چرا روسیه با نصب نماد همجنس گرایان در سفارتخانه های غربی مخالف است؟

به گزارش وبلاگ دریا، اعتراض وزارت امور خارجه روسیه نسبت به نصب پرچم نماد همجنس گرایان در ساختمان نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا، انگلیس و کانادا در مسکو، به دلیل مغایرت این اقدام با غیرقانونی بودن تبلیغات در این رابطه است.

چرا روسیه با نصب نماد همجنس گرایان در سفارتخانه های غربی مخالف است؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دریا به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام نموده است که نقض قانون مربوط به ممنوعیت تبلیغات درباره همجنس گرایی در میان بچه ها غیرقابل قبول است و نمایندگی های دیپلماتیک خارجی نیز باید به این قانون احترام بگذارند.

پیش از این، واسیلی پیسکاریف رئیس کمیسیون دومای دولتی درباره آنالیز موارد دخالت خارجی در امور داخلی روسیه اظهار داشت که وزارت امور خارجه این کشور در پی نصب کردن پرچم نماد همجنس گرایان از ساختمان های بعضی نمایندگی های دیپلماتیک غربی در مسکو، یادداشت های اعتراض رسمی روسیه را به سفارتخانه های انگلیس، کانادا و ایالات متحده ارسال نموده است.

به گفته این مقام پارلمانی، در این یادداشت ها تاکید شده است که این اقدام نمایندگی های دیپلماتیک مفاد کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک و مقررات ملی فدراسیون روسیه را نقض می نماید.

پیش از این تعیین شد که سفارت آمریکا در اواخر ماه ژوئن پرچم نماد همجنس گرایان را نصب نموده و در صفحه فیس بوک خود نوشت که به این پرچم افتخار می نماید.

سپس، سفارت انگلیس و کانادا نیز این پرچم را در ساختمان خود نصب کردند.

لازم به یادآوری است که این اقدام کشورهای غربی، همزمان با برگزاری همه پرسی سراسری مربوط به اصلاح قانون اساسی فدراسیون روسیه صورت گرفت که یکی از موارد اصلاح قانون اساسی درباره لزوم ازدواج بین زن و مرد برای تشکیل خانواده است. به عبارت دیگر، ازدواج میان دو هم جنس در روسیه خلاف قانون اساسی است .

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تفسیر نصب شدن پرچم نماد همجنس گرایان در ساختمان سفارت آمریکا، یادآور شد که این دفتر نمایندگی دیپلماتیک در واقع نشان می دهد که چه کسانی در آنجا کار می نمایند.

روز گذشته (سه شنبه) منابع دیپلماتیک در سفارت انگلیس در مسکو تایید کردند که یادداشت اعتراض وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با وجود پرچم نماد همجنس گرایان در نمای بیرونی ساختمان این نمایندگی را دریافت نموده اند .

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چرا روسیه با نصب نماد همجنس گرایان در سفارتخانه های غربی مخالف است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا روسیه با نصب نماد همجنس گرایان در سفارتخانه های غربی مخالف است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید