معماری و عمران

آماده سازی زیرساختهای لازم برای انتقال تعدادی از الواح هخامنشی به موزه تخت جمشید

ایرنا/ براساس خبرهای واصله، آماده سازی زیرساختهای لازم برای انتقال تعدادی از الواح هخامنشی به موزه تخت جمشید صورت می گیرد.

9 مهر 1402

انتخاب اقامتگاه بومگردی سن ایک کهک دلیجان به عنوان یکی از اقامتگاه های بومگردی برتر

ایرنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، انتخاب اقامتگاه بومگردی سن ایک کهک دلیجان به عنوان یکی از اقامتگاه های بومگردی برتر صورت گرفت.

18 شهریور 1402

گردشگری کشاورزی؛ طعم زندگی روستایی

گردشگری کشاورزی یا (اگروتوریسم) یک مفهوم ترکیبی است که به ادغام دو صنعت مهم و متفاوت، کشاورزی و گردشگری، می پردازد؛ این رویکرد تازه به توسعه منطقه ها روستایی و افزایش عایدی کشاورزان و اهالی روستا یاری می نماید و به گردشگران تجربه های منحصر به فرد در...

14 شهریور 1402

خانه تاریخی حاتمی بروجرد ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت ملی خانه تاریخی حاتمی در بروجرد اطلاع داد.

8 شهریور 1402

عجایب ایران را با این 6 مکان بشناسید

مکان های شگفت انگیز و عجایب ایران بسیار زیاد است و ایران مملو از جاهای دیدنی عجیب و باورنکردنی است که با سفر به این مکان ها می توانید خاطره ای هیجان انگیز برای خود و خانواده تان بسازید.

5 شهریور 1402

تصاویر ، خطرناک ترین تعقیب و گریز در سینما ، رشوه 40 هزار دلاری برای فیلمبرداری یک سکانس

فیلم ارتباط فرانسوی به داشتن یکی از فوق العاده ترین سکانس های تعقیب و گریز ماشینی در تاریخ سینما مشهور است، اما کارگردان این فیلم ویلیام فریدکین از روش های بسیار غیرمتعارف و حتی کاملا خطرناک برای ثبت آن استفاده کرد.

31 مرداد 1402

آغاز عملیات ساماندهی تاسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، آغاز عملیات ساماندهی تاسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان صورت گرفت.

25 مرداد 1402

تاب آوری فاجعه بار تهران در برابر زلزله ؛ همه زیرساخت ها فرومی ریزند یا... ، وقوع زلزله های کوچک خوب است یا بد؟

رئیس مرکز پیش بینی زلزله ضمن شرح درباره خطر زلزله در تهران و اندازه تاب آوری این شهر گفت: 6 سال قبل درخواست همکاری با اپراتورهای تلفن همراه دادیم که هشدار زلزله را اعلام نمایند ولی همکاری لازم با ما نشد و گفتند آنالیز می کنیم.

16 مرداد 1402

کشف مجسمه 3350 ساله دختر فرعون در مصر

یک مجسمه منحصر به فرد با قدمتی 3350 ساله در مصر کشف شد. این مجسمه که به دختر فرعون مشهور مصری آمنهوتپ سوم تعلق دارد، در جریان کاوش های باستان شناسان چند کشور اروپایی در محوطه ای تاریخی در جنوب منطقه تاریخی مشهور لکسور در کرانه غربی رود نیل به دست آمد.

6 مرداد 1402

مقرون به صرفه ترین پارک تهران را چه کسی ساخت؟ ، یک باغبان و چند کارگر ساده، همه امکانات پدر جنگلبانی ایران

این روزها که زندگی ماشینی روح را آزرده و جسم را خیلی زود فرسوده می نماید، هیچ چیز بهتر از بوستان های آرام و سرسبز حال آدم ها را خوب نمی نماید و آرامش را به شهرنشینان هدیه نمی دهد.

17 تیر 1402

وارهمر شناسی (قسمت چهاردهم): معرفی پرایمارک ها ، بخش دوم

مقدمهایمپریوم بشریت (The Imperium of Mankind) قلمرویی است که در آن تریلیون ها انسان زندگی می نمایند. این یعنی درصد بسیار کمی از آن ها قرار است در حدی برجسته باشند که نام شان در کتاب های تاریخی ثبت گردد.

28 خرداد 1402

این کراس اور چینی کم مصرف به زودی به ایران می آید؟، عکس

گجت نیوز نوشت: ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبریدی - Venucia V-Online PHEV یک کراس اوور شهری و معمولی است که مزایا و معایب خودش را دارد و در هر 100 کیلومتر مسیر، 4.3 لیتر بنزین می سوزاند.

4 خرداد 1402

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ بحث اقتباس در عین سادگی بحث پیچیده ای است. سرویس هنر خبرنگاران در ایام نمایشگاه کتاب تهران به آنالیز این پرونده پرداخت که اقتباس چیست و چرا در ایران با سابقه قوی فرهنگ و هنر و ادب میل به اقتباس کمتر از سایر کشورها دیده می...

1 خرداد 1402

سومین جلد از مجموعه رمان های تلماسه هم به فارسی منتشر شد: بچه ها تلماسه

بچه ها تلماسه سومین رمان از مجموعه اصلی تلماسه نوشته فرانک هربرت است. این کتاب در سال 1976 منتشر شد و دنباله کتاب دوم مسیحای تلماسه Dune Messiah است. داستان آن ادامه حماسه خانواده آتریدس و درگیری های سیاسی و مذهبی است که در سیاره بیابانی آراکیس رخ می دهد.

25 اردیبهشت 1402

دانشمندان بالاخره متوجه شدند که چرا مو ها سفید می شوند و شاید از این راه، روشی برای توقف تغییر رنگ موها پیدا گردد

دانشمندانی که فولیکول های مو را در موش ها مطالعه می کردند، ممکن است انتها مکانیزمی را کشف نموده باشند که معین می نماید چگونه و چرا مو ها سفید می شوند، که می تواند روزی به راه های بالقوه جدیدی برای متوقف کردن یا معکوس کردن این روند منجر گردد.

4 اردیبهشت 1402

چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟

با گذشت زمان و در نتیجه ورود مواد و مصالح ساختمانی، چربی و آب صابون، گرد و خاک به چاه، بر روی بدنه و کف آن چندین لایه تشکیل می گردد و به نوعی لجن تشکیل می گردد، به این ترتیب جذب آب به درون چاه دچار اشکال می گردد و چاه به طور مرتب دچار گرفتگی می گردد. با تشکیل...

28 فروردین 1402

6 ترفند ساده و مجذوب کننده برای تقسیم بندی اتاق های خانه

چه در یک آپارتمان کوچک زندگی کنید و چه در یک خانه بزرگ، گاهی اوقات ممکن است به یک فضای خصوصی احتیاج داشته باشید. اگرچه این روزها گرایش افراد به طراحی اتاق با فضای باز بیشتر شده است، اما فضاهای اختصاصی خانه همچنان ارزش زیادی دارند و به شما امکان خلوت کردن...

16 اسفند 1401

با این ترفندها انرژی منفی را از خانه خود پاک کنید

هر چقدر در خانه های خود شرایط بهداشتی را بیشتر رعایت کنید انرژی مثبت بیشتری وارد زندگی شما خواهد شد.اسباب و وسایل کثیف، همه انرژی های منفی هستند که بر زندگی شما اثر می گذارند.

15 اسفند 1401

این هتل 1300 سال است که مسافر می پذیرد!

احتمالا بیشتر ما در ذهنمان هتل را یک پدیدۀ تازه تصور می کنیم که در دوران مدرن به وجود آمده است. اما جالب است که بدانیم هتلی در دنیا وجود دارد که از 13 قرن قبل تا امروز به صورت پیوسته دایر بوده است!

19 بهمن 1401

یک غافلگیری برای فوتبال دوستان شهرری ، مدرسه فوتبال و لیگ ری کی راه می افتد؟

فوتبال دوستان ساکن شهرری در ایام دهه فجر با بهره برداری از یک استادیوم تخصصی فوتبال غافلگیر می شوند.

16 بهمن 1401
تعداد: (117)