چکیده ای از تجربیات سفر من به ژاپن (هیروشیما)

به گزارش وبلاگ دریا، سفرنامه ژاپن با تمام دانستنی هایش

از آن جایی که ژاپن کشوری کوچک بوده، سیستم قطار سریع السیر این کشور باعث می گردد تا به سرعت به قسمت های مختلف این کشور بتوان سفر کرد.

چکیده ای از تجربیات سفر من به ژاپن (هیروشیما)

با این حال این کشور سرشار از تماشای های مجذوب نماینده بوده که هرکدام حس و حال مخصوص به خود را دارا می باشند. تماشای های معروف این کشور را می توان با یک سفر یک یا دو هفته ای پوشش داد اما برای رفتن به زیر پوست یک منطقه و درک درست آن، می بایست بیشتر در آنجا ماند. برای من چند روزی طول کشید تا بتوانم از سردرگمی درآمده و تصمیم بگیرم که چه کار کنم. ژاپنی ها عاشق سیستم های مختلف هستند. این امر از سفارش غذا گرفته تا جهت یابی جهت قطارها را شامل شده و برای استفاده از این قابلیت ها می بایست اول طرز کار سیستم فرا گرفته گردد. نکاتی که در زیر به آن ها اشاره شده است، از سفر من به این کشور و به علاوه پیشنهاداتی که مسافران سردرگم این کشور به من نموده اند، حاصل شده است.

هیروشیما

هیروشیما یکی از شهرهایی است که حتما می بایست از آن تماشا کنید. با یک سفر راحت از اوزاکا یا نارا می توان به این شهر رفته و گردش در منظره ها تماشای این شهر احتیاج به 2 روز کامل زمان دارد.

کارهایی که باید انجام داد

  • از پارک یادبود صلح هیروشیما (Hiroshimas Peace Memorial Park) حتما تماشا کنید. زمانی وقت گذاشته و اثرات حمله اتمی به این شهر را مشاهده کنید. نمایشگاه های این پارک با جزئیات و زیبا بوده و دارای مطالب مفیدی می باشند. در طی سفرم من از یک دوچرخه اجاره کردم و نصف روز در پارک صلح به گردش پرداختم. سپس به گشت و گذار در قسمت های دیگر شهر رفتم. برای استراحت، به باغ شوکئین (Shukkeien) رفتم.
  • برای یک برنامه یک روزه در جزیره میاجیما (Miyajima) وقت کنار بگذارید. این مکان یک ساعت تا هیروشیما فاصله داشته و باید با قطار به آنجا بروید. سپس برای گشت و گذار در این جزیره از کشتی استفاده م ی کنید. در این کشتی سواری، از عبادتگاه معلق بر روی آب ایتسوکوشیما (Itsukushima) تماشا می کنید. این عمارت در قرن 6 یا 7 ساخته شده است. به علت جزر و مد آب به نظر می آید در این عبادتگاه بر روی آب شناور است. برای اینکه در موقع درستی از این عبادتگاه تماشا کنید، می بایست به برنامه جزر و مد آب دقت کرد. شما می توانید یا پیاده یا با استفاده از تله کابین از کوهستان بالا بروید. حتی اگر از تله کابین بهره ببرید. باز هم جهتی را برای رسیدن به بالای کوه می بایست پیاده بروید. من با تله کابین از کوهستان بالا رفتم و به صورت پیاده به پایین بازگشتم تا از منظره ها زیبا تماشا کنم.
  • غذای اوکونومیاکی (okonomiyaki) را امتحان کنید. این غذا یکی از غذاهای معروف ژاپنی است که در هیروشیما واقعا متفاوت طبخ می گردد. بیشتر رستوران ها مدل کاملا گیاهی این غذا را هم برای مشتریان گیاه خوار، دارند. اوکونومیاکی یکی از غذاهای به صرفه و خوشمزه این کشور بوده که به همگی پیشنهاد می گردد آن را امتحان نمایند.

بازدید از جزیره شیکوکو (Shikoku). هرچند که میاجیما (Miyajima) خیلی توریستی تر از شیکوکو است. اما شیکوکو یک نقطه زیبا و یکی از چهار جزیره اصلی ژاپن است. این جزیره، معروف به مهمان نوازی، غذاهای دریایی و نودل های اودون می باشد.

محل اقامت

هیروشیما یک مکان بسیار عالی برای پیدا کردن دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی ایر بی ان بی (AirBnB) است. در شهر هیروشیما هم مثل کیوتو چند روز می مانید و به همین دلیل بهتر است که یک جای خواب داشته باشید.

مهمان سرای J-Hoppers: در سراسر ژاپن وجود دارد و دارای خوابگاه ها و مراکز تفریحی بسیار خوبی است و اجتماع خوبی از کوله پشتی گردها را هم در آنجا خواهید دید. برترین پیتزای ژاپنی یا اوکونومیاکی (okonomiyaki) تمام عمرم را در محلی که کوله پشتی گردها توصیه کردند، خوردم.

در یک محل خوب و مناسب اقامت کنید. هتل پسیفیک هیروشیما (Hiroshima Pacific Hotel) به عنوان یک هتل میانه و هتل گرانویا هیروشیما (Hotel Granvia Hiroshima) یک محل خوب و عالی است که می توانید از آن برنامه های خود را سامان دهی کنید.

سایر نقاط ژاپن

جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در این کشور وجود دارد. تعداد معدودی از شهرها یا منطقه ها هستند که مجذوب نمایندهیت شهرهای بزرگ در کنار شهرهای کوچک یا ماجراهای خارج از جهت را داشته باشد.

کوه فوجی (Fuji). این نقطه نمادین، بلندترین نقطه در ژاپن است و در مرز دو استان یاماناشی (Yamanashi) و شیزوئوکا (Shizuoka) واقع شده است. هر دو استان، منظره خوبی از کوه یا آتش فشان فعال دارند. فاصله زمانی مرکز شهر توکیو تا این کوه، دو ساعت است. زمانی که می خواهید در این کوه، کوهنوردی کنید را در نظر بگیرید. چون فقط در زمان های خاصی از سال می توانید از این کوه بالا بروید. طلوع خورشید در فصول مشخصی، در این سرزمین بسیار دل انگیز است. در این صفحه اطلاعات زیادی وجود دارد که شما را راغب می کند که برای کوهنوردی در این کوه برنامه ریزی کنید. این صفحه در واقع یک گزارش داستان وار از بالا رفتن از فوجی است. اگر در فصول مذکور، نمی توانید در این مکان حضور داشته باشید، جهتهای شگفت انگیز دیگری نیز برای پیاده روی وجود دارد.

  • تونل های ویستریا (Wisteria) در باغ کاواچی فوجی (Kawachi Fuji). این مکان را می توان به عنوان یک برنامه پیشنهادی در نظر گرفت چون مکان بسیار جالبی است. این مقاله می تواند اطلاعات خوبی در این زمینه به شما بدهد.
  • جهتهای زیارتی کومانو کودو (Kumano Kodo). این جهت زیارتی باستانی، یک جهت پیاده روی زیبا در ژاپن محسوب می گردد. جهتهای دیگری هم هست که یک یا دو روز یا بیشتر طول می کشد.
  • جهت صعب العبور ناکاسندو (Nakasendo) بین کیوتو و توکیو. این جهت بسیار زیباست و از جهتهای قدیمی دوران ادو (Edo) استفاده می نماید.
  • چشم اندازهای فوجی در پارک ملی هاکون (Hakone). یک بلیط برای استفاده از تمام وسایل بخرید. این نقطه یک محل خوب برای اقامت در یک مهمان سرای سنتی ژاپنی و استفاده از حمام چشمه های آب گرم است.
  • در یک صومعه واقع در کویاسان (Koyasan) اقامت کنید. افراد گیاه خوار حتماً باید از این محل تماشا نمایند و یک وقت در یکی از اتاق های این مکان رزرو نمایند. غذای این مکان مخصوص گیاه خواران بوده و در این محل بدون هیچ گونه اجتناب از خوردن مواد غذایی، آداب و رسوم مخصوص را آموخت.
منبع: الی گشت

به "چکیده ای از تجربیات سفر من به ژاپن (هیروشیما)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکیده ای از تجربیات سفر من به ژاپن (هیروشیما)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید