عکس ، فک انسان خردمند در گذشته چه شکلی بوده است؟

به گزارش وبلاگ دریا، استخوان فک باستانی که قبلا تصور می شد متعلق به یک نئاندرتال است ممکن است باعث تجدید نظر در تاریخ انسان مدرن در اروپا گردد.

عکس ، فک انسان خردمند در گذشته چه شکلی بوده است؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دریا، تجزیه و تحلیل نو فک پایین نشان می دهد که هیچ شباهتی با سایر بقایای نئاندرتال ندارد. بلکه می تواند متعلق به انسان خردمند باشد و از آنجایی که قدمت آن بین 45000 تا 66000 سال پیش است، ممکن است قدیمی ترین قطعه شناخته شده از آناتومی گونه ما در قاره اروپا باشد.

خود استخوان در سال 1887 در شهر بانیولز در اسپانیا پیدا شد. از آن موقع، دانشمندان آن را به طور گسترده مورد مطالعه قرار دادند و آن را به یک بازه زمانی در اواخر پلیستوسن (Pleistocene) زمانی که منطقه ای که اکنون اروپا است عمدتاً به وسیله نئاندرتال ها (Homo neanderthalensis) پر جمعیت بود، تخمین زده اند.

شکل باستانی استخوان، دانشمندان را به این نتیجه رساند که بانیول ها در واقع به گروه نئاندرتال تعلق دارند.

کیلینگ و همکارانش با استفاده از فرآیندی به نام آنالیز مورفومتریک هندسی سه بعدی، تحقیقات کاملی را در خصوص استخوان انجام دادند. این یک پروتکل است که شامل آنالیز شکل استخوان با جزئیات کامل، نقشه برداری از ویژگی های آن و مقایسه آن ها با به جای مانده های دیگر است.

آنها اسکن های سه بعدی با وضوح بالا گرفتند و از این اسکن ها نه تنها برای مطالعه استخوان، بلکه برای بازسازی قطعات گمشده استفاده کردند. سپس بانیول ها را با فک پایین نئاندرتال ها و انسان های مدرن مقایسه کردند.

کیلینگ می گوید: نتایج ما چیز کاملاً شگفت انگیزی پیدا کرد. بانیول ها هیچ ویژگی متمایزی از نئاندرتال ها نداشتند و در شکل کلی آن با نئاندرتال ها همپوشانی نداشتند.

به نظر می رسید که استخوان های فک با شاخه خودمان از شجره خانواده سازگارتر است.

از آنجایی که چانه در مقایسه با سایر انسان های باستانی به عنوان یکی از ویژگی های مشخص کننده هومو ساپینس در نظر گرفته می گردد، این یک مشکل را ایجاد کرد. علاوه بر این، بانیول ها ویژگی های مشترکی با انسان های باستانی داشتند که صدها هزار سال پیش در اروپا ساکن بودند.

محققان این استخوان را با استخوان یک انسان مدرن اولیه از حدود 37000 تا 42000 سال پیش مقایسه کردند که بقایای آن در رومانی پیدا شد. به خاطر داشتن ویژگی های نئاندرتال معروف است، اما چانه هم دارد.

تجزیه و تحلیل DNA آن استخوان فک نشان داد که DNA شامل توالی هایی از یک اجداد نئاندرتال منفرد است که چهار یا شش نسل قبل می زیسته است که احتمالاً ویژگی های ترکیبی آن را شرح می دهد.

از آنجایی که بانیول ها ویژگی های نئاندرتال را ندارد، پس دو احتمال وجود دارد. یا بانیول ها یک گونه انسان خردمند از یک گروه ناشناخته قبلی بود که با نئاندرتال ها در اواخر پلیستوسن اروپا همزیستی داشتند. یا ترکیبی بود بین انسان خردمند این گروه ناشناخته و یک انسان باستانی که هنوز شناسایی نشده است.

منبع: ساینس آلرت

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، فک انسان خردمند در گذشته چه شکلی بوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، فک انسان خردمند در گذشته چه شکلی بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید