15 نقش آفرینی آنلاین برتر تاریخ بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ دریا، سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده (MMORPG) هواداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد. با وجود اینکه نقش آفرینی در نام این عناوین وجود دارد، بازی های این سبک تفاوت زیادی با نقش آفرینی دارند. یکی از مهم ترین شاخصه های سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده ارتباط زیاد با کاربران دیگر است. اینکه شما با افراد دیگر به مبارزه رفته و یا تجارت می کنید، وجه تمایز این سبک است. به همین علت است که تفاوت زیادی با نقش آفرینی های عادی دارند.

15 نقش آفرینی آنلاین برتر تاریخ بازی های ویدیویی

عناوین نقش آفرینی آنلاین گسترده به سرعت در میان گیمرها هوادار پیدا کردند. این بازی ها فرهنگ مخصوص خود را داشته و جامعه خاصی را دارند. از طرفی مسائل زیادی هم در زمینه روانی برای کاربران ایجاد می نمایند. در حقیقت بازی های نقش آفرینی آنلاین گسترده مثل دنیای وارکرفت (World of Warcraft) به شدت اعتیاد آور هستند. با این حال اگر مدیریت بشوند، بسیار مفرح و مجذوب کننده هستند. دلیل اینکه این فهرست دارای 15 مورد است، این است که بعضی از عناوین موجود بسیار روی این سبک تأثیرگذار بودند. اگر شما دوست دارید تا در یک دنیای مجازی غرق بشوید، با فهرست برترین عناوین سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده با ما همراه باشید.

این نکته همچنان گفتنی است که اگر تصمیم به امتحان این عناوین گرفتید بسیار مراقب باشید. به دلیل اینکه به راحتی شما را درگیر نموده و باعث اعتیاد شما خواهند شد.

15. گیلد وارز (Guild Wars)

تهیه نماینده: NCSoft / سازنده: ArenaNet

سال انتشار: 2005

بازی مبارزات انجمن از همان ابتدا توانست هواداران زیادی را جذب کند. رقیب مستقیم آن نیز بازی دنیای وارکرفت بود. در مقایسه با رقبا، بازی مبارزات انجمن از لحاظ گرافیکی واقعی تر بود. به همین خاطر افرادی که از ظاهر کارتونی دنیای وارکرفت خوششان نمی آمد به سمت این بازی رفتند.

مبارزات انجمن برای تجربه گروهی ساخته شده است. به همین خاطر به تنهایی نمی شد در آن پیش رفت. البته به صورت گروهی یکی از برترین عناوین سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده است. اولین بازی از این مجموعه از نظر ابعاد حتی نزدیک دنباله هایش نیست. با اینحال زمینه را برای پیشرفت و ساخت عناوین دیگر فراهم کرد.

14. ترا (TERA)

تهیه نماینده: Nexon / سازنده: Bluehole Studios

سال انتشار: 2011

این بازی کره ای حدود 10 سال است که جریان دارد. با وجود این سابقه قصدی برای آرام شدن نیز ندارد. ترا یک بازی فانتزی نقش آفرینی آنلاین گسترده است که تمرکز زیادی روی مبارزات دارد. در اصل در این عنوان کوشش شده تا مبارزات شدید و هیجان انگیز باشند.

ترا بیش از 28 میلیون کاربر دارد. همینطور اینکه تنوع آیتم ها به همراه سیستم طراحی قوی و گیم پلی روان باعث شد این بازی هواداران خود را در این مدت حفظ کند.

13. پلنت ساید 2 (Planetside 2)

تهیه نماینده: Daybreak Game Company / سازنده: Rogue Planet Games

سال انتشار: 2012

پلنت ساید با چیزی که شما از یک عنوان نقش آفرینی آنلاین گسترده انتظار دارید، تفاوت دارد. با اینحال یکی از عناوین قوی در این سبک بوده و مکانیک خاصی دارد. هدف بازی این است که شما در یک جنگ بسیار بزرگ برای تسلط روی سیاره آئوراکسیس (Auraxis) شرکت کنید.

نکته جالب اینجاست که این بازی دارای رکورد گینس برای تعداد بازیکنان همزمان در یک جنگ است. تعداد کاربران همزمان نیز 1158 نفر در یک مبارزه بود. به طور کلی عنوانی مثل پلنت ساید 2 وجود ندارد. حتی با وجود اینکه این بازی روزهای اوج خود را گذرانده، بازهم ارزش تجربه را دارد.

12. بیابان سیاه آنلاین (Black Desert Online)

تهیه نماینده: Pearl Abyss / سازنده: Pearl Abyss

سال انتشار: 2015

یکی دیگر از عناوین نقش آفرینی آنلاین گسترده کره ای بیابان سیاه است. این بازی به طور ناگهانی ظهور کرد و توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. گرافیک عالی به همراه داستان خوب و سیستم مبارزات قوی باعث شد تا بیابان سیاه کیفیت بالایی داشته باشد.

بیابان سیاه دارای یکی از برترین سیستم های طراحی کاراکتر در سبک نقش آفرینی گسترده آنلاین است. به همین خاطر برای گیمرها مجذوب کنندهیت زیادی دارد که هیچ دو کرکتر مشابه هم نیستند. در میان کلاس های بسیاری وجود داشته و عناوین متفاوتی برای کسب کردن وجود دارند. نکته جالب حضور حیوانات اهلی است که به شما یاری خواهند کرد! همینطور اینکه این بازی روی سرویس گیم پس (Game Pass) مایکروسافت به صورت رایگان وجود دارد.

11. استار ترک آنلاین (Star Trek Online)

تهیه نماینده: Perfect World Entertainment / سازنده: Cryptic Studios

سال انتشار: 2010

هواداران استار ترک قطعاً از این بازی لذت خواهند برد. با اینحال دنیای این مجموعه باعث می گردد تا پتانسیل زیادی برای ساخت یک عنوان نقش آفرینی داشته باشد. شما در این بازی مسئول یک استارفلیت (Starfleet) هستید. به همین خاطر است که بازی مجذوب کننده است.

در ابتدای عرضه منتقدان اصلاً از استار ترک آنلاین راضی نبودند. با اینحال در طول زمان با دریافت به روزرسانی های متعدد توانست تا حد خوبی مسائل را رفع کند. این بازی بدون نقص نیست ولی همچنان بسیار لذت بخش است. همینطور اینکه هواداران استار ترک قطعاً از تک تک لحظات خود در این بازی لذت خواهند برد.

10. اورکوئست (EverQuest)

تهیه نماینده: Sony Online Entertainment / سازنده: Verant Interactive

سال انتشار: 1999

اورکوئست از عناوین اولیه سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده است. با اینحال همچنان بازیکنان بسیاری دارد. در سال 2012 این بازی به صورت رایگان در آمد. با اینحال این رایگان شدن به معنای محدود شدن کاربران از کل محتوای بازی بود.

با اینحال اورکوئست یکی از تأثیرگذارترین عناوین در این سبک بود. عناوینی مثل دنیای وارکرفت بدون اثر اورکوئست قطعاً متفاوت می شدند. نکته جالب این بازی اول شخص بودن آن است. این حالت باعث می گردد تا مبارزات در اورکوئست بسیار مجذوب کننده بوده و شما را درگیر کند.

9. بریدگی (Rift)

تهیه نماینده: Trion Worlds / سازنده: Trion Worlds

سال انتشار: 2011

بازی بردیگی یک عنوان عادی نقش آفرینی آنلاین گسترده است. چیزی مشابه به بازی دنیای وارکرفت. مانند دنیای وارکرفت، بریدگی نیز از سیستم اشتراکی بهره می برد. البته حالت رایگان هم برای این بازی وجود داشته که محتوای محدودتری نسبت به نسخه دیگر دارد.

نکته اینجاست که چرا باید بریدگی را به دنیای وارکرفت ترجیح داد؟ بریدگی تمام کوشش خود را نموده است تا یک عنوان متفاوت با دنیای وارکرفت باشد. مخصوصاً اینکه از دیدگاه بسیاری از بازیکنان، این بازی دارای عمق بیشتری نسبت به دنیای واکرفت است. به هرحال هر دو عنوان بسیار با کیفیت بوده و ارزش تجربه را دارند.

8. ارباب حلقه ها آنلاین: سایه آنگمار (Lord of The Rings Online: Shadows of Angmar)

تهیه نماینده: Daybreak Game Company[ / سازنده: Standing Stone Games

سال انتشار: 2007

بعد از رایگان شدن، بازی ارباب حلقه ها به شدت رشد کرد. البته در حال حاضر بازیکنان کمتری نسبت به دوران اوج خود دارد. این بازی در دنیای زمین میانه (Middle Earth) واقع شده است. البته این موضوع از یک بازی ارباب حلقه ها انتظار می رود. در اصل یک بازی نقش آفرینی آنلاین گسترده با زمینه ارباب حلقه ها است.

با اینحال این بازی شما را به گشت و گذار و جست و جو ترغیب می نماید. اگر شما از بازی جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی (Star Wars: The Old Republic) لذت برده باشید، قطعاً از این مورد نیز لذت خواهید برد. اگر هوادار مجموعه ارباب حلقه ها باشید، قطعاً از تجربه این بازی پشیمان نخواهید شد.

7. مبارزات انجمن 2 (Guild Wars 2)

تهیه نماینده: NCSoft / سازنده: ArenaNet

سال انتشار: 2012

بازی مبارزات انجمن 2 یک عنوان نقش آفرینی گسترده آنلاین ساده نیست. در اصل به جای اینکه از مکانیسم مأموریتی استفاده کند، بر اساس سیستم رویدادی (Event) کار می نماید. چارچوب کلی مبارزات انجمن 2 چیز تازهی نیست. نکته اینجاست که این بازی برای اولین بار این کار را انجام داد. همینطور اینکه بسیار خوب از پس آن بر آمد.

به همین خاطر بسته های الحاقی این بازی باعث شدند محتوای اصلی بازی نیز پیشرفت زیادی داشته باشد. بازی مبارزات انجمن 2 در سال 2012 عرضه شد. با اینحال سیستم اشتراکی ندارد. به همین خاطر برای بسیاری از افراد مجذوب کننده است.

6. ایو آنلاین (EVE Online)

تهیه نماینده: CCP Games / سازنده: CCP Games

سال انتشار: 2004

بازی ایو آنلاین از زمان عرضه به روزرسانی های بسیاری دریافت نموده است. به همین خاطر تغییر زیادی نسبت به قبل داشته است. به همین خاطر بسیاری از منتقدان نظر بهتری نسبت به زمان عرضه به آن دارند. حتی تعداد بازیکنان آن نیز افزایش زیادی داشته است.

تعداد کمی از سازندگان هستند که تصمیم به ساخت یک عنوان نقش آفرینی گسترده آنلاین با حالت فضایی می گیرند. به دلیل اینکه این فرمول معمولاً جواب نمی دهد. با اینحال اینطور که به نظر می رسد، برای ایو خوب جواب داده است. در زمینه مبارزه، این بازی چندان قوی نیست. با اینحال به دلیل محتوای بسیار زیاد ارزش تجربه را دارد.

5. رون اسکیپ (Runescape)

تهیه نماینده: Jagex / سازنده: Jagex

سال انتشار: 2001

بای رون اسکیپ در سال 2001 منتشر شد. نکته مهم این بازی رایگان بودن آن بود. همین عامل باعث شد که حتی بعد از گذشت 20 سال همچنان محبوب باشد. ران اسکیپ حداقل 50 هزار کاربر در هر زمانی دارد. از لحاظ گیم پلی نیز این بازی یک نقش آفرینی آنلاین گسترده عادی است. محتوای چندان متفاوتی ندارد. بهش مهم این بازی قسمت بازیکن علیه بازیکن (PVP) است. جایی که مهارت بازیکنان به چالش کشیده می گردد.

در سال 2013 یک نسخه تازه از این بازی به نام رون اسکیپ 3 منتشر شد. نکته جالب اینجاست که پرهوادارترین نسخه این بازی، همان نسخه اولیه است. از لحاظ گرافیک این بازی تا حد زیادی ناامید نماینده است. با این حال گیم پلی آن بامزه و مجذوب کننده است.

4. جنگ ستارگان: جمهوری قدیم (Star Wars: The Old Republic)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Bioware

سال انتشار: 2011

این بازی از لحاظ بودجه، رتبه سوم را در تاریخ عناوین ساخته شده دارد! البته پس از تجربه آن متوجه خواهید شد که تمام این هزینه درست و به جا بوده است. عنصر نقش آفرینی در این بازی به شدت تقویت شده و همینطور اینکه بسیار گسترده است. اینکه شما چه کلاسی را انتخاب می کنید کاملاً به خودتان بستگی دارد. با این حال هر کاراکتر ویژگی و داستان مخصوص خودش را دارد.

این موضوع گفتنی است که این بازی دنباله جنگ ستارگان: شوالیه های جمهوری قدیم 2 (Star Wars: Knights of the Old Republic 2) نیست. البته افراد زیادی منتظر این موضوع بودند! نکته جالب هم اینجاست که این بازی همچنان هواداران بسیار زیادی دارد. بازی جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی یک عنوان نقش آفرینی گسترده آنلاین بسیار خوب است که داستان قوی ای را شرح می دهد.

3. فاینال فانتزی 14 آنلاین (Final Fantasy XIV: A Realm Reborn)

تهیه نماینده: Square Enix / سازنده: Square Enix

سال انتشار: 2014

فاینال فانتزی 14 با هر عنوان دیگر این مجموعه تفاوت دارد. این بازی ها همگی در سبک نقش آفرینی بودند اما هیچکدام به گستردگی شماره 14 نبودند. با اینحال تبدیل شدن به یک عنوان نقش آفرینی آنلاین گسترده بسیار سخت است. در زمان عرضه فاینال فانتزی 14 یک فاجعه بود. بعد از مدتی اسکوئر اینکس (Square Enix) تصمیم گرفت تا این بازی را دوباره عرضه کند.

آغاز این بازی نسبتاً طولانی است. پس از اتمام این بخش شما وارد دنیای فاینال فانتزی 14 شده و باید مأموریت های مختلف را انجام دهید. دنیای این عنوان نیز به شدت مجذوب کننده است. تنوع شخصیت ها و کلاس ها در این بازی به شدت زیاد است به همین خاطر است که در حال حاضر نیز هواداران بسیار زیادی دارد.

2. الدر اسکرولز آنلاین (Elder Scrolls Online)

تهیه نماینده: / سازنده:

سال انتشار:

عناوین الدر اسکرولز همگی به وسیله بتسدا ساخته می شوند. با اینحال الدر اسکرولز آنلاین به وسیله بخش آنلاین شرکت زنی مکس (ZeniMax) ساخته شد. با وجود اینکه این شرکت تجربه چندانی در ساخت بازی ندارد، به شدت خوب کار نموده است. در اصل الدر اسکرولز آنلاین یکی از برترین عناوین نقش آفرینی آنلاین گسترده تاریخ است.

یکی از نکات جالب هم این است که این بازی اصالت الدر اسکرولز بودن خود را حفظ نموده است. البته پیشنهاد ما به شما این است که این بازی را روی کامپیوتر تجربه کنید. با اینحال نسخه کنسول هم بسیار خوب است. شاید در ابتدای کار از سیاهچال ها (Dungeon) خسته شوید. با اینحال پس از گذشت از این مرحله به قسمت خوب ماجرا و دنیای گسترده این بازی خواهید رسید.

1. دنیای وارکرفت (World of Warcraft)

تهیه نماینده: Blizzard Entertainment / سازنده: Blizzard Entertainment

سال انتشار: 2004

برترین عنوان نقش آفرینی آنلاین گسترده، قطعاً دنیای وارکرفت است. این بازی از همان زمان عرضه توانست شوک زیادی به دنیای گیمینگ وارد کند. اوج آن هم در سال 2010 با حدود 12 میلیون بازیکن بود. محتوایی که در این مدت برای دنیای وارکرفت عرضه شده باعث شده تا همچنان برترین عنوان در این سبک باشد.

در دنیای وارکرفت بازیکنان می توانند که چه دسته ای را انتخاب نمایند. البته دقت کنید که به جز گروه پاندارنز (Pandarens) اگر شما یک فرقه را انتخاب کنید دیگر نمی توانید آن را تغییر دهید. حال وارد دنیای وارکرفت شده و به انجام مأموریت های مختلف و ارتقاء دادن خود باشید. با وجود اینکه از لحاظ گرافیکی این بازی چندان پیشرفته نیز اما به طور قطع برترین عنوان ساخته شده در سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده است.

منبع: TheGamer.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "15 نقش آفرینی آنلاین برتر تاریخ بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 نقش آفرینی آنلاین برتر تاریخ بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید