گلایه مردم از فروش اجباری و انحصاری اینترنت و مودم روی خط تلفن ثابت، چرا تلفن ثابت 218 هزار تومانی موجود نیست؟

به گزارش وبلاگ دریا، شرکت مخابرات ایران باید خط تلفن ثابت را به قیمت مصوب 218 هزار تومان بفروشد؛ اما امروز در بعضی از منطقه ها این رویه اجرا نمی گردد. علاوه بر تاخیر در واگذاری تلفن ثابت، خریداری اینترنت و مودم همراه با خط الزامی اعلام می گردد. خبرنگار این موضوع را پیگیری نموده است.

گلایه مردم از فروش اجباری و انحصاری اینترنت و مودم روی خط تلفن ثابت، چرا تلفن ثابت 218 هزار تومانی موجود نیست؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ دریا، مدتی است که بعضی از متقاضیان خرید خط تلفن ثابت در بعضی منطقه ها شرکت مخابرات ایران، گلایه هایی را از شرایط فروش این سرویس ابراز می نمایند.

سرویس تلفن ثابت قدیمی ترین خدمت شرکت مخابرات ایران است که در حال حاضر علاوه بر شرکت مخابرات، چند شرکت خصوصی دارای مجوز دیگر هم به صورت محدود این سرویس را در بعضی از منطقه ها کشور ارائه می نمایند. اما اغلب مردم تلفن ثابت را با شرکت مخابرات ایران می شناسند.

در یک رویه عادی، شرکت مخابرات ایران باید یک خط تلفن ثابت را به قیمت مصوب 218 هزار تومان به متقاضیان بفروشد؛ اما گویا امروز در بعضی از منطقه ها مخابراتی این رویه اجرا نمی گردد و همین امر باعث اعتراض و گلایه متقاضیان دریافت خط تلفن ثابت از مخابرات شده است.

در این گزارش به این موضوع پرداخته ایم و با شنیدن صدای مشترکان معترض، موضوع را از مسوولان مخابرات هم پیگیری نموده ایم.

ماجرای گلایه مردم از فروش اینترنت و مودم به خریداران خط تلفن ثابت چیست؟

مشکل موجود در زمینه خرید خط تلفن ثابت، به وسیله متقاضیان معترض به فروش اجباری اینترنت و مودم همراه با خط تلفن ثابت تعبیر شده است.

یکی از متقاضیان خرید خط تلفن ثابت در این باره به خبرنگار، شرح داد: مرداد ماه سال جاری با مراجعه به مرکز مخابرات آل اسحاق واقع در منطقه حکیمیه در شرق تهران، برای خرید خط تلفن ثابت با قیمت 218 هزار تومان اقدام کردم. متصدی مخابرات اظهار داشت که در این منطقه خط تلفن ثابت به همراه اینترنت و مودم فیبرنوری مخابرات فروخته می گردد که قیمت آن یک میلیون 900 هزار تومان است، در حالی که قیمت مودم فیبر نوری در بازار یک میلیون تومان است. بعلاوه از انتقال خط تلفن قبلی متعلق به خودم که در همان منطقه به ثبت رسیده و اینترنت adsl شاتل روی آن برقرار است خودداری کردند و علت عدم انتقال خط قدیمی به منزل تازه را تکنولوژی تازه ارائه شده در منطقه مقصد اظهار داشتند.

این متقاضی درباره پیگیری های خود برای حل این مشکل، توضیح داد: این ادعای مخابرات به تلفن رسیدگی به شکایات مراجعه نمایندگان به شماره 88027171 و 88049407 منعکس شد که پاسخ داده شد که کارمندان طبق مصوبه عمل می نمایند. شکایت در سامانه های ثبت شکایات وزارت ارتباطات به شماره 195 هم ثبت شد که تا کنون به نتیجه ای نرسیده است. بعلاوه شکایت در سامانه مرکز بازرسی و نظارت مخابرات به آدرس https://bazresi.tci.ir به ثبت رسید که پاسخ داده شد که امکان دایری ftth (سرویس فیبر نوری) در محدوده اعلام شده موجود است. علاوه بر این، مشکل در سامانه ثبت گزارش های مردمی مخابرات به آدرس complaint.cra.ir و مرکز ملی رقابت به آدرس www.nicc.gov.ir هم منعکس شده که تا کنون پاسخی به همراه نداشته است.

در سال های نه چندان دوری واگذاری تلفن ثابت در کشور به روز شده بود

مشکل در واگذاری تلفن ثابت تازه است؟

آنالیز سابقه این موضوع نشان می دهد که آنچه که امروز اسباب نارضایتی بعضی از مشترکان را فراهم نموده، مشکل تازه ای نیست و حداقل 3 سال پیش هم رسانه ای شده و به گوش مسوولان رسیده است. بعضی کاربران هم در صفحه توئیتر محمد جواد آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع اعتراض نموده بودند.

در یک نمونه در سال 97، بعضی از متقاضیان خرید خطوط تلفن ثابت اعلام نموده بودند که با مراجعه به مراکز مخابراتی برای ثبت نام و دریافت تلفن، مخابرات منطقه اعلام نموده که خط تلفن ثابت را بدون خط اینترنت واگذار نمی کند. این موضوع اعتراض متقاضیان را به همراه داشت؛ زیرا بعضی قصد خرید اینترنت را نداشتند و بعضی هم می خواستند از سرویس دهنده دیگری، اینترنت خریداری نمایند.

بعلاوه در نمونه دیگری، این مشکل در مرکز تلفن 13 آبان واقع در منطقه 19 تهران هم گزارش شده بوده که در این مرکز خرید یک خط تلفن ثابت، به همراه اینترنت و مودم، حدود یک میلیون و 800 هزار تومان برای متقاضیان هزینه داشته است.

مجید صدری مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران در واکنش به این موضوع، اصل مسئله را رد نموده و گفته بود: فروش اجباری اینترنت مخابرات در مراکز مخابراتی غیرقانونی است و این مراکز نباید از این روش بازاریابی نمایند و اینترنت بفروشند. افرادی که با این مشکل روبرو شده اند می توانند شکایت خود را به وسیله سامانه پاسخگویی به شکایات مخابرات اعلام نمایند.

مخابرات چه شرحی دارد؟

خبرنگار موضوع را از شرکت مخابرات ایران پیگیری کرد.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در این باره به خبرنگار، گفت: شرکت مخابرات ایران همیشه در کوشش بوده که خدمات خود را در اسرع زمان و با کیفیت ارائه کند اما متاسفانه در بعضی از منطقه ها مخابراتی به علت محدودیت های فنی، دچار وقفه در خدمات رسانی می شویم.

وی ادامه داد: از یک سو، در دایری های تازه شرکت مخابرات ایران به علت استفاده از فناوری های تازه قیمت تمام شده بالا است و از سوی دیگر، تعرفه های شرکت مخابرات ایران در بخش تلفن ثابت 12 سال است که تغییری نداشته است.

به گفته بیدخام، در منطقه های که از فناوری های تازه استفاده می کنیم سعی می کنیم که ارائه خدمات به صورت باندلینگ عرضه گردد؛ یعنی خدمات تلفن ثابت همراه با اینترنت ارائه گردد. طبیعی است که این سرویس اینترنت احتیاج به مودم دارد و با توجه به نوع مودمی که در این فناوری استفاده می گردد، مودم بین یک میلیون و 300 هزار تومان تا یک میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد که مشترک می تواند در صورت تمایل مودم را از بازار هم تهیه کند به شرطی که با تکنولوژی مخابرات سازگاری داشته باشد.

این مقام مسوول در واکنش به مشکل مشترک در عدم تغییر مکان خط تلفن ثابت، هم گفت: با توجه به اینکه تعرفه های شرکت مخابرات ایران در بخش تلفن ثابت 12 سال است که تغییری نداشته است و از سوی دیگر تعرفه تغییر مکان بسیار زیاد است در عمل در بعضی از مواقع تغییر مکان یا به سختی انجام می گردد یا امکان انجام آن نیست.

وی تاکید نمود: این مسائل در نتیجه عدم به روزرسانی تعرفه تلفن ثابت پیش آمده که احتیاج به حل ریشه ای مشکل دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "گلایه مردم از فروش اجباری و انحصاری اینترنت و مودم روی خط تلفن ثابت، چرا تلفن ثابت 218 هزار تومانی موجود نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه مردم از فروش اجباری و انحصاری اینترنت و مودم روی خط تلفن ثابت، چرا تلفن ثابت 218 هزار تومانی موجود نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید