لیگ برتر چهره های جدیدی به والیبال کشور معرفی کرد

به گزارش وبلاگ دریا، تیم های والیبال فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه با شکست حریفان خود به فینال سی و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر راه یافته اند. نخستین بازی فینال روز 22 اسفندماه برگزار خواهد شد. هر تیم در صورت پیروزی دو بازی قهرمان مسابقات خواهد شد.

لیگ برتر چهره های جدیدی به والیبال کشور معرفی کرد

پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در تبادل نظر با وبلاگ دریا، درباره شرایط تیمش تا رسیدن به فینال رقابت ها گفت: رقابت های سختی پشت سر گذاشتیم اما تا امروز همه چیز خوب پیش رفت. مقابل تیم های بزرگی بازی کردیم. در مرحله پلی آف بازی برابر گنبد سخت بود، از نظر روانی شرایط گنبد بهتر از تیم ما بود چرا که چیزی برای از دست دادن نداشتند.

وی تاکید نمود: از نظر توانایی بازیکنان شرایط خوبی مقابل گنبد داشتیم و توانایی خود را نیز به نمایش گذاشتند اما فشار روانی زیاد بود و کار را سخت کرد. در نیمه نهایی به هراز آمل خوردیم که بهروز عطایی و شاگردان جز خوب های لیگ به شمار می فرایند. هراز نتایج خوبی کسب کرد و این طور احساس می کنم راه یابی در جمع چهار تیم برتر مسابقات نتیجه خوبی برای آنها بود به همین دلیل در نیمه نهایی بدون استرس کار و راحت تر کار کردند.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: تیم و شاگردانم هر لحظه از بازی که اراده کردند به هدفی که خواستند رسیدند و از این بابت خوشحالم. فینال مقابل تیم قدرتمند سیرجان بازی داریم البته تمام تیم ها قدرتمند بودند و ملی پوشان در تیم ها تقسیم شده بودند. سیرجان نیز تیم خوبی است و برای صعود به فینال به آنها تبریک می گویم. امیدوارم هر دو تیم نمایش خوبی در فینال برای تماشاگران داشته باشیم. هر تیمی که بهتر کار نمایند قهرمان می گردد.

اکبری درباره پیشنهادات مطرح شده درباره برگزاری مرحله فینال نیز گفت: فدراسیون و کمیته رویدادها و مسابقات چند پیشنهاد مطرح نمود. نخست اینکه فینال به صورت تک بازی برگزار گردد یا اینکه به شیوه گلدن ست باشد. در روش گلدن ست در صورت تساوی دو تیم در پیروزی دیگر کار به بازی سوم کشیده نگردد بلکه یک ست انجام و در صورت پیروزی هر تیم آنها قهرمان شوند. در حقیقت یک ست معین نماینده قهرمان گردد. با توجه به اینکه در شیوه گلدن ست پس از برگزاری پنج ست دیگر رمقی برای بازیکنان باقی نمی ماند و نیز تجربه برگزاری چنین شیوه ای را نداشتیم این روش را نپذیرفتیم و در نهایت دو باشگاه تصمیم بر این گرفتند بازی 2 پیروزی از 3 مسابقه باشد.

وی درباره ارزیابی اش از مسابقات لیگ جاری گفت: به تمام باشگاه ها خسته نباشید می گویم. یکی از مزایای لیگ سال جاری معرفی چهره های جوان به والیبال کشور بود. همه بازیکنان دیده شدند و یکی از دلایل افزایش کیفیت رقابت ها حضور چهره های جوان بود که در کنار بازیکنان با تجربه خوش درخشیدند. همه با انگیزه بودند. از طرف دیگر مسابقات هم به صورت منظم برگزار گردید و بر افزایش کیفی لیگ اضافه کرد.

اکبری که یکی از دستیاران ایرانی الکنو است در سرانجام درباره حضور بازیکنان چهره در نخستین مرحله اردوهای ملی گفت: در حال حاضر نمی خواهم در این باره صحبت کنم اما ما یک تیم هستیم و با توجه به آنالیزهای انجام شده عملکرد و تجربه بازیکنان آنالیز می گردد و کسانی که شایستگی داشته باشند شانس حضور در اردوهای ملی را خواهند داشت. چهره جدید زیاد داشتیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لیگ برتر چهره های جدیدی به والیبال کشور معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر چهره های جدیدی به والیبال کشور معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید