3 ترامپ در جهان کرونا گرفتند

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران : کرونا تا به امروز هر 3 دولتمرد جهان را که نام یا لقب ترامپ را یدک می کشند، گرفتار نموده است.وجه اشتراک دیگر هر 3 ترامپ جهان ابتلای آنها به بیماری کووید19 به فاصله چند ماه از یکدیگر است.هر 3 ترامپ کرونا را جدی نگرفتند و حتی آن را تمسخر می کردند.

3 ترامپ در جهان کرونا گرفتند

به گزارش وبلاگ دریا، هر 3 دولتمرد از بسیاری ازجنبه ها دارای شباهت هایی هستند که رسانه ها و محافل سیاسی دنیا لقب ترامپ را به آنها داده اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ترامپ اصلی است و پس از او نخست وزیر بریتانیا و رییس جمهوری برزیل است که با لقب ترامپ انگلیس و برزیل از آنها یاد می گردد.

این هر 3 دولتمرد در سیاست ها و عملکرد خود نسبت به مقابله با ویروس کرونا بسیار شبیه هم عمل کردند؛ یعنی نخست این ویروس را دستکم گرفتند و حتی دست مایه تمسخر قرار دادند و حتی ژائیر بولسونارو رییس جمهوری برزیل پا به پای بعضی هوادارانش در تجمعات و اعتراضات بر ضد سیاست های محدود کننده و قرنطینه سراسری شرکت کرد.

همچنین عملکرد هر 3 ترامپ دنیا در زمینه مقابله با ویروس کرونا از دید ناظران و منتقدانشان بسیار ضعیف و پرخطا بوده به نحوی که هر 3 کشور ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و برزیل در زمینه ویروس کرونا بیشترین خسارت جانی و مالی را متحمل شده اند و مهار ویروس کرونا به دلیل سهل گیری های اولیه غیرممکن و بسیار مشکل شده است و این 3 کشور امروز از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا در دنیا محسوب می شوند.

وجه اشتراک دیگر هر 3 ترامپ دنیا ابتلای آنها به بیماری کووید19 به فاصله چند ماه از یکدیگر است.

1- نخستین دولتمرد دنیا که با صفت ترامپ انگلیس از او یاد می گردد، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیاست. او در ابتدای همه گیری ویروس کرونا در دنیا و کشورش اثرات و پیامدهای این ویروس را تخفیف می داد و آن را چندان جدی نمی دانست و در سخنان و اظهارات خود آن را یک سرماخوردگی توصیف می کرد.

او حتی در اظهاراتی لجاجت گونه و چند روز پیش از ابتلایش به کرونا در فروردین ماه سال جاری گفت: وقتی برای بازدید به بخش یک بیمارستان محل بستری بیماران کرونایی در لندن رفته با همه بیماران کرونایی دست داده و در آینده هم چنین خواهد نمود.

به فاصله کمتر از 3 هفته پس از این اظهارات جانسون، خبر ابتلای او به ویروس کرونا منتشر شد. جانسون که چند روز نخست را در خانه خود در قرنطینه نهاده شد به واسطه وخامت حالش و عفونت ریه و احساس احتیاج به دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان منتقل شد.

او کرونا را به شدیدترین وجهش تجربه کرد و روزها در بخش ویژه (آی سی یو) بیمارستانی در لندن بستری شد. حال او به قدری وخیم شد که حتی احتمال مرگ او هم از نظر کادر درمانی بیمارستان و تیم معالجش، می رفت و در نهایت اما پس از تحمل سختی های فراوان ترامپ انگلیس بر کرونا فایق آمد و از بیمارستان مرخص شد.

جانسون پس از مرخصی از بیمارستان سیاست سهل انگارانه خود نسبت به کرونا را کنار گذاشت و پس از اینکه این ویروس را با تمام وجودش حس کرد، هوادار سیاستی سخت گیرانه تر شد. او این روزها که کشورش در گیرودار موج دوم همه گیری ویروس کروناست، از اعمال سیاست های محدود کننده بیشتر و اعمال قرنطینه برای موج دوم همه گیری ویروس سخن می گوید و شهروندان کشورش را بابت سهل انگاری در برابر کرونا نصیحت می نماید.

2- ترامپ برزیل

ژائیر بولسونارو رییس جمهوری برزیل و یا به عبارت دیگر ترامپ برزیل از دوستان نزدیک ترامپ است. او نیز در ابتدای همه گیری ویروس کرونا همانند ترامپ در آمریکا و جانسون در انگلیس ابعاد و اهمیت این همه گیری را تخفیف می داد و از مخالفان سرسخت اعمال سیاست های محدود کننده و قرنطینه و الزامی کردن ماسک و.. بوده است.

او که در دوران اوج همه گیری در کشورش بی توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی مدام از این شهر به آن شهر سفر می کرد و در اجتماعات هوادارانش حضور می یافت، در نهایت در تیر ماه سال جاری مبتلا به کرونا شد.

بولسونارو همانند ترامپ به تاثیر فوق العاده داروی ضد مالاریا (هیدروکسی کلرکین) برای درمان بیماری کرونا اعتقاد دارد و پس از ابتلا در ویدئوهایی که از خود در قرنطینه خانگی منتشر کرد تاکید داشت مشغول درمان خود با این قرص معجزه آساست.

ویروس بیش از 3 هفته در بدن بولسونارو باقی ماند اما او به شدت جانسون بیماری را تجربه نکرد و به گفته خودش کرونا برای بدن قوی او مثل یک سرماخوردگی ساده بود.

3- ترامپ اصلی هم گرفتار شد

و در نهایت دونالد ترامپ 74 ساله در بدترین شرایط ممکن و در حالی که اندکی بیش از 1 ماه به موعد انتخابات ریاست جمهوری کشورش باقی مانده، مبتلا به کرونا شد و برای مداوا به بیمارستانی نظامی در حومه شهر واشنگتن دی سی منتقل شد.

ترامپ درست 3 روز پس از نخستین مناظره انتخاباتی با جو بایدن رقیب دموکرات خود به کرونا مبتلا شد. او در جریان آن مناظره ماسک زدن بایدن را مورد تمسخر و انتقاد قرار داد.

ترامپ طی بیش از 7 ماه گذشته درباره کرونا ادعاها و اطلاعات گمراه کننده فراوانی گفته است. او نخست این ویروس را یک سرماخوردگی ساده توصیف می کرد؛ سپس مدعی شد این ویروس با گرمای هوا در ماه آوریل (اردیبهشت و خرداد سال جاری) محو خواهد شد./ 55 آنلاین

منبع: اقتصادنیوز

به "3 ترامپ در جهان کرونا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ترامپ در جهان کرونا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید