هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟، نظر تامل برانگیز نصف کارکنان مایکروسافت

به گزارش وبلاگ دریا، دیجیاتو نوشت: گزارش سالانه مایکروسافت نشان می دهد که 49 درصد از کارمندان این شرکت نگران شرایط شغلی خودشان و جایگزین شدن هوش مصنوعی هستند.

هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟، نظر تامل برانگیز نصف کارکنان مایکروسافت

در این گزارش سه موضوع کلیدی در کسب و کار این شرکت مورد توجه نهاده شد که یکی از موضوعات مورد توجه، تأثیر هوش مصنوعی بود. با وجودی که هوش مصنوعی می تواند نقاط قوت خوبی به همراه داشته باشد، اما این موضوع برای بعضی از کارمندان تهدید محسوب می گردد تا جایی که در گزارش سالانه این شرکت 49 درصد آنها به صراحت و کاملاً شفاف اعلام نموده اند که نگران از دست دادن شغل خود هستند و تهدید هوش مصنوعی برای آنها کاملاً جدی است.

حدود 64 درصد کارمندان مایکروسافت در نظرسنجی شغلی شرکت نموده و جالب است بدانید که در نظرسنجی اعلام نموده اند که زمان و توان کافی برای انجام وظایف خود ندارند و هوش مصنوعی از این زاویه بسیار یاری نماینده است. کارمندان این شرکت به صورت میانه حدود 57 درصد زمان خود را در جلسات می گذرانند یا در حال ارسال ایمیل هستند. زمان آنها صرف پاسخ دادن به چت ها میگردد و در واقع حدود 43 درصد از زمان آنها برای انجام کارهای اصلی باقی می ماند.

در چنین شرایطی هوش مصنوعی می تواند به بالا رفتن بهره وری آنها یاری کند و در نهایت به افزایش کارایی شرکت یاری می نماید. زمانی که بخشی از کارها به هوش مصنوعی سپرده گردد، کارمندان زمان بیشتری را می توانند صرف امور اصلی نمایند. کارمندان به وضوح می دانند که هوش مصنوعی می تواند فواید بسیاری در ارتقا فعالیت های شرکت داشته باشد ولی از سوی دیگر نگران هستند که به واسطه این ابزار قدرتمند، شغل خودشان را از دست بدهند.

هوش مصنوعی کاربردهای زیادی دارد و استفاده از آن می تواند نتایج بسیار خوبی برای کسب و کارها به همراه داشته باشد. باید دید در ادامه آیا دیدگاه این 49 درصد کارمندانی که نگران شرایط شغلی خود هستند، رفع می گردد یا واقعاً روزی می رسد که هوش مصنوعی جای آنها را در مایکروسافت به صورت جدی می گیرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟، نظر تامل برانگیز نصف کارکنان مایکروسافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟، نظر تامل برانگیز نصف کارکنان مایکروسافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید