6 ترفند ساده و مجذوب کننده برای تقسیم بندی اتاق های خانه

به گزارش وبلاگ دریا، چه در یک آپارتمان کوچک زندگی کنید و چه در یک خانه بزرگ، گاهی اوقات ممکن است به یک فضای خصوصی احتیاج داشته باشید. اگرچه این روزها گرایش افراد به طراحی اتاق با فضای باز بیشتر شده است، اما فضاهای اختصاصی خانه همچنان ارزش زیادی دارند و به شما امکان خلوت کردن با خودتان را می دهند. برای تقسیم بندی اتاق و داشتن فضاهای اختصاصی لازم نیست از کف تا سقف آن را دیوار بکشید. راه چاره های ساده تری هم برای این کار وجود دارند که در مقاله امروز خبرنگاران مگ با آن ها آشنا خواهید شد.

6 ترفند ساده و مجذوب کننده برای تقسیم بندی اتاق های خانه

1. تقسیم بندی اتاق با استفاده از مبلمان

اگر اتاق نشیمن بزرگ و دلبازی دارید، به جای اینکه همه چیز را دورتادور اتاق بچینید، برخی از آن ها را به مرکز اتاق منتقل کنید تا فضا بیش از حد خالی به نظر نرسد. محل قرارگیری قطعات بزرگ مبلمان را هوشمندانه انتخاب کنید و از قرار دادن بوفه خود در مرکز اتاق نترسید. چرا که با این کار می توانید در دو سمت بوفه دو ناحیه مجزا ایجاد نموده و یک اتاق بزرگ و یکپارچه را به دو فضای جداگانه تبدیل کنید. وسایل بزرگ را با رنگ های مشابه انتخاب کنید و همواره فضای زیادی در اطراف مبلمان بزرگ خالی بگذارید تا اتاق بیش از حد شلوغ به نظر نرسد.

2. یاری گرفتن از نورپردازی

نورپردازی راه چاره خلاقه ای برای تقسیم بندی اتاق است. لامپ ها و شمع ها نور ملایم و ضعیفی دارند که فقط بخش کوچکی از اتاق را روشن می نماید، اما چراغ هایی که درون سقف قرار می گیرند می توانند برای روشن کردن نقاط کانونی خاص مانند تابلوها استفاده شوند.

لوسترها و چراغ های آویز بخش بزرگ تری از فضا را روشن نموده و به جداسازی فضاهای بزرگ یاری می نمایند. برای مثال، با نصب یک لوستر در بالای میز غذاخوری می توانید این فضا را از بخش پذیرایی اتاق جدا کنید.

3. استفاده از فرش برای تقسیم بندی اتاق

راه چاره ساده دیگری که برای تقسیم بندی اتاق توصیه می گردد، استفاده از فرش یا قالیچه است. با استفاده از فرش هایی با شکل ها و مقدار های مختلف می توانید محدوده خاصی از اتاق را از سایر بخش های آن جدا کنید.

یک فرش با ابعاد مناسب در قسمت مورد نظر پهن کنید و اثاثیه را روی آن یا در اطراف آن بچینید. برای مثال، وقتی با یک فضای یکپارچه روبه رو هستید می توانید با این روش به راحتی فضای نشیمن یا پذیرایی را از بخش غذاخوری تفکیک کنید.

4. استفاده از قفسه کتاب

داشتن قفسه کتاب برای هر خانه ای ضروری است، اما گاهی اوقات انتخاب محل قرارگیری آن چالش برانگیز است. قفسه کتاب دوطرفه گزینه مناسبی برای تقسیم بندی اتاق محسوب می گردد، چرا که هم از دو جهت امکان دسترسی به کتاب ها را فراهم می نماید و هم می تواند به یک دیوار موقت تبدیل گردد.

شما مجبور نیستید از این قفسه ها به طور انحصاری فقط برای نگهداری کتاب بهره ببرید. وسایل دکوری زیبا را در کنار کتاب ها بچینید تا نمایی منحصر به فرد و هنرمندانه داشته باشید. علاوه بر این، می توانید از یک سمت قفسه برای نگهداری کتاب بهره ببرید و سمت دیگر آن را به جعبه های نظم دهنده اختصاص دهید تا یک قفسه دومنظوره داشته باشید.

5. نصب پرده برای تقسیم بندی اتاق

استفاده از پرده راه چاره ساده ای برای ایجاد حریم خصوصی در فضاهای یکپارچه است. قبل از تقسیم بندی اتاق با استفاده از پرده ضروری است هدف تان را از این کار معین کنید.

اگر می خواهید فضای یکپارچه اتاق را به طور کامل به دو بخش مجزا تقسیم کنید، ریل پرده را به سقف اتاق نصب نموده و یک پرده با پارچه زیبا از آن آویزان کنید. به این صورت می توانید از بخشی از فضا برای سایر اهداف بهره ببرید. برای مثال، کاربری آن را به اتاق مهمان تغییر دهید. وقتی از ریل استفاده می کنید می توانید هر زمان که بخواهید پرده را باز و بسته کنید. به علاوه، تعویض یا تمیز کردن پرده هم آسان خواهد بود.

اگر نمی خواهید دو بخش اتاق را کاملا از هم جدا کنید یا می خواهید پرده کمتر به چشم بیاید، از یک پارچه ظریف بهره ببرید. در این صورت از یک سمت پرده می توانید سمت دیگر آن را می بینید و نور و هوا آزادانه بین هر دو قسمت راه پیدا می نمایند.

6. استفاده از پارتیشن یا جدا نماینده

اگر در پی یک گزینه انعطاف پذیرتر هستید که به راحتی بتوانید آن را جابه جا کنید، بهتر است برای تقسیم بندی اتاق از پارتیشن های موقت بهره ببرید. هم می توانید خودتان پارتیشن بسازید و هم می توانید از انواع آماده آن بهره ببرید. این روزها پارتیشن های آماده بسیار متنوع هستند و می توانند علاوه بر جداسازی اتاق های بزرگ به زیباسازی فضا هم یاری نمایند.

کلام پایانی

امروزه با توجه به افزایش جمعیت، تغییر سبک زندگی و تغییر شیوه ساختمان سازی بین خانه های قدیمی با خانه های نو تفاوت های زیادی وجود دارد. در گذشته، خانه ها از فضای بزرگ و تعداد زیادی اتاق تشکیل می شدند. اما این روزها بیشتر مردم در آپارتمان زندگی می نمایند و بسیاری از آن ها با مشکل کمبود فضا روبه رو هستند. یک راه چاره کم هزینه برای تقسیم بندی اتاق یا ایجاد فضاهای خصوصی، استفاده از همان وسایلی است که معمولا در هر خانه ای یافت می گردد، مثل مبلمان، فرش و پرده.

منبع: homestolove

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 ترفند ساده و مجذوب کننده برای تقسیم بندی اتاق های خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ترفند ساده و مجذوب کننده برای تقسیم بندی اتاق های خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید