نفس تبریز به شماره افتاد

به گزارش وبلاگ دریا، مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز امروز دوشنبه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است.

نفس تبریز به شماره افتاد

به گزارش وبلاگ دریا از تبریز ، قاسم زاده مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز، برابر با 109 و برای گروه های حساس ناسالم است.

وی اضافه نمود: در شرایطی که کیفیت هوا ناسالم است توصیه می گردد با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا خودداری گردد.

قاسم زاده ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و بچه ها از فعالیت در خارج از منزل خودداری نمایند.

وی صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از تردد های غیرضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفر های درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه های زیست محیطی را از راه های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

شاخص آلودگی هوا از 0 تا 50 هوای پاک، از 50 تا 100هوای سالم، از 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس بوده و بعلاوه از 150 تا 200 نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمام گروه ها و شاخص آلودگی بیش از 200 نیز شرایط بحرانی آلودگی هوا را نشان می دهد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نفس تبریز به شماره افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفس تبریز به شماره افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید