ببینید؛ فناوری تازه انویدیا با هوش مصنوعی کیفیت ویدیوها را به 4K تبدیل می نماید

به گزارش وبلاگ دریا، ویژگی RTX Video Super Resolution یک فناوری نو مبتنی بر هوش مصنوعی از انویدیا (Nvidia) است که اگرچه برای بهتر جلوه دادن یا اجرای بازی های شما در نظر گرفته نشده، با این حال هنوز هم برای گیمرها بسیار مفید است، زیرا ویدیوهای معمولی را از مرورگر شما گرفته و آن ها را آپ اسکیل نموده و به 4K تبدیل می نماید.

ببینید؛ فناوری تازه انویدیا با هوش مصنوعی کیفیت ویدیوها را به 4K تبدیل می نماید

این ابزار تازه از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت پخش ویدیو برای دارندگان کارت گرافیک های اخیر انویدیا استفاده می نماید. این ویژگی ویدیوها را با رزولوشن اصلی در هر جایی بین 360p تا 1440p ارتقا می دهد و با ویدیوهایی تا 144 فریم نیز کار می نماید. بنابراین باید انعطاف بسیار بالایی داشته باشد. انویدیا بیان نموده که نتیجه نهایی باید بهبود بزرگی در وضوح ویدیو در نمایشگرهایی با پشتیبانی از رزولوشن بالا ارائه دهد، در غیر این صورت ممکن است حتی تصاویر کمی بدتر از قبل به نظر برسند.

در ویدیویی که به معرفی این ویژگی پرداخته، یک کلیپ از بازی ایپکس لجندز با فعال کردن RTX Video Super Resolution به نمایش گذاشته می گردد که به وضوح کیفیت بهتری پیدا نموده است. این ویژگی تازه در مرورگرهای گوگل کروم و مایکروسافت اج کار خواهد نمود و البته برای این کار به یک پردازنده گرافیکی از Nvidia RTX سری 30 یا 40 احتیاج دارد. هرچند انویدیا علت این موضوع را به طور خاص تعیین ننموده است.

لازم به ذکر است که در رابطه با نحوه کار ابزار سوپر رزولوشن، می توان گفت که بلوک های پیکسل بزرگی که باعث ایجاد اعوجاج در تصویر می شوند را پاک نموده و با آپ اسکیل رزولوشن، تماشای ویدیوهای مورد علاقه شما را دلپذیرتر کند. برای این کار در بازی ها شما باید از فناوری DLSS بهره ببرید. البته با توجه داشته باشید که همه بازی ها از این ویژگی پشتیبانی نمی نمایند.

قابلیت RTX Video Super Resolution قرار است که در فوریه سال جاری در دسترس قرار گیرد و باید دید که روی ویدیوهای مختلف چه عملکردی از خود نشان می دهد. در ادامه می توانید ویدیوی معرفی آن را مشاهده کنید.

منبع: PCGamer

کارت گرافیک گیگابایت مدل AORUS GeForce RTX 4090 MASTER 24G

2 %

105,000,000

102,900,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

2,100,000

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

1,749,540

تومان

خرید بازی کنسول

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ

به "ببینید؛ فناوری تازه انویدیا با هوش مصنوعی کیفیت ویدیوها را به 4K تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید؛ فناوری تازه انویدیا با هوش مصنوعی کیفیت ویدیوها را به 4K تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید