ملکه شیرینی ها را خودتان در خانه درست کنید

به گزارش وبلاگ دریا، ملکه بادام یک شیرینی بسیار خوشمزه و ترد است که بسیار پر هوادار بوده و ماندگاری بالایی دارد و از قدیم یکی از شیرینی هایی مخصوص برای پذیرایی در عید نوروز تهیه می شده.

ملکه شیرینی ها را خودتان در خانه درست کنید

مواد لازم

190 گرم آرد

70 گرم پودر قند

80 گرم روغن

یک عدد تخم مرغ

4 /1 ق چ پودر هل

25 گرم خامه صبحانه

4 /1 ق چ بیکینگ پودر

8 /1 ق چ نمک

مواد لازم برای رویه شیرینی

100 گرم عسل

100 گرم خلال

مغز بادام

35 گرم کره

100 گرم شکر

2 ق س زعفران آب شده

1. روغن را با همزن بزنید. وقتی کمی نرم شد، پودرقند را اضافه نموده و مرتب با همزن بزنید؛ سپس تخم مرغ را به مخلوط روغن و پودرقند بیفزایید و دوباره به هم زدن ادامه دهید تا مایه ای یکدست حاصل گردد. خامه را به مواد اضافه نموده و هم بزنید. بیکینگ پودر، نمک و هل را به آرد اضافه نموده و الک کنید. مخلوط پودری را به مواد خمیر بیفزایید و هم بزنید تا خمیری یکنواخت و لطیف حاصل گردد.

نکته: مراقب باشید نباید خمیر حالت چسبندگی پیدا کند. در این صورت کمی آرد اضافه کنید.

2. کف قالب مستطیلی 20 در 25 را چرب نموده و خمیر را با دست باز نموده و کف قالب پهن کنید. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن نموده و مدت ده دقیقه خمیر را در طبقه وسط فر بپزید در این فاصله زمانی مخلوط بادامی روی شیرینی را آماده کنید. برای این منظور تمام مواد رویه به جز زعف ww ران را با هم مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید تا مواد حل شده و اطراف آن آغاز به قل زدن کند. در این شرایط زعفران آب شده را اضافه نموده و از روی حرارت بردارید.

3. وقتی خمیر داخل فر پخت، مواد را روی خمیر ریخته و دوباره در فر بگذارید و حدود 15 دقیقه دیگر ولی این بار با دمای 150 درجه در طبقه بالای فر حرارت دهید تا سطح روی شیرینی کمی طلایی گردد. بعد از گذشت این مدت، سینی را بلافاصله خارج نکنید، صبر کنید تا شیرینی کاملا خنک شده، سپس از فر بیرون آورید و برش بزنید.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو

به "ملکه شیرینی ها را خودتان در خانه درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکه شیرینی ها را خودتان در خانه درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید