پالنگان نگینی بر قلب کوه های ژاورود

به گزارش وبلاگ دریا، استان کردستان یکی از زیباترین و سرسبزترین منطقه ها کشور است و پالنگان روستایی زیبا در غرب کشور ایران با طبیعتی بکر مانند نگینی بر کوه های منطقه ژاورود این استان می درخشد.

پالنگان نگینی بر قلب کوه های ژاورود

پالنگان، این نگین درخشنده با عبور رودخانه ای به نام تنگی ور از وسط آن به دو نیم تقسیم شده است. معماری پلکانی خانه های روستای پالنگان کردستان جذابیت این همیشه زیبا را دو چندان می نماید. دشت های گل لاله همانند یاقوت هایی سرخ رنگ در نزدیکی پالنگان هر بیننده ای را به وجد می آورند.

روستای پالنگان در نزدیکی شهرستان کامیاران از استان کردستان واقع شده و آب و هوای آن در فصل بهار معتدل و در تابستان گرم است. آنچه همیشه گردشگران را به سمت این روستا می کشاند طبیعت سرسبز، دشت های گل لاله، چشمه هایی با آب گوارا، آبشارهای طبیعی زیبا، باغ های سرزنده و یک جهت پیاده روی بی نظیر است که تجربه آن لذتی وصف ناپذیر دارد.

قدمت روستای پالنگان در حدود 3000 سال پیش است و تقریباً به دوره سامانی باز می شود. این قدمت با توجه به قبرهای قدیمی در بعضی از گورستان های روستا و قلعه هایی که در اطراف روستا قد برافراشته اند اثبات شده است. در خصوص نام پالنگان دو اعتقاد وجود دارد؛ بعضی معتقدند پالنگان در ابتدا پلنگان به معنی جای زندگی پلنگ ها بوده و بعضی دیگر آن را همان پالنگان به معنی جای تکیه دادن می دانند، چراکه پال در زبان کردی به معنای تکیه دادن است. ضروری است بدانید مردم بومی روستا همان پالنگان را ترجیح می دهند و علاقه ای به نام پلنگان برای روستای خود ندارند.

عکاس: بهنام یوسفی

منبع: فرارو

به "پالنگان نگینی بر قلب کوه های ژاورود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالنگان نگینی بر قلب کوه های ژاورود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید