کثیف ترین ابزار آمریکا در مذاکره با عراق

به گزارش وبلاگ دریا، مذاکرات آمریکا-عراق در ترسیم زمینه ها و سطح روابط دو کشور مشخص کننده است و این روابط با وجود توافقنامه چارچوب راهبردی دو کشور اما تا به امروز مبهم بوده است.

کثیف ترین ابزار آمریکا در مذاکره با عراق

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دریا، مزهر جبر الساعدی در یادداشتی با عنوان روابط آمریکا-عراق به کجا می انجامد؟ در روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت:

آنطور که به نظر می رسد آمریکا می خواهد از شرایط سخت مالی عراق برای محقق ساختن دستاوردی انتخاباتی به نفع ترامپ از یک طرف و تثبیت حضور نیروهای نظامی این کشور در خاک عراق از سوی دیگر استفاده کند.

یاری به عراق در مبارزه با تروریسم و یاری به دولت در انجام اصلاحات و برگزاری انتخابات به عنوان اهداف اعلام شده مذاکرات از سوی آمریکا دروغ است و بحث و تبادل نظر درباره حضور موقت نیروهای آمریکایی و تعهد این کشور به خروج این نیروها در زمان اتمام ماموریت در چارچوب این مذاکرات نامحتمل است.

سفیر آمریکا این مذاکرات را مذاکراتی راهبردی برای تثبیت و توسعه توافقنامه چارچوب راهبردی و گشودن درها به روی شرکت های آمریکایی و آژانس بین المللی توسعه آمریکا برای سرمایه گذاری در عراق توصیف کرد.

جان پرکینز در کتاب اعترافات یک مزدور مالی این شرکتها را کثیف ترین ابزار آمریکا برای سیطره بر کشورها و به تاراج بردن ثروت هایشان عنوان می نماید.

در پژوهش گروه مستقل مطالعات آینده عراق در سال 2017 آمده است آمریکا باید ضرورت های قانونی برای حضور بلند مدت خود در عراق را فراهم آورد.

دشواری فراوانی در مذاکرات عراق-آمریکا وجود دارد که زمان آن با توجه ویژه ای از سوی آمریکا برای محقق ساختن هدفی راهبردی یعنی حضور دائمی نظامی آمریکا برای پوشش فعالیت های این کشور نه تنها در عراق بلکه در تمام منطقه انتخاب شده است.

موضع آمریکا از موضع دولت عراق قوی تر است زیرا آمریکایی ها چنانچه به خواسته خود نرسند از اقتصاد و گروه های تروریستی ونیز اهرم ایجاد شکاف در جغرافیای سیاسی عراق یعنی جامعه عراقی استفاده خواهند کرد.

ایرانی ها می گویند در جهت اخراج آمریکایی ها از عراق و سوریه کوشش خواهند کرد اما واقعیت این گفته را تایید نمی نماید واقعیتی که آمریکا در طول هفده سال به صورت غیر مستقیم آن را از طریق تاسیس دولت هایی براساس مذهب و نژاد از طریق بازوهای خود به وجود آورد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "کثیف ترین ابزار آمریکا در مذاکره با عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کثیف ترین ابزار آمریکا در مذاکره با عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید