کلنگ ساخت مدرسه 4 کلاسه روستای آبیل بلوچ هیرمند به زمین زده شد

به گزارش وبلاگ دریا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: کلنگ ساخت مدرسه چهار کلاسه با مشارکت خیران نیک اندیش در روستای آبیل بلوچ شهرستان هیرمند به زمین زده شد.

کلنگ ساخت مدرسه 4 کلاسه روستای آبیل بلوچ هیرمند به زمین زده شد

میثم لک زایی اظهارداشت: این مدرسه در قالب چهار کلاس درس و با زیر بنای 200 متر مربع در روستای آبیل شهرستان هیرمند ساخته می گردد.

وی بیان نمود: در آستانه شروع سال تحصیلی نو با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های گوناگون بدنبال تامین تجهیزات مورد احتیاج مدارس بوده و توزیع اقلام در بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و منطقه ها استان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در یکسال اخیر و با نگاه ویژه مسولان در دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی این استان رشد 100درصدی داشته و در کنار آن موضوع مشارکت و همراهی خیران نیز بصورت گسترده و همه جانبه ای مشهود است.

وی بیان نمود: با هدف افزایش نرخ سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و برطرف نگرانی کمبود کلاس درس، در پی توسعه و تجهیز کارگاه های ساخت و ساز و جذب به موقع اعتبارات بوده و سعی خواهد شد که هر سال این رقم رشد داشته باشد.

لک زایی اظهارداشت: در 6 ماهه اول سال 1400 تعداد 568 کلاس درس با اعتبار یک هزار و 608 میلیارد ریال ساخته شد که این رقم در 6 ماهه نخست 1401 به 801 کلاس با اعتبار سه هزار و 506 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بیان نمود: بخشی از کلاس های ساخته شده در 6 ماهه نخست سالجاری در هفته دولت در شهرستان ها و منطقه ها استان با هدف بهره مندی دانش آموزان از کلاس درس استاندارد به بهره برداری رسید و در اختیار بچه ها این سامان نهاده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در یکسال اخیر بیش از 57 هزار نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی و کلاسی و حدود 6 هزار دستگاه رایانه، فتوکپی و چاپگر در بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و منطقه ها استان توزیع شده و این روند همچنان ادامه داد.

وی توضیح داد: با هدف حذف مدارس کانکسی از محل طرح شهید پناهی، مبلغ 100 میلیارد تومان به این استان تخصیص یافته که هم اکنون در دستور کار نهاده شده است.

وبلاگ دریا سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کلنگ ساخت مدرسه 4 کلاسه روستای آبیل بلوچ هیرمند به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ ساخت مدرسه 4 کلاسه روستای آبیل بلوچ هیرمند به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید