فوت و فن هایی درباره عکس گرفتن در سفر

به گزارش وبلاگ دریا، عکاسی در سفر

فرض کنید تعطیلاتی در پیش دارید و یا قرار است به زودی به جایی سفر کنید و مطئمنا هم که دوربین عکاسی یکی از ملزومات است، هر کسی دوست دارد برترین عکس ها را بگیرد اما آیا وقت کافی دارید تا به کلاس های عکاسی بروید و تکنیک های عکاسی را یاد بگیرید؟ شاید نه. برای گرفتن یک عکس خوب باید چندین پارامتر اصلی را در نظر بگیرید و شرایط مناسب را فراهم کنید مثلا نور مناسب و کافی و یا محیطی که قرار است پس زمینه عکس شما گردد از دو پارامتر مهم هستند مخصوصا اگر قرار باشد با دوربین دیجیتال عکس بگیرید! عکاسی در سفر و گرفتن عکس های خوب دغدغه همه افراد است با عکس ها می توان خاطرات را ثبت کرد تا به عنوان یادگاری باقی بمانند و به همین علت است که خبرنگاران تصمیم گرفته تا نکات گرفتن عکس خوب و حرفه ای در سفر را با شما در میان بگذارد، مطمئنا خواندن این نکات شما را تبدیل به یک عکاس حرفه ای نمی نماید اما مانند یک راهنما تا حد زیادی یاری می نماید تا با نکات گرفتن عکس در سفر آشنا و شوید و بسیار هم در سفر کاربردی خواهد بود.

فوت و فن هایی درباره عکس گرفتن در سفر

گام اول: فقط وسایلی که احتیاج دارید را همراهتان ببرید

فقط کیتی که برای لوکیشن مورد نظرتان احتیاج دارید را همرهتان ببرید مثلا فرض کنید که قرار است به کویر بروید، بردن داروی دافع حشرات واقعا کار بی فایده ای است یا مثلا قرار است با هواپیما سفر کنید نمی توانید تمام لباس های کمدتان را در چمدانتان خالی کنید و همراهتان ببرید و کار عاقلانه این است فقط وسایلی را در چمدان بگذارید که واقعا احتیاج دارید چون در غیر اینصورت به احتمال زیاد مجبور می شوید نصف آن ها را دور بیندازید، در خصوص عکاسی در سفر هم همین موارد صادق است مثلا همراه بردن چندین لنز مختلف وقتی که می دانید قرار نیست از آن ها استفاده ای داشته باشید فقط بیشتر سر در گمتان می نماید.

گام دوم: در جستجوی لوکیشن مناسب

اگر دارید به یک مقصد توریستی و گردشگری سفر می کنید بهتر است تا قبل از سفر تا جایی که می توانید در خصوص مقصدتان بخوانید و برای این منظور می توانید از مجله های معتبر و قابل اطمینان مثل مطالب مجله گردشگری وبلاگ دریا بهره ببرید، بعلاوه می توانید فروم های مختلف را بخوانید و از تجربه های افراد در سفر بیشتر بدانید مخصوصا اگر بخواهید اطلاعاتی در خصوص این که برترین زمان سفر به یک مقصد کجاست و برترین راه دسترسی آن چیست و یا دسترسی به آن محل برای عکاسی در سفر تا چه مقدار آسان و یا مشکل است به دست بیاورید. ممکن است فکر کنید که عکاس های حرفه ای فورا به محض رسیدن به یک جا دوربینشان را در می آورند و آغاز به گرفتن تصاویر خارق العاده می نمایند در صورتی که اصلا این طور نیست. یک عکاس حرفه ای همواره در پی یک مکان مناسب برای گرفتن عکس هایش است و بد نیست بدانید تکنیک ها و شرایط عکس بسیار مهم است اما هوش هم بخش دیگری در گرفتن یک عکس خوب است این که حتی با وجود شرایط نه چندان مناسب چطور همه چیز را به نفع خودتان تغییر دهید.

گام سوم: باتری

یکی از اصلی ترین مواردی که فراموش نکنید همراه بودن شارژر باتری دوربین عکاسی تان و یک آداپتور سفری است.

گام چهارم: هارد دیسک قابل حمل

برای داشتن بک آپ ثانویه از عکس هایی که در سفر گرفته اید، همراه داشتن یک هارد دیسک قابل حمل واقعا لازم است در این صورت اگر برای دوربینتان هر مسئله ای پیش بیاید مثلا ناگهان دزدیده گردد می توانید مطمئن باشید که عکس هایتان جای دیگری در امان هستند.

گام پنجم: لپ تاپ

یکی از برترین گزینه هایی که می توانید برای بک آپ گرفتن از عکس هایتان در سفر بهره ببرید، لپ تاپ است. بعد از گرفتن عکس ها در دوربین عکاسی می توانید عکس ها را به لپ تاپتان منتقل کنید تا یک نسخه پشتیبان از آن ها در جای دیگری هم داشته باشید در این صورت خیالتان راحت است که عکس هایتان را همواره دارید.

گام ششم: برداشتن کیت مناسب

هیچ چیز بدتر از این نیست که کوله سفریتان را ببندید و وقتی به مقصد برسید ببینید که یادتان رفته لنز مناسب دوربین را همراهتان بیاورید. همواره یادتان باشد قبل از سفر یکبار کیت ضروری عکاسی را چک کنید مخصوصا اگر قصدتان عکاسی در سفر باشد یعنی منحصرا برای عکاسی سفر نموده باشید. درست مثل این است که برای یک قرار کاری و یا بستن یک قرارداد هم سفر نموده باشید و یادتان رفته باشد مدارک مهم و مورد احتیاجتان را همراهتان برده باشید.

گام هفتم: رزرو هتلی با منظره فوق العاده

یک عکاس حرفه ای می داند که همواره باید اقامت گاه ها و یا هتل هایی را رزرو کند که منظره فوق العاده ای داشته باشد. خیلی وقت ها می توان در حالی که در اتاقتان در کنار پنجره ایستاده اید عکس های فوق العاده ای از بیرون بگیرید البته در صورتی که اقامت گاهتان منظره مناسبی داشته باشد، مثلا اگر دارید به جایی ساحلی سفر می کنید سعی کنید تا جایی که ممکن است هتلتان را در نزدیکی دریا و ساحل رزرو کنید، می توانید عکس های شگفت انگیزی بگیرید.

گام هشتم: اینترنت

اینترنت زندگی را راحت نموده است حالا دیگر می توانید وقتی می خواهید به جایی سفر کنید قبل از این که بدون هیچ اطلاعاتی چمدانتان را ببندید و راهی شوید اول همه چیز را درباره آن یاد بگیرید و ببینید جای مناسبی است یا نه. مثلا می خواهید به قصد عکاسی در سفر به جایی بروید، قبل از آن بهتر است اطلاعات ضروری را اول درباره آن مقصد پیدا کنید. حتی می توانید از گوگل ارث یاری بگیرید که به شما یاری می نماید تا بتوانید درباره چگونگی رسیدن به مقصدتان اطلاعات خوبی به دست بیاورید. اپلیکیشن های مختلفی هم در این مورد وجود دارند که می توانید از آن ها هم یاری بگیرید.

منبع: techradar.com

منبع: الی گشت

به "فوت و فن هایی درباره عکس گرفتن در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن هایی درباره عکس گرفتن در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید