10 پل زیبا در جهان را بشناسید ، پل هایی که جاذبه گردشگری شدند

به گزارش وبلاگ دریا، یک پل می تواند اطلاعات شگفت انگیزی درباره یک مکان و تاریخچه آن به شما بگوید.

10 پل زیبا در جهان را بشناسید ، پل هایی که جاذبه گردشگری شدند

وبلاگ دریا - با آنالیز همه چیز پل ها از تزئینات تا نمای بیرونی، ما بعضی از زیباترین پل های دیدنی دنیا را برای شما جمع آوری نموده ایم که در ادامه به مشاهده آنها بپردازید

1- پونت الکساندر سوم ، پاریس، فرانسه

پونت الکساندر سوم احتمالاً پر زرق و برق ترین و دقیق ترین پل پاریس است که با اسب های بالدار ، کروبی ها و غیره بسیار شکوه دارد. قدمت آن به اواخر قرن نوزدهم می رسد و بر روی رود سن قرار گرفته است و منطقه شانزه لیزه را با اینوالیدس و برج ایفل متصل می نماید و به نام تزار روسی الکساندر سوم نامگذاری شده است.

2- پل ریالتو ، ونیز ، ایتالیا

پل ریالتو - یا پونته دی ریالتو - در قرن شانزدهم ساخته شد و از باریک ترین نقطه کانال بزرگ ونیز عبور می نماید و به عنوان یک شاهکار بزرگ معماری دوران رنسانس نامیده می گردد. ریالتو که قوسی زیبا و برجسته از نقش برجسته های سنگی دارد ، جایگزین یک سازه چوبی شده که از قرن دوازدهم در اینجا وجود داشته است و امروزه این پل قدیمی ترین پل برای گذر از کانال معروف است.

3- پل باستئی ، زاکسن ، آلمان

پل باستئی حدود یک ساعت با شهر پرهیاهوی درسدن ، در پارک ملی ساکسون در مرز سوئیس و آلمان فاصله دارد. این یک پل ماسه ای چشم نواز و با چشم اندازهای پانوراما از رودخانه البه است. پل فعلی در سال 1851 ساخته شده است و در طول مسیرش از میان منظره صخره ای باستئی عبور می نماید.

4- پل اژدها ، دا نانگ ، ویتنام

پل جسورانه ، چشم نواز و مطمئناً به یاد ماندنی ، اژدها در دانانگ ویتنام - همانطور که از نامش پیداست - به شکلی شبیه یک اژدهای ترسناک است. با طاق نمایی روی رودخانه هان ، طول این پل در کل 1864 فوت (568 متر) است و اژدهای فلزی روی پل حتی می تواند آتش یا آب از دهان خود خارج کند.

5- میلا ویاداکت ، آویرون ، فرانسه

میلا ویاداکت که در جنوب فرانسه واقع شده است ، هنگام افتتاح در سال 2004 ، با مرتفع ترین ستون های دنیا و مرتفع ترین عرشه پل جاده ای در اروپا، رکوردهای زیادی را شکست. به طور چشمگیری ، این سازه بزرگ پنج برابر برج ایفل وزن دارد و از شانزلیزه نیز طولانی تر است.

6- پل بروکلین ، نیویورک ، ایالات متحده آمریکا

پل بروکلین که در سال 1883 تکمیل شد ، یکی از مشهورترین مکانهای دیدنی شهر نیویورک است و همچنین دارای تاریخ غنی است. با توجه به دهانه طولانی پل ، اهالی نیویورک در ابتدا از پا گذاشتن روی سازه پل عصبی می شدند و این ترس پس از کشته شدن 12 نفر بر روی پل بیشتر شد. برای یاری به برطرف این اضطراب ها ، یک سیرک باز معروف فیل خود را از طول پل رد کرد تا ثابت کند که آن پل بی خطر است. اکنون هزاران وسیله نقلیه و عابران پیاده در یک روز عادی از این پل رودخانه شرقی عبور می نمایند.

7- پل چارلز ، پراگ ، جمهوری چک

پل معروف جمهوری چک تنها یکی از مکانهای دیدنی قابل توجه پایتخت این کشور یعنی پراگ است. پل چارلز که بیش از 600 سال پیش ساخته شده است ، در امتداد رودخانه ولتاوا کشیده شده و با 30 مجسمه سنگی از مقدسات تزئین شده است.

8- پل زنجیره ای ژچسنی ، بوداپست ، مجارستان

معروف ترین پل بوداپست ، پل زنجیره ای ژچسنی است که ضلع غربی و شرقی شهر را از بالای رود دانوب پیوند می دهد. برج های آن معمولاً گردشگران را به دنبال خود می کشاند ، اما این تنها یکی از مناظر فوتوژنیک شهر نیست بلکه نمادی از وحدت بین دو نیمه بوداپست است.

9- پل گلدن گیت ، ایالات متحده آمریکا

مشهورترین بنای سانفرانسیسکو ، پل گلدن گیت با طول 1.7 مایل (2.7 کیلومتر) ، یک سازه قابل شناسایی است. طبق گفته انجمن مهندسان عمران آمریکا ، این پل یکی از عجایب هفتگانه دنیا مدرن است که در سال 1937 افتتاح شد و با رنگ نارنجی رنگ آمیزی شد تا در مه برای عبور کشتی ها دیده گردد.

10- پل شیخ زاید ، ابوظبی ، امارات متحده عربی

پل زیبای شیخ زاید به طول 2762 فوت (842 متر) در ابوظبی ، توسط معمار مشهور ، زاها حدید طراحی شده است ، مطمئناً با طاق های منحنی خود چشم اندازی زیبا ارائه می دهد. این پل در بلندترین نقطه خود تا ارتفاع 197 فوت (60 متر) از سطح دریا ارتفاع می گیرد و هنگامی که پس از تاریکی هوا با نورهای رنگی روشن می گردد بهترین حالت را دارد.

منبع : love exploring

منبع: چمدان

به "10 پل زیبا در جهان را بشناسید ، پل هایی که جاذبه گردشگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پل زیبا در جهان را بشناسید ، پل هایی که جاذبه گردشگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید