توصیه هایی برای سفر با سالمندان ، سفری امن و آسوده با بزرگترها

به گزارش وبلاگ دریا، سفر کردن یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا است به ویژه وقتی با افراد خانواده و عزیزترین کسان خود سفر می کنید، مطمئنا تجربه خاطره انگیز و ماندگاری خواهد شد که سال های سال از آن یاد می کنید و با یاد آوری آن اشک در چشمانتان حلقه می زند. در ضمن انجام دادن یک سفر خانوادگی با والدین مسن شما راه بسیار خوبی برای بهتر کردن رابطه با آن هاست اما چنین سفری اصلا آسان نیست و احتیاج به برنامه ریزی ویژه دارد. خودتان را آماده کنید که با سرعت کمتری نسبت به همواره سفر کنید. از این که اطلاعات دقیق در خصوص سابقه پزشکی والدین خود دارید مطمئن شوید و داروهای مورد احتیاج آن ها را در چمدان قرار دهید. اگر آن ها در حرکت کردن مشکل دارند، قبل از سفر با هتل یا ایرلاین خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. با والدین خود برای برنامه ریزی یک سفر خوب که همه با آن موافق باشید و از آن لذت ببرید، همکاری کنید. نکات کاربردی و مهم برای سفر لذت بخش با سالمندان وجود دارد که می بایست این نکات را بدانید و در خصوص تک تک آن ها فکر کنید تا بتوانید برنامه ریزی درست تری با دانستن توصیه هایی برای سفر با سالمندان داشته باشید. در این مطلب خبرنگاران به یادآوری دانستنی های سفر با سالمندان می پردازیم. با ما همراه باشید.

توصیه هایی برای سفر با سالمندان ، سفری امن و آسوده با بزرگترها

نکته اول در سفر با والدین مسن: برای داروها برنامه ریزی کنید

به اندازه ای که پدر یا مادر مسن شما ممکن است نیاز پیدا نمایند دارو با خود بیاورید. تا جایی که امکان دارد داروها را در ظرف اصلی آن ها نگهداری کنید. هر کدام از بطری ها یا ظرف های دارو را در یک کیسه پلاستیکی شفاف قرار دهید و نام دارو، اندازه مصرف، اندازه ، زمان مصرف و دستورالعمل استفاده از آن ها را روی یک اتیکت نوشته و روی کیسه بچسبانید. داروهایی که این اطلاعات را به همراه نداشته باشند، معمولا در قسمت بازرسی امنیت فرودگاه توقیف می شوند. والدین شما بهتر است نسخه و ترجمه شرح کامل داروها را به هنگام مسافرت خارجی همراه داشته باشند. برای مثال اگر به برزیل سفر می کنید، اطلاعات نسخه می بایست به زبان پرتغالی باشد. در صورت به وجود آمدن یک مورد اضطراری پزشکی این اطلاعات ممکن است جان آن ها را نجات دهد. شماره تلفن دکترهای والدین خود را همراه داشته باشید تا در صورتی که نیاز به یاری یا مشورت آن ها داشتید بتوانید با آن ها تماس بگیرید. اگر با هواپیما سفر می کنید یکی از نکات کاربردی و مهم برای سفر لذت بخش با سالمندان این است که مراقب باشید که نسخه ها را به همراه خود داشته باشید و آن ها را در چمدان هایی که در قسمت بار قرار می گیرد قرار ندهید. به این روش اگر بار شما گم گردد، داروها و نسخه های خود را از دست نخواهید داد.

نکته دوم در سفر با والدین مسن: موارد ضروری سفر را در چمدان خود قرار دهید

سعی کنید چیزهایی را با خود به مسافرت ببرید که سفر شما را آسان تر می نمایند. برای مثال مسکن هایی مانند آسپیرین یا خوراکی هایی که در مواقع نبود غذا در سفر گرسنگی شما را رفع نمایند. مراقب باشید آسپیرین یا داروهای عمومی دیگری که برای استفاده می برید با داروها و نسخه های والدینتان مغایرت نداشته باشند. اگر والدین شما به خوردنی خاصی علاقه شدید یا به دلایل پزشکی نیاز به رژیم غذایی خاصی دارند حتما این خوردنی ها را به همراه داشته باشید. در صورتی که فکر می کنید به داروی ضد اسهال نیاز پیدا می کنید، به خصوص اگر به کشور خارجی سفر می کنید که به آب آن عادت ندارید، این دارو را در بین داروهای دیگر با خود ببرید که از موارد مهم در بین توصیه هایی برای سفر با سالمندان می باشد.

نکته سوم در سفر با والدین مسن: خود را بیمه مسافرتی کنید

در مطلب دانستنی های سفر با سالمندان آمده که افراد مسن تر بیشتر در معرض خطر بیماری یا جراحت قرار دارند. بنابراین اینکه با گرفتن بیمه مسافرتی بر علیه هر اتفاق بدی که ممکن است بیفتد برنامه ریزی کنید فکر بسیار خوبی است. والدین خود را تشویق کنید که با شرکت بیمه همیشگی خود تماس بگیرند و در خصوص چگونگی بیمه شدن در سفر اطلاعات کسب نمایند. بعضی از شرکت های بیمه، اشخاص بالاتر از یک سن خاص را در پوشش بیمه ای خود قرار نمی دهند. حتما قوانین و محدودیت های این شرکت ها برای سن های خاص را آنالیز کنید. بعضی شرکت های دیگر اشخاص دارای شرایط ویژه پزشکی قبلی را در پوشش بیمه ای خود قرار نمی دهند. در این مورد هم قوانین و محدودیت ها را آنالیز کنید و از والدین خود بخواهید هر گونه سوال خاصی در خصوص سلامت خود دارند از شرکت مورد نظر بپرسند تا به طور کامل مطمئن شوید از کاملترین پوشش بیمه ای مسافرتی به آن ها تعلق می گیرد.

نکته چهارم در سفر با والدین مسن: برای والدینی که مجبور به استفاده از ویلچر هستند، محل اقامت مناسب در نظر بگیرید

اگر والدین شما از ویلچر استفاده می نمایند، شما گزینه های مختلفی برای انتخاب دارید. می توانید با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و در خصوص بردن یک ویلچر به هواپیما با آن ها صحبت کنید. در صورتی که قصد آوردن یک ویلچر برقی یا یک ویلچر با عملکرد خاص متفاوت با دیگر ویلچرها دارید، این برترین گزینه انتخاب است. در صورت امکان می توانید یک ویلچر مسافرتی اجاره کنید که مسافرت کردن را آسان تر می سازد. به راحتی می توان قطعات این گونه از ویلچرها را در جایی روی هم سوار و در جای دیگر قطعات را پیاده کرد. در نهایت این امکان برای شما وجود دارد که با یاری گرفتن از آژانس مسافرتی خود یک ویلچر اجاره ای در مقصد تهیه کنید. هتل ها معمولا به مهمانان خود ویلچر امانت می دهند. مراقب باشید زمانی که در خصوص زمانبندی رسیدن به پروازها، قطارها و اتوبوس ها تصمیم گیری می کنید یا برنامه ریزی های دیگر سفر را انجام می دهید، زمان اضافی که استفاده از ویلچر به برنامه سفر شما تحمیل می نماید را در نظر بگیرید. مسافرت به همراه ویلچر برای مثال زمانی که باید در قسمت بازرسی امنیتی فرودگاه صرف کنید را طولانی تر می نماید بنابراین زودتر برای سوار شدن به هواپیما اقدام کنید. بردن ویلچر به داخل هواپیما معمولا رایگان است. فرودگاه ها بعلاوه مامورانی دارند که کار اصلی آن ها یاری به اشخاص معلول و جابجایی آن ها در فرودگاه است. بعلاوه می توانند به شما یاری نمایند که کارتان در بخش بازرسی امنیتی فرودگاه با سرعت بیشتری تمام گردد. با شرکت هواپیمایی خود هماهنگ کنید که موقع پیاده شدن از هواپیما یک ویلچر یا ماشین مخصوص برای حرکت دادن والدین شما آماده نمایند که این مورد از دانستنی های سفر با سالمندان می باشد. با انجام این کار گرفتن چمدان ها یا رسیدن به پرواز بعدی برایتان آسان تر خواهد شد.

نکته پنجم در سفر با والدین مسن: پرواز خود را به چند قسمت تقسیم کنید

در توصیه هایی برای سفر با سالمندان آمده که خوابیدن و احساس راحتی کردن در هواپیماها می تواند کمی سخت باشد به خصوص برای والدین مسن شما. از پروازهای مستقیم و طولانی پرهیز کنید تا فشار روی والدینتان کمتر و از دچار شدن آن ها به درد و گرفتگی ماهیچه و مفاصل پیشگیری گردد. اگر مجبور به استفاده از پروازهای مستقیم و طولانی هستید، والدین مسن خود را وادار کنید مرتبا از جا بلند شوند و راه بروند. حرکت کردن هر 30 دقیقه یک بار باعث می گردد که خون در بدن به گردش بیفتد و از خشکی عضلات و درد متعاقب آن ها پیشگیری می نماید. اگر والدینتان دچار آلزایمر یا زوال عقل هستند از انجام پرواز چند تکه خودداری کنید. ممکن است بهتر باشد که یک پرواز مستقیم انجام دهید. اشخاصی که در این شرایط هستند، به آسانی گیج می شوند و اگر پرواز مستقیم انجام ندهند، در معرض خطرات بسیاری خواهند بود.

نکته ششم در سفر با والدین مسن: صندلی های راهرو را رزرو کنید

از آنجایی که والدین مسن شما می بایست سعی نمایند در طول پرواز حرکت نمایند، بهتر است صندلی های نزدیک به راهروی هواپیما را رزرو کنید که بتوانند به راحتی از جا بلند شوند و بنشینند. سعی کنید در خصوص رزرو صندلی های راهرو دقیق عمل کنید. اگر والدین شما از گرفتگی عضلات پای راست رنج می برند و می بایست هر چند وقت یکبار پای راست خود را بکشند، یک صندلی انتخاب کنید که راهرو درطرف راست آن باشد تا بتوانند بدون از جا بلند شدن پای خود را کش بدهند. اگر صندلی های راهرو پر شده، سعی کنید در پرواز دیگری صندلی رزرو کنید یا با قسمت رفاه مشتریان شرکت هواپیمایی خود مشورت کنید و شرایط را شرح دهید تا متوجه شوید آیا راه دیگری که به فکر شما نرسیده برای حل این مشکل در بین دانستنی های سفر با سالمندان وجود دارد یا خیر.

نکته هفتم در سفر با والدین مسن: در مسافرت جاده ای، روی توقف های مکرر برنامه ریزی کنید

اگر با ماشین مسافرت می کنید، باید برای توقف حداقل هر دو ساعت یکبار برنامه ریزی کنید. این کار باعث می گردد که والدین مسن شما زمان کافی برای کشیدن بدن خود، استفاده از توالت، غذا خوردن و نوشیدن به اندازه نیاز پیدا نمایند. پیاده شدن از ماشین بعلاوه از دچار شدن به لختگی خون منجر به تورم در پاها پیشگیری می نماید. این مشکل در هواپیماها هم وجود دارد. برای حل این مشکل می توانید والدین خود را تشویق کنید که از جا بلند شوند و در اتوبوس یا هواپیما قدری راه بروند. اگر با اتوبوس سفر می کنید، هیچ کنترلی روی این که چند بار توقف کنید نخواهید داشت. اما بیشتر اتوبوس ها تقریبا هر دو ساعت یک بار توقف می نمایند. زمانی که اتوبوس از حرکت می ایستد، والدین خود را تشویق کنید که از اتوبوس پیاده شوند و به بدن خود کششی بدهند. این مورد را در بین توصیه هایی برای سفر با سالمندان از قلم نیاندازید.

نکته هشتم در سفر با والدین مسن: شرایط ماشین خود را قبل از شروع سفر زمینی آنالیز کنید

در مقاله نکات کاربردی و مهم برای سفر لذت بخش با سالمندان آمده که از پر بودن مخزن بنزین و سالم بودن چراغ های جلو، عقب و چراغ های راهنما مطمئن شوید. ترمزها، بخاری و کولر ماشین را چک کنید. ماشین را برای تنظیم موتور نزد یک مکانیک ببرید و برایش شرح دهید که قصد سفر کردن دارید و می خواهید وسیله نقلیه کاملا حاضر و آماده باشد. هیچ چیز به اندازه ماشینی که در میانه سفر خراب می گردد، باعث ناخوشایند شدن سفر یا حتی خطرناک شدن اوضاع، بسته به شرایط آب و هوا نخواهد شد.

نکته نهم در سفر با والدین مسن: تدارکات اضطراری به همراه داشته باشید

حتی اگر تنظیم موتور انجام داده و همه چیز به نظر عالی می آید، همواره احتمال این وجود دارد که ماشین شما خراب گردد. با در نظر گرفتن این که ممکن است با بدترین شرایط روبرو شوید، حتما سیم استارت، آچار چرخ و لاستیک یدک به همراه داشته باشید. چیزهای دیگری که ممکن است به کارتان بیایند، جی پی اس، یخ شکن، روغن موتور و یک گالن اضافی بنزین هستند.

نکته دهم در سفر با والدین مسن: زود به مقصد برسید

بیشتر والدین مسن صبح زود از خواب بیدار می شوند و شب ها زود می خوابند بنابراین در بین دانستنی های سفر با سالمندان آمده که سفر خود را جوری برنامه ریزی کنید که با ریتم طبیعی روزانه آن ها هماهنگ گردد. بلیت اتوبوس یا قطاری را رزرو کنید که صبح زود حر کت می نماید یا صبح زود سفر با ماشین را شروع کنید. این کار باعث می گردد در خاتمه روز زمان کافی برای باز کردن چمدان ها، غذاخوردن و استراحت کردن داشته باشید.

نکته یازدهم در سفر با والدین مسن: وسایل رفاهی همراه داشته باشید

اگر شما و والدینتان احساس راحتی کنید، سفر طولانی زمینی شما لذت بخش تر می گردد. با خود بالش و پتو ببرید به خصوص اگر در ماه های سرد سال مسافرت می کنید. یک دستگاه پخش دی وی دی یا تبلت برای تماشای فیلم به همراه خود ببرید. کتاب هم وسیله خوبی برای گذراندن وقت در طول یک سفر طولانی است.

نکته دوازدهم در سفر با والدین مسن: در تورهای مسافرتی کم سرعت ثبت نام کنید

بیشتر آژانس های مسافرتی برای مسافرانی که وقت محدودی دارند و می خواهند با حداکثر سرعت ممکن از همه جا بازدید نمایند برنامه ریزی می نمایند. اما آژانس های مسافرتی خاصی وجود دارند که تورهای ملایم تری ارائه می نمایند. با آژانس مسافرتی خود تماس بگیرید و در خصوص وجود تورهایی مخصوص افراد مسن تر یا تورهایی با حرکت ملایم تر سوال کنید. سفرهای دریایی برترین نوع سفرهای ملایم برای افراد مسن تر محسوب می شوند. کشتی های مسافری امکانات رفاهی بسیاری به مسافران ارائه می نمایند و به آن ها این امکان را می دهند که در یک زمان محدود با سرعت دلخواه خود از سفر لذت ببرند. این مورد از توصیه هایی برای سفر با سالمندان می باشد.

نکته سیزدهم در سفر با والدین مسن: در خصوص رزرو هتل احتیاط کنید

قبل از سفر با هتل تماس بگیرید و از وجود آسانسور و مسیر ویژه ویلچر مطمئن شوید. بعلاوه ممکن است نیاز داشته باشید اتاقی در هتل رزرو کنید که حمام مجهز به وسایل رفاهی افراد معلول داشته باشد. این نکته بسیار مهم است که هر دوی شما و والدینتان در طول سفر نیاز به خلوت و رفاه شخصی دارید.بنابراین اتاق های جداگانه برای خودتان و آن ها رزرو کنید که از دانستنی های سفر با سالمندان می باشد.

نکته چهاردهم در سفر با والدین مسن: مراقب پله ها باشید

والدین شما بسته به درجه سلامتی ممکن است قادر به بالا رفتن از پله نباشند. البته دانستن این که در یک شهر تاریخی یا یک جاذبه توریستی کجا به پله برخواهید خورد، کار سختی بنظر می آید اما سعی کنید حدس بزنید این مکان ها که استثنا هستند در چه جاهایی قرار دارند. پدر و مادر شما به احتمال خیلی زیاد پیشنهاد رفتن به تور فانوس های دریایی و قلعه را به علت وجود پله های زیاد رد می نمایند. برای مکان هایی که به علت وجود پله های زیاد غیرقابل عبور هستند دنبال راه چاره های دیگر بگردید. ممکن است بتوانید به جای بالا رفتن از پله ساختمان را دور بزنید یا از مسیرهای ویژه ویلچر بهره ببرید. اگر با پله های قطار یا اتوبوس ها مشکل دارید، می توانید از مترو یا تاکسی برای جابجایی در بین نکات کاربردی و مهم برای سفر لذت بخش با سالمندان بهره ببرید.

نکته پانزدهم در سفر با والدین مسن: مقصد سفر را با مشورت یکدیگر انتخاب کنید

زمانی که با والدینتان برای یک مسافرت برنامه ریزی می کنید، اجازه دهید آن ها در انتخاب مقصد سفر به شما یاری نمایند تا همه از این سفر لذت ببرید. جاهایی را برای سفر پیشنهاد کنید که همواره دوست داشته آنجا بروید یا کشوری که مربوط به خانواده یا اجدادتان باشد یا مکان ویژه ای که کودکی خود را آنجا گذرانده اید. انتخاب مقصد به همراهی والدینتان باعث می گردد که آن ها احساس نمایند که در تصمیمی گیری های سفر دخیل هستند و به آن ها این امکان را می دهد که در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا ایده در خصوص سفر یا منطقه یا فعالیت خاص آن ها را با شما در میان بگذارند.

نکته شانزدهم در سفر با والدین مسن: برنامه ریزی سفر را با مشورت یکدیگر انجام دهید

این برنامه ریزی تعیین می نماید که زمانی که به مقصد می رسید چه کارهایی می خواهید انجام دهید. اگر یک برنامه نوشتاری در خصوص این که دقیقا چه جاهایی می روید و چه کارهایی می خواهید انجام دهید یا چه چیزهایی ببینید داشته باشید، سفر منظم تر و کم استرس تری خواهید داشت. مکان های مشخصی را انتخاب کنید و فکر کنید چه مدت می خواهید بازدیدتان از این مکان ها طول بکشد. برنامه ریزی دقیق باعث می گردد که همه با هم هماهنگ باشید و با هتل ها، خطوط هوایی و تاکسی ها راحت تر برنامه های خود را هماهنگ کنید. سعی کنید وقت آزاد در برنامه ریزی خود بگنجانید. این کار باعث می گردد هر دو شما و والدینتان وقت کافی برای استراحت و گشت و گذار مستقل از یکدیگر داشته باشید. واقع بین باشید. وقتی می دانید پدر و مادر مسنتان توانایی سفر سخت به دور اروپا را ندارند، سعی نکنید برای آن برنامه ریزی کنید. به جای این کار برای یک هفته یا بیشتر به یک ساحل پر آرامش بروید و استراحت کنید. در انجام برنامه ریزی سفر ممکن است نیاز پیدا کنید از سیاست بهره ببرید. برای مثال اگر والدینتان در خصوص محدودیت ها و توانایی های خود واقع بین نیستند، سعی کنید برای نرفتن به بعضی مکان ها یا محدود کردن سفر از واژه هایی بهره ببرید که به عدم علاقه خود شما به آن مکان یا یک برنامه خاص اشاره نمایند. یک کپی از برنامه ریزی سفر را برای همه همسفران خود پرینت بگیرید. به این روش همه می توانند به این برنامه ریزی مراجعه نمایند و بدانند برنامه بعدی سفر چیست. اگر شما فرد مسنی هستید که به تنهایی سفر می کنید، بچه ها خود را در جریان بگذارید. اگر برای یک سفر با والدین خود برنامه ریزی می کنید، بهتر است از یک پرواز مستقیم بهره ببرید تا آن ها با فرایند انتقال، پرواز بعدی یا سفر اتوبوسی بین دو پرواز پشت سرهم گیج نشوند. این مورد مهم از توصیه هایی برای سفر با سالمندان می باشد.

نکته هفدهم در سفر با والدین مسن: حداقل چهار روز در هر مکان بمانید

بسیار مهم است که به والدین خود زمان برای مستقر شدن بدهید، چه به همراه پدر و مادر مسنتان سفر می کنید و چه بعد از چند ساعت به آن ها می پیوندید. اینکه وقتی به مقصد می رسید، به سرعت چمدان ها را باز کنید، با عجله به بازدید از دیدنی های آن منطقه بروید و سپس دوباره با سرعت چمدان ها را ببندید و هر چند شب یک بار سوار هواپیما یا اتوبوس شوید، حتی برای اشخاص صحیح و سالم هم می تواند بسیار خسته نماینده باشد. برای پدر و مادرهای با سن بالا این کار طاقت فرساتر هم هست. برنامه ریزی کنید که حداقل چهار روز در هر مکان بمانید. این مورد به راحتی در بین دانستنی های سفر با سالمندان جای می گیرد.

نکته هجدهم در سفر با والدین مسن: زمان های وقفه در طول سفر برنامه ریزی کنید

در طول سفر خود، زمان هایی را برای وقفه و استراحت در نظر بگیرید. این کار برای والدین مسن تر شما که احتمالا زودتر از شما خسته می شوند، این امکان را ایجاد می نماید که به اندازه نیاز استراحت نمایند، چیزی بخورند، به بدن خود کش بدهند، داروهای خود را مصرف نمایند و آب بنوشند. یک وقفه کوتاه بعلاوه به شما اجازه می دهد شرایط سفر تا آن لحظه را آنالیز کنید و از این که به والدینتان خوش می گذرد، مطمئن شوید.

نکته نوزدهم در سفر با والدین مسن: خودتان را صد در صد به برنامه ریزی سفرتان وابسته نکنید

اگر مثلا برای دو روز ماندن در شهر پکن برنامه ریزی نموده اما ناگهان تصمیم می گیرید که یک یا دو روز دیگر در این شهر بمانید، این کار را انجام بدهید. با این وجود همواره به این فکر کنید که تغییرات در برنامه ریزی تان چگونه روی ادامه سفرتان تاثیر می گذارد. ممکن است به علت تغییر برنامه، زمان کمتری برای ماندن در مثلا شهر شانگهای یا دیگر شهرها داشته باشید و ممکن است اگر پیشاپیش هتل رزرو نموده اید، پول خود را از دست بدهید.

نکته بیستم در سفر با والدین مسن: طرز برخورد درست را در پیش بگیرید و شکیبا باشید

سفر کردن با والدین مسن ممکن است سخت و کند باشد. محتمل است به خاطر ناتوانی آن ها در انجام کارهایی که شما قادر به انجامشان هستید شما را کلافه کند. سعی کنید خودتان را جای آن ها بگذارید. درک کنید که سن بالای آن ها باعث می گردد قادر نباشند از پس کاری که شما می توانید انجام دهید بر بیایند. هر زمان که احساس کلافگی کردید، به وسیله بینی یک نفس عمیق بکشید سپس به آرامی و در طی پنج تا هشت ثانیه آن را از راه دهان بیرون بدهید. وقتی در تعطیلات هستید، اصلا به نفع شما یا والدینتان نیست که کلافه یا بی حوصله شوید. در بین توصیه هایی برای سفر با سالمندان به یاد داشته باشید، والدین مسن شما از روی عمد کند حرکت نمی نمایند و دائم سعی می نمایند تا جایی که می توانند کارها را به برترین نحو انجام دهند. شکیبا باشید !

نکته بیست و یکم در سفر با والدین مسن: مثبت فکر کنید

تعطیلات قاعدتا می بایست آرامش بخش و دلپذیر باشند. و هر چند که بهتر است همواره نسبت به والدینتان مودب، احترام آمیز و مهربان باشید، این ویژگی ها وقتی در سفر و به مدت چند روز یا هفته در فاصله نزدیک با والدین خود هستید اهمیت بیشتری می یابند. سعی کنید موارد منفی را به چیزهای مثبت تبدیل کنید. برای مثال به جای این که برای آهسته حرکت کردن در هر مقصد افسوس بخورید، از این فرصتی که برایتان پیش آمده تا مزه کامل بودن در هر کدام از آن مکان ها را بچشید لذت ببرید. با ملاحظه باشید و حرف خاطرات ناخوشایند گذشته را پیش نکشید. حتی اگر در خصوص همه چیز با والدین خود تفاهم ندارید، تا آنجایی که می توانید سعی کنید در هنگام سفر صلح را حفظ کنید. قبل از صحبت کردن فکر کنید. چیزی نگویید که از گفتن آن پشیمان شوید یا باعث گردد تا آخر سفر، والدینتان در مود ناراحتی باشند. قبل از این که حرفی تقریبا ناراحت نماینده بزنید از خودتان بپرسید که آیا ممکن است این حرف باعث ناراحتی یا رنجش کسی بگردد؟ این مورد از دانستنی های سفر با سالمندان می باشد.

نکته بیست و دوم در سفر با والدین مسن: یاری کنید، اما تحکم آمیز رفتار نکنید

والدین شما حتی زمانی که پیرتر می شوند و به یاری نیاز دارند، دوست دارند احساس نمایند دارای درجه ای از استقلال هستند. احترام آمیز رفتار کنید و روی یاری کردن به آن ها در حمل هر تکه کوچکی از چمدان ها یا بالا رفتن از هر پله قطار یا اتوبوس اصرار نکنید. رئیس وار رفتار نکنید. قبل از این که در کار آن ها دخالت کنید، اجازه دهید خودشان از شما یاری بخواهند.

نکته بیست و سوم در سفر با والدین مسن: از زمانی که با والدینتان می گذرانید، لذت ببرید

با سنی که والدین شما دارند، باید متوجه باشید که آن ها تا ابد در کنار شما نخواهند بود. از زمانی که با آن ها هستید نهایت استفاده را ببرید تا خاطره های فوق العاده بسازید و به آن ها نشان بدهید که واقعا عاشقانه دوستشان دارید. در این که پیشنهاد یک سفر با والدین مسنتان را به آن ها بدهید درنگ نکنید. آن ها روز بروز پیرتر می شوند و به جوانی برنمی گردند.

منبع: همگردی

به "توصیه هایی برای سفر با سالمندان ، سفری امن و آسوده با بزرگترها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای سفر با سالمندان ، سفری امن و آسوده با بزرگترها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید