هشدار به کاربران دستیار صوتی گوگل: صدای شما شنود می گردد

به گزارش وبلاگ دریا، گوگل در اعلامیه ای رسمی اعلام نموده است که صدای بعضی از کاربران هنگامی که دستورات صوتی را به دستیار های صوتی گوگل ارائه می نمایند ضبط می گردد.

هشدار به کاربران دستیار صوتی گوگل: صدای شما شنود می گردد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد گوگل برای شنود صدای کاربران تعارف ندارد و این کار را توجیه شده می داند.

شرکت گوگل گفته است که به بعضی از پیمانکاران مستقل امکان دسترسی به دستیار صوتی گوگل را در اختیار دارند. این امکان به معنای امکان ضبط کردن و گوش دادن صدای افراد مختلف است. شرکت گوگل در توجیه این عمل اعلام نموده که کارمندان گوگل می توانند با این روش یعنی ضبط و گوش دادن به صداها، به درک قوی تری از زبان ها و لهجه های مختلف برسند.

از مدتی پیش آمازون نیز دلایلی مشابه در خصوص خدمات الکسا عمل می نماید. درواقع بعضی از کاربران متوجه شده اند که مکالمات شخصی آنها ثبت شده و سپس به دیگران منتقل شده است. اکنون نیز یک سخنگوی گوگل موضوعی مشابه را در ایمیلی در پاسخ به خبرنگار بیزینس اینسایدر تایید و گفته که کارشناسان زبان این شرکت مجموعه ای از پرسش ها (حدود 0.2 درصد از تمام قطعه های صوتی) را گوش می دهند چرا که این کار روشی حیاتی برای توسعه فناوری در محصولاتی مانند دستیار صوتی گوگل است.

ایده اصلی پشت اقدام مذکور این است که دستیار صوتی گوگل مسیری هوشمندانه برای درک دستورات افرادی که در زبان ها و لهجه های مختلف صحبت می نمایند، فراهم نمایند.افزون بر این ها گوگل تاکید نموده که این یک اقدام مهم برای توسعه دستیارهای صوتی است و این شرکت قصد نقض حریم خصوصی کاربران را ندارد.

منبع: انتخاب

به "هشدار به کاربران دستیار صوتی گوگل: صدای شما شنود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به کاربران دستیار صوتی گوگل: صدای شما شنود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید