بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

آماده سازی زیرساختهای لازم برای انتقال تعدادی از الواح هخامنشی به موزه تخت جمشید

ایرنا/ براساس خبرهای واصله، آماده سازی زیرساختهای لازم برای انتقال تعدادی از الواح هخامنشی به موزه تخت جمشید صورت می گیرد.

9 مهر 1402

آغاز عملیات ساماندهی تاسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، آغاز عملیات ساماندهی تاسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان صورت گرفت.

25 مرداد 1402

تاب آوری فاجعه بار تهران در برابر زلزله ؛ همه زیرساخت ها فرومی ریزند یا... ، وقوع زلزله های کوچک خوب است یا بد؟

رئیس مرکز پیش بینی زلزله ضمن شرح درباره خطر زلزله در تهران و اندازه تاب آوری این شهر گفت: 6 سال قبل درخواست همکاری با اپراتورهای تلفن همراه دادیم که هشدار زلزله را اعلام نمایند ولی همکاری لازم با ما نشد و گفتند آنالیز می کنیم.

16 مرداد 1402

مقرون به صرفه ترین پارک تهران را چه کسی ساخت؟ ، یک باغبان و چند کارگر ساده، همه امکانات پدر جنگلبانی ایران

این روزها که زندگی ماشینی روح را آزرده و جسم را خیلی زود فرسوده می نماید، هیچ چیز بهتر از بوستان های آرام و سرسبز حال آدم ها را خوب نمی نماید و آرامش را به شهرنشینان هدیه نمی دهد.

17 تیر 1402

وارهمر شناسی (قسمت چهاردهم): معرفی پرایمارک ها ، بخش دوم

مقدمهایمپریوم بشریت (The Imperium of Mankind) قلمرویی است که در آن تریلیون ها انسان زندگی می نمایند. این یعنی درصد بسیار کمی از آن ها قرار است در حدی برجسته باشند که نام شان در کتاب های تاریخی ثبت گردد.

28 خرداد 1402

سومین جلد از مجموعه رمان های تلماسه هم به فارسی منتشر شد: بچه ها تلماسه

بچه ها تلماسه سومین رمان از مجموعه اصلی تلماسه نوشته فرانک هربرت است. این کتاب در سال 1976 منتشر شد و دنباله کتاب دوم مسیحای تلماسه Dune Messiah است. داستان آن ادامه حماسه خانواده آتریدس و درگیری های سیاسی و مذهبی است که در سیاره بیابانی آراکیس رخ می دهد.

25 اردیبهشت 1402

دانشمندان بالاخره متوجه شدند که چرا مو ها سفید می شوند و شاید از این راه، روشی برای توقف تغییر رنگ موها پیدا گردد

دانشمندانی که فولیکول های مو را در موش ها مطالعه می کردند، ممکن است انتها مکانیزمی را کشف نموده باشند که معین می نماید چگونه و چرا مو ها سفید می شوند، که می تواند روزی به راه های بالقوه جدیدی برای متوقف کردن یا معکوس کردن این روند منجر گردد.

4 اردیبهشت 1402

این هتل 1300 سال است که مسافر می پذیرد!

احتمالا بیشتر ما در ذهنمان هتل را یک پدیدۀ تازه تصور می کنیم که در دوران مدرن به وجود آمده است. اما جالب است که بدانیم هتلی در دنیا وجود دارد که از 13 قرن قبل تا امروز به صورت پیوسته دایر بوده است!

19 بهمن 1401

یک غافلگیری برای فوتبال دوستان شهرری ، مدرسه فوتبال و لیگ ری کی راه می افتد؟

فوتبال دوستان ساکن شهرری در ایام دهه فجر با بهره برداری از یک استادیوم تخصصی فوتبال غافلگیر می شوند.

16 بهمن 1401

سازه هایی زیبا با معماری مدرن از سراسر جهان

اگر از علاقه مندان به معماری مدرن و علی الخصوص سازه های مدرن معماری هستید، باید به خوبی بدانید که این سبک از معماری نو، خیلی از قوانین پیروی ننموده و شیوه و سبک خاص خود را دارد که تابحال دیده نشده اند و از نظر شکل هندسی نیز نظم بکار رفته در معماری کلاسیک...

11 بهمن 1401

شهر ممنوعه چین، شهر موزه ای از امپراطوری بزرگتاریخچهمعماری و شکل شهر

در کشور چین و مرکز آن، شهر پکن منطقه ای به نام شهر ممنوعه وجود دارد که از اصلی ترین جاذبه های این شهر و کشور به شمار میرود. شهر ممنوعه چین، دارای ویژگی ها و زیبایی های به خصوص خود است که در سفر به چین، نباید شهر ممنوعه در پکن را از دست داد. اگر قصد سفر به پکن...

1 بهمن 1401

شهرهای اسرارآمیز اروپا، پنجره ای به شگفتی و شکوه

اسرار شهرهای میلان، لندن، پاریس یا بارسلونا دیگر پنهان نیست ولی اروپا مکان های زیادی دارد که هیچگاه قبلا درباره سفر به آنجا و بازدید از آن ها فکر نکرده اید. این مقاله درباره شهرهای اسرارآمیز اروپا، شهرهای افسانه ای اروپا و شهرهای دیدنی اروپا است.

18 دی 1401

ده ساز برتر و شاخص معماری دنیا را بشناسیم

در گوشه گوشه دنیا سازه ها و بناهایی دیده می گردد که از نظر معماری شاخص و شهره شده اند که از آنها با عنوان سازه شاخص دنیا یاد می گردد. این سازه ها که هر کدام دارای جلوه های هنری خاص خود می باشند همانند کتابی مفتوح هستند که تاریخ و تمدن و فرهنگ آن اقلیم و سرزمین...

17 دی 1401

دیدنی ترین بناهای طراحی شده از طریق فرانک گری

فرانک گری Frank Gehry یکی از شناخته شده ترین معماران تمام تاریخ است و کلکسیون طراحی های او اثر فوق العاده خود را روی بسیاری از شهرهای سرتاسر جهان گذاشته اند. هر زمان که یک پروژه نو در حال طراحی از طریق این معمار 88 ساله کانادایی اعلام می شود، شهری که قرار است...

16 دی 1401

پردیس تئاتر تهران به یکی از قطبهای فرهنگی مرکز تبدیل شود

ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر گشته، پردیس تئاتر تهران به یکی از قطبهای فرهنگی مرکز تبدیل شود.

12 دی 1401

دانشمندان: اخترشناسان احتمالا داده های جیمزوب را اشتباه تفسیر می نمایند

ستاره شناسان ممکن است مقدار گیری های تلسکوپ فضایی جیمز وب از سیارات فراخورشیدی را اشتباه تفسیر نمایند؛ زیرا بر اساس مطالعه ای نو مقدار حساسیت مدل سازی های صورت گرفته با دقت تلسکوپ فضایی جیمز وب مطابقت ندارد.

7 دی 1401

3 درمان خانگی و موثر برای برطرف خشکی دست

روغن زیتون، نارگیل یا بادام برترین هستند و احتمالاً بعضی از آن ها را در خانه دارید. دستان خود را با روغن انتخابی ماساژ دهید. بهتر است روغن را درست قبل از خواب بمالید. بعلاوه استفاده از دستکش های نخی نازک برای بهبود جذب روغن توصیه می گردد.

2 دی 1401

نقشه راهی با اولویتهای سازه ای برای مسجد جامع عباسی در حال تهیه است

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، نقشه راهی با اولویتهای سازه ای برای مسجد جامع عباسی در حال تهیه است.

22 آذر 1401

عکس ، فک انسان خردمند در گذشته چه شکلی بوده است؟

استخوان فک باستانی که قبلا تصور می شد متعلق به یک نئاندرتال است ممکن است باعث تجدید نظر در تاریخ انسان مدرن در اروپا گردد.

16 آذر 1401

چرا تاکسی های شهر کرمان غیب شدند؟

براساس آمار ها کمتر از 50 درصد رانندگان تاکسی که مجوز فعالیت گرفته اند در سطح شهر کرمان فعال هستند، مدیران شهر و تاکسیرانی این شهر به این موضوع واکنش نشان دادند و قرار است با تاکسیران های متخلف برخورد شود.

24 مهر 1401
تعداد: (54)