علیپور: بودجه کمیته المپیک محدود است و ناچاریم به عدالت تقسیم کنیم

به گزارش وبلاگ دریا، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: کل بودجه کمیته ملی المپیک را به کشتی، وزنه برداری و تکواندو هم بدهیم واقعا کم است اما بودجه محدود است و همه فدراسیون های المپیکی هم انتظار یاری دارند.

علیپور: بودجه کمیته المپیک محدود است و ناچاریم به عدالت تقسیم کنیم

محمد علیپور در تبادل نظر با وبلاگ دریا درباره شرایط اعتباری کمیته ملی المپیک و نحوه توزیع آن بین فدراسیون ها بیان نمود: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید برنامه 8 تا 12 ساله ای را تدوین و فدراسیون ها را اولویت بندی نمایند. مثلا روی 15 فدراسیون به این دلیل که ظرفیت بالایی برای مدال آوری دارند، سرمایه گذاری و پول بهتری به آنها تزریق نمایند. 100 درصد باید به رشته های مدال آور در المپیک یاری گردد اما وقتی بودجه کمیته ملی المپیک هم محدود است ناچار هستیم بودجه را به عدالت تقسیم کنیم.

او ادامه داد: برخی از سالها پیش آمده که 70-80درصد بودجه را به چهار-پنج فدراسیون داده ایم و شاید 20 درصد آن بین بقیه فدراسیون ها تقسیم شده است. در این شرایط فدراسیون المپیکی که دارد کوشش می نماید در آینده مدال بگیرد باید چه کار کند؟ اگر بودجه کمیته ملی المپیک 200 میلیارد بود باید 100 میلیارد آن بین چند فدراسیون المپیکی مدال آور توزیع گردد و بقیه آن بین فدراسیون های دیگر. اما وقتی بودجه کمیته ملی المپیک محدود است، اگر 20 میلیارد آن را به چند فدراسیون بدهیم، بقیه فدراسیون هایی که دنبال مدال هستند باید چه کار نمایند؟ از طرفی وظیفه کمیته ملی المپیک حمایت از همه فدراسیونهای المپیکی است. همچنین وظیفه کمیته ملی المپیک این است برای بازی های المپیک و آسیایی هزینه کند و حالا یاری به فدراسیون ها هم بابی است که از قدیم گذاشته شده و باید انجام دهد. کل بودجه کمیته ملی المپیک را به کشتی، وزنه برداری و تکواندو هم بدهیم واقعا کم است چون ظرفیت مدال آوری بالایی دارند اما بودجه محدود است و همه فدراسیونهای المپیکی عضو مجمع هم انتظار یاری دارند.

علیپور درباره دفاع اعضای هیات اجرایی از اینکه بودجه فدراسیون های خود را خاص ندیده اند، توضیح داد: بیایند بودجه این چند فدراسیون را آنالیز نمایند. اگر به غیر از آن درصدی که طبق قانون به بودجه فدراسیون ها اضافه شده است، من یک ریال اضافه گرفته بودم، جلوی بودجه فدراسیون من را بگیرند. اجماع ما در هیات اجرایی ملی است چون از طرف فدراسیون ها انتخاب شدیم تا از حقشان دفاع کنیم. برای المپیک ریو تصویب کردیم فدراسیون هایی که در المپیک حضور دارند تا خرداد 90درصد بودجه خود را بگیرند و اگر به فکر خودمان بودیم می گفتیم این کار انجام نگردد و هر فدراسیون سهم خودش را بگیرد. حتی من دوباره این پیشنهاد را می دهم که برای بودجه سال 99 هم همین کار را انجام دهیم و فدراسیون هایی که در المپیک توکیو حضور دارند 90 درصد بودجه خود را تا خرداد بگیرند.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی در خصوص حضور محسن رضوانی در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز توضیح داد: طبق اساسنامه تعداد فدراسیون های المپیکی حاضر در هیات اجرایی باید بیشتر از بقیه اعضا باشد و زمانی که هادی ساعی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران آمد توازن برقرار شد. باید بعد از انتخابات این اتفاق می افتاد که یک نفر دیگر از فدراسیون های المپیکی اضافه می شد اما به تعویق افتاد تا نهایتا در مجمع کمیته ملی المپیک بالاخره این کار انجام شد. الان در مجمع عمومی هم اشکال داریم چون در اساسنامه IOC هم آمده که عدد فدراسیون های المپیکی حاضر در مجمع باید نسبت به تعداد بقیه اعضای مجمع رجحان داشته باشد مثلا اگر 60 نفر عضو مجمع عستند حداقل 32 عضو آن فدراسیون های المپیکی باشند اما در حال حاضر تقریبا نزدیک و پایاپای هستیم و باید برای این مسئله هم فکری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "علیپور: بودجه کمیته المپیک محدود است و ناچاریم به عدالت تقسیم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیپور: بودجه کمیته المپیک محدود است و ناچاریم به عدالت تقسیم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید