پزشک را با این روش از خود دور کنید

به گزارش وبلاگ دریا، محققان تأکید می نمایند پیروی از بعضی از سبک های غذایی می تواند به سلامت افراد یاری کند و پزشک را از آنها دور نگه دارد.

پزشک را با این روش از خود دور کنید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ دریا به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است یک فنجان شکلات داغ در روز می تواند پزشک را از افراد دور کند.

به گفته محققان کاکائو باعث افزایش گردش خون در پاها می گردد و به بالا نگه داشتن آن در سنین پیری یاری می نماید.

تحقیقات پیشین از ماده فلاناول کاکائو ثابت نموده بود خوردن آن پیوند و ارتباط میان سلولی مغز را افزایش می دهد. آن تحقیق روی موش های آزمایشگاهی صورت گرفت که در آن ثابت شد ارتباط سلولی در ناحیه هیپوکامپ که مربوط به حافظه است، افزایش یافت.

کارشناسان تعدادی از افراد را تحت نظر قرار دادند و در سرانجام مشخص شد، افرادی که سه بار در روز به مدت شش ماه یک لیوان کاکائو نوشیدند، توانستند به طور قابل توجهی در یک تست پیاده روی قدم بردارند.

محققان آمریکایی که سرپرست این پژوهش بوده اند، می گویند: علاوه بر فلاناول، وجود ماده ای به نام اپی کاتچین در شکلات می تواند با بالا بردن میزان میتوکندری تحرک عضلات را بالا برده و از این حیث عملکردی مشابه فعالیت های ورزشی داشته باشد.

این مطالعه بر روی مبتلایان به بیماری شایع عروقی محیطی (PVD) اجرا شده است؛ بیماری عروقی محیطی به بیماری رگ های خونی خارج از قلب و مغز اشاره می نماید؛ این بیماریها اغلب سبب تنگ شدن رگ هایی می شوند که به پاها، دست ها، معده و کلیه ها خو نرسانی می نمایند.

یک پنجم از افراد بالای 60 سال در انگلیس دارای درجه ای از PAD هستند که باعث ایجاد درد، سفتی و گرفتگی عضلات پا هنگام راه رفتن می گردد.

ماری مک درموت، نویسنده این مطالعه از دانشگاه شمال غربی در شیکاگو گفت: روش های درمانی بسیار معدودی برای بهبود عملکرد راه رفتن در افراد مبتلا به PAD وجود دارد.

نائومی هامبورگ، رئیس شورای بیماری های عروقی محیطی انجمن قلب آمریکا نیز اضافه کرد: بیماران مبتلا به PAD در راه رفتن مشکل دارند و به اندازه افراد دچار نارسایی قلبی پیشرفته در خطر هستند.

محققان خاطرنشان کردند که انتظار نمی رود شکلات معمولی که غالباً با شکر پر شده تاثیری مشابه کاکائو در افراد داشته باشد.

این مطالعه امروز در مجله Circulation Research در انجمن قلب آمریکا منتشر شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "پزشک را با این روش از خود دور کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشک را با این روش از خود دور کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید