3 درمان خانگی و موثر برای برطرف خشکی دست

به گزارش وبلاگ دریا، روغن زیتون، نارگیل یا بادام برترین هستند و احتمالاً بعضی از آن ها را در خانه دارید. دستان خود را با روغن انتخابی ماساژ دهید. بهتر است روغن را درست قبل از خواب بمالید. بعلاوه استفاده از دستکش های نخی نازک برای بهبود جذب روغن توصیه می گردد.

3 درمان خانگی و موثر برای برطرف خشکی دست

هوای سرد و خشک، شستن مکرر دست ها و استفاده از مواد ضدعفونی نماینده اغلب باعث ترک خوردن دست ها ناشی از خشکی پوست می گردد. به گزارش نشریه آلمانی فوکوس آنلاین، وقتی هوا سرد است، غدد چربی پوست، چربی کمتری فراوری می نمایند.

از طرفی، بسیاری از محصولات مراقبتی حاوی مواد افزودنی هستند که همواره نمی توانند این خشکی را برطرف نمایند. برای مراقبت از دستان خود نیازی به محصولات گران قیمت ندارید. بیشتر افراد معمولا برترین مواد طبیعی را برای برطرف خشکی پوست، در خانه دارند. به طور مثال استفاده از روغن های طبیعی یکی از برترین راه هاست. چربی های طبیعی به پوست در حفظ رطوبت یاری و آن را از تأثیرات محیطی و باکتری ها محافظت می نماید.

روغن زیتون، نارگیل یا بادام برترین هستند و احتمالاً بعضی از آن ها را در خانه دارید. دستان خود را با روغن انتخابی ماساژ دهید. بهتر است روغن را درست قبل از خواب بمالید. بعلاوه استفاده از دستکش های نخی نازک برای بهبود جذب روغن توصیه می گردد.

حمام روغن

در موارد شدیدتر خشکی پوست، دستان خود را برای چند دقیقه در حجم زیادی از روغن خیس کنید. برای این کار باید حداقل 5 دقیقه وقت بگذارید. روغن زیتون یک گزینه مناسب است. روغن باید کمی گرم باشد. سپس به جای مانده روغن را به مدت 5 دقیقه دیگر روی پوست بگذارید و دستان خود را نشویید، فقط با دستمال به آرامی آن ها را خشک کنید.

ماسک بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر حاوی بسیاری از ویتامین های B است که می تواند به داشتن پوستی زیبا و سالم یاری کند. یک خمیر غلیظ را می توان از حدود یک فنجان بلغور جو دوسر و کمی آب ولرم تهیه کرد. این خمیر را به صورت ضخیم روی پوست ترک خورده دستان خود بمالید و دستان خود را با یک پارچه بپوشانید. ماسک دست باید 10 دقیقه باقی بماند. سپس دستان خود را بشویید.

کرم آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین های زیادی است که به تسریع بازسازی سلولی یاری می نماید. علاوه بر این، محتوای چربی بالای آووکادو، از پوست محافظت می نماید. با کمی روغن زیتون، از آووکادو یک خمیر خامه ای تهیه و آن را روی دستان خود پخش کنید. این ماسک باید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس بدون صابون شسته گردد. بهتر است به جای آب داغ، دست های خود را با آب ولرم بشویید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرادید

به "3 درمان خانگی و موثر برای برطرف خشکی دست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 درمان خانگی و موثر برای برطرف خشکی دست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید