هکرها باز هم از آمریکا باج می خواهند

به گزارش وبلاگ دریا، شرکت جی بی اس، عظیم ترین تولیدکننده گوشت دنیا به علت حمله سایبری مجبور به متوقف کردن فعالیت هایش در آمریکا شد.

هکرها باز هم از آمریکا باج می خواهند

به گزارش وبلاگ دریا، شرکت جی بی اس (JBS)، بزرگترین تولیدکننده گوشت دنیا مستقر در برزیل، می گوید به علت یک حمله سایبری مجبور به متوقف کردن فعالیت هایش در آمریکا شده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، یکم ژوئن (دهم خرداد) گفت این شرکت به دولت آمریکا خبر داده است که این درخواست باج از سوی سازمانی جنایی آمده است.

شرکت صنایع غذایی جی بی اس که بیش از 150 کارخانه تولیدی زنجیره ای دارد، تامین کننده گوشت عمده در آمریکای شمالی، استرالیا، آمریکای لاتین و اروپا به تعداد می رود. پیشتر در 31 ماه می این شرکت اعلام نموده بود که تعدادی از سِروِرهایش در آمریکای شمالی و استرالیا هدف حمله سایبری قرار گرفته اند.

این شرکت ادعا نموده که شرایط تحت کنترل بوده و هیچ داده ای به علت این نفوذ به خطر نیافتاده است. جی بی اس گفت متخصصان سرگرم حل مسئله هستند، هرچند ممکن است به علت این حادثه برخی معاملات با مشتریان به تاخیر بیافتد.

در صورت ادامه یافتن اختلال، کمبود عرضه می تواند قیمت گوشت گاو، مرغ و خوک را افزایش دهد.

این حمله تنها سه هفته پس از آن اتفاق می افتد که یک گروه هکر مشکوک مستقر در روسیه سیستم های رایانه ای شرکت کولونیال پایپلاین، بزرگترین خط لوله انتقال سوخت ایالات متحده، را هدف قرار دادند.

توقف فعالیت بکولونیال پایپلاین موجی از وحشت را در میان رانندگان خودرو در استان های جنوب شرقی آمریکا پدید آورد و باعث شد صف هایی طویل در مقابل پمپ بنزین ها شکل بگیرد.

در حملات سایبری با استفاده از باج افزار دستگاه های رایانه ای قربانیان رمزگذاری شده و در قبال تحویل کلمه عبور برای رمزگشایی مبلغی پول تقاضا می گردد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "هکرها باز هم از آمریکا باج می خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرها باز هم از آمریکا باج می خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید