را آماده کنم؟ بدترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران در حال رقم خوردن در استقلال و برای من است.

* پای بچه به باشگاه استقلال باز شده است

نکونام بدون نام بردن از فردی خاص گفت: اینها اتفاقاتی است و داستان هایی دارد و پای بچه دوباره به این باشگاه باز شده است. این بچه همانی است که اجازه نمی دهد آب خوش از گلوی استقلال پایین برود و باعث و بانی آن هم منِ مربی و منِ مدیرعامل هستم. به خاطر اینکه می نشینند و تصمیماتی می گیرند که به ضرر استقلال است. هر موقع اینها در باشگاه استقلال نبودند، تیم نتیجه گرفته است. شما بروید و ببینید که فرهاد مجیدی چرا قهرمان شد چون دست و پای اینها از استقلال کوتاه شده بود. انگار استقلال برای خودشان است. خیلی هم سریع مثل اختاپوس به باشگاه می ریزند و هر کاری که دوست دارند، انجام می دهند.

* من می گویم چه کسی باید کار کند

وی گفت: آنها می خواهند نفرات خودشان را در باشگاه بگذارند و کنار تیم قرار بدهند، در حالی که دیگر از این خبرها نیست. زمانی که من هستم، چارچوب را خودم می چینم و من می گویم که چه کسی کار کند. هر کسی هم که نمی تواند، به خودِ من بگوید و اصلاً سر تمرین نیاید. من چارچوب تیمم را می چینم. من نفرات را می گویم و باشگاه باید جذب کند. می گویند پول نداریم. اگر پول ندارید، بروید به طرفداران بگویید که قهرمان نمی شویم و بگویید که پنجم می شویم. مگر کسی می تواند بگوید که پرسپولیس پنجم می گردد؟

* می خواهید نکونام زمین بخورد؟

نکونام درباره جلسه با خطیر گفت: جلسات زیادی داشتیم و خیلی با هم صحبت نموده ایم، ولی هیچ اتفاق مثبتی که به تیم و کادر و بازیکنان یاری گردد، رخ نداده است. درباره مربی اسپانیایی ام باید بگویم که پرسپولیس دو سال در پی او بود، ولی نیامد و در ایران فقط با من کار نموده است. در واقع از خونه به خونه بابل که سختی کشیدیم و بالا آمدیم، او کنار من بوده، اما حالا می گویند که پول نداریم. برای من پول نداریم و می خواهید نکونام زمین بخورد؟ من فقط دلم و تمام فکر و ذکرم این طرفداران هستند و اینها را نیز به خاطر طرفداران می گویم. تمام دغدغه ام طرفداران هستند، چون آنها پشت من هستند و مرا خواستند تا به اینجا بیایم. باید اینها به طرفداران بگویم، چون به آنها مدیون هستم و آنها روز و شب و از نقاط مختلف ایران و آن طرف دنیا به عشق استقلال اینجا می آیند.

سرمربی استقلال یادآور شد: خودم طرفدار این تیم بودم و به خاطر این تیم خیلی گریه کردم. مگر می توانم نسبت به آنها بی تفاوت باشم؟ مگر می توانم آنها را نگاه نکنم؟ مگر می توانم آنها را حساب نکنم؟ بعد می خواهند بروم و به طرفداران بگویم که ما پنجم می شویم؟ طرفداران! می گویند که ما پنجم شویم، آیا شما موافقید؟ اگر موافق هستید فردا بیایید و به من بگویید. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تیم هایی که قوی هستند، همواره مدعی قهرمانی اند. از بین آنها فقط یک تیم قهرمان می گردد، اما همه برای رسیدن به این قهرمانی می جنگند.

* می گویند فقط سه بازیکن می خواهی!

نکونام گفت: شک نکنید سال جاری هیچ اتفاقی نمی افتد. به من می گویند که شما سه بازیکن احتیاج دارید. این حرف خنده دار است. سال جاری بازی های مقدماتی المپیک و بعلاوه بازی های تیم ملی را داریم. ان شاءالله که 10 بازیکن ملی پوش داشته باشیم، ولی حداقل سه چهار نفر که به این تیم ها می روند. آن وقت باید با چه کسی تمرین کنیم؟ می گویند که ما به سه بازیکن احتیاج داریم. کدام سه بازیکن؟ هفت بازیکن این تیم هم دیگر در جمع ما نیستند. علاوه بر آنکه باید بازیکنان فصل قبل را نگه می داشتیم، باید دو سه بازیکن هم اضافه می کردیم، چون این تیم مشکل داشته که قهرمان نشده است. در واقع جاهایی ضعف داشته و باید آنها را ترمیم می کردیم. هر بازیکنی را که می گوییم، می گویند که گران است.

* تیم باید در حد قهرمان بسته گردد

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی قرار است از اعتبار خودش خرج کند؟ گفت: اعتبار من نه، این اعتبار استقلال است. اعتبار من در فوتبال در بین مردم است، ولی اینجا اعتبار استقلال است و ما در حال صحبت درباره اعتبار این تیم هستیم. الان خیلی راحت و باز و شفاف با خطیر صحبت کردم. او چهار پنج روز است که آمده و نمی تواند خیلی کارها را انجام بدهد، ولی سرعت عمل می خواهیم تا کارها را انجام گردد. اگر هم قرار است تیمی بسته گردد، باید این در حد قهرمانی باشد و برای قهرمانی بجنگد. بازیکنان می دانند اگر بگویند که برای پنجمی به میدان بروند و تیم بازنده گردد، طرفدار قبول نمی کند. آن وقت است که آنها با سرمربی و بازیکنان کار دارند.

* چه کسی هستید که می خواهید با من جلسه بگذارید؟

نکونام در پاسخ به این سؤال که بچه کیست؟ گفت: همه می شناسند و دیگر احتیاجی به گفتن نیست. اینها در استقلال کارهای زیادی می نمایند. الان که جولان می دهند. آنها حواس شان را جمع نمایند؛ من حتی به قیمت اینکه از این تیم بروم و طرفدار شاد باشد، با آنها دعوا می کنم. آنها دنبال این هستند که با من جلسه بگذارند و پیام می دهند که بنشینیم و با هم صحبت کنیم. اصلاً شما چه کسی هستید که با من جلسه بگذارید؟

* در خیابان دنیا کودک جلسه تشکیل ندهید!

مهم نیست که من روی نیمکت حضور نداشته باشم. این طرفدار شاد باشد، من اصلاً روی نیمکت نباشم. من فقط طرفدار این تیم هستم. در این سال هایی که در استقلال نبودم، چه حاشیه ای برای استقلال ایجاد نموده ام؟ هیچ وقت هیچ مسئله ای نداشتم و صد سال دیگر هم ندارم. این آقایان وقتی که می آیند، تیم بدبخت می گردد. چهل سال است که این اتفاقات افتاده و باز هم می افتد. اول از همه اینها را از تیم دور کنید تا تصمیم گیری ننمایند. جلسات را در ابتدای خیابان دنیا کودک و این طرف و آن طرف نگذارند و برای استقلال مشکل درست ننمایند تا ما ساکت شویم. باید حواس طرفداران باشد که اینها در حال ضربه زدن به استقلال هستند، نه جواد نکونام؛ چون استقلال از همه ما بزرگتر است. ما هیچ کدام نیستیم، ولی استقلال همواره است.

وی درباره حاشیه های حضور طرفداران متمول در استقلال گفت: ما طرفداری ندیدیم که بیاید و هزار تومان یاری کند.

* حسین زاده دوست دارد برگردد

نکونام درباره فهرست نفرات خارجی مدنظرش گفت: هیچ بازیکنی نداریم. درخصوص فهرست بازیکنان خارجی هم باید بگویم هر بازیکنی که می گوییم، اعلام می نمایند که گران است. این را درباره حسین زاده هم می گویند. او سه سال دیگر قرارداد دارد و آن موقع اشتباه کردند که او را مقرون به صرفه فروختند یا هر اتفاق دیگر. باشگاه مقابل مبلغ 800 هزار دلار را برای فروش او اعلام نموده و حالا باشگاه ما باید بنشیند و صحبت کند. حسین زاده با من صحبت نموده ، او عاشق استقلال است و دوست دارد به اینجا بیاید و حتی حاضر است قرارداد سه ساله هم ببندد. حسین زاده بازیکن جوان و آینده داری است و باید بلد باشند که او را بگیرند و بتوانند بفروشند. خالدآبادی، امیرحسین اسلامی، یاسین سلمانی و هر بازیکنی را می گوییم، اعلام می نمایند گران هستند.

وی در خاتمه درباره مذاکره با مهدی قایدی گفت: تمام شد.

منبع: فرارو

به "عصبانیت شدید نکونام از شرایط استقلال: قرارداد من و دو بازیکن استقلال را از باشگاه برده اند!، باید به خاطر این اتفاقات گریه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت شدید نکونام از شرایط استقلال: قرارداد من و دو بازیکن استقلال را از باشگاه برده اند!، باید به خاطر این اتفاقات گریه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید