کشف ذرات طلا روی ابزار های سنگی 4 هزارساله

به گزارش وبلاگ دریا، این جعبه ابزار سال 1801 نزدیک اِستون هِنج کشف شد، اما اکنون بعد از 200 سال به تازگی محققان به کارایی اصلی آن پی برده اند.

کشف ذرات طلا روی ابزار های سنگی 4 هزارساله

وبلاگ دریا | سال 1801 باستان شناسان تپه ای خاکی نزدیک اِستون هِنج کشف کردند که حاوی بقایای دو نفر، همینطور اشیاء فراوانی بود که همراه آن ها دفن شده بودند. حالا، بیش از 200 سال بعد، محققان بعضی از معما های این گورنهاده ها و صاحبان شان را کشف نموده اند. به نقل از مقاله جدیدی که در مجله آنتیکوئیتی منتشر شده، از جعبه ابزار باستانی که درون گور پیدا شد احتمالاً برای ساختن اشیاء طلایی استفاده می شده است.

به گزارش وبلاگ دریا ، محققان اخیراً دست سازه هایی 4000 ساله را آنالیز نموده اند که در سایتی معروف به آپتون لاوِل جی دوآ کشف شده اند. آن ها تحلیل اولیه را روی این اقلام انجام دادند و دریافتند قدمت این دست سازه ها به 1700-1850 پیش از میلاد بازمی شود. سپس، با استفاده از میکروسکوپ الکترونی نگاه دقیق تری به آن ها انداختند.

(رد به جای مانده از طلا بر روی ابزارهای سنگی باستانی که با میکروسکوپ های الکترونی مشاهده شده است)

تحقیقات آن ها منجر به کشف پس ماند طلا روی پنج دست سازه شد که در سطح عنصری با دیگر اشیاء طلای عصر برنز مطالبقت داشتند. آن ها بعلاوه متوجه علائمی شدند که نشان می داد کسی از این اشیاء برای اهداف مختلف مانند صاف کردن اجسام و چکش کاری استفاده نموده است.

این یافته ها حاکی از آنست که هنرمندان و صنعتگران از این ابزار برای ساختن اشیاء چندماده ای استفاده می کردند به این صورت که یک شئ مرکزی در جسمی مانند کهربای سیاه، سنگ نفت زا، چوب یا مس تعبیه میشد و با لایه نازکی از ورقه طلا تزیین می شد.

اَلیوِر هَریس، باستان شناس دانشگاه لستر و نویسنده مشترک این مطالعه می گوید: ما نشان دادیم سنگ مرکزی چه نقشی در فرایند ساخت طلا دارد و چگونه سنگ هایی با ویژگی ها و گذشته خاص بطور گزینشی انتخاب شدند تا بخشی از این فرایند باشند. رازگشایی های این جعبه ابزار اطلاعات ما را نسبت به هویت یکی از افراد مدفون در گور بیشتر نموده است؛ مردی موسوم به شمن که لباس پرنقش و نگاری به تن داشته است!

لیسا براون، متصدی موزه ویلتشایر در بیانیه ای گفته است: مردی که در آپتون لاوِل نزدیک اِستون هِنج دفن شده، یک هنرمند بسیار ماهر بوده که در ساخت اشیاء طلایی تخصص داشته است. شنل تشریفاتی او که با استخوان های سوراخ شده حیوانات تزئین شده هم نشان می دهد که او یک رهبر معنوی و یکی از معدود افراد در اوایل عصر برنز بوده که جادوی فلزکاری را درک می نموده!

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "کشف ذرات طلا روی ابزار های سنگی 4 هزارساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ذرات طلا روی ابزار های سنگی 4 هزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید