6 جاذبه دیدنی شهر پونه در هند

به گزارش وبلاگ دریا، جاذبه های گردشگری شهر پونه در هند

پونه هشتمین شهری است که در کشور هند قرار گرفته است، این شهر تا بمبئی حدود 160 کیلومتر فاصله دارد. پونه یا پونا به عنوان تلاقی هند قدیم و تازه است و با گذر زمان هم اکنون به عنوان یک مرکز تجاری مطرح شده است.کشور هند دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد. شهر پونه در این کشور جزء کشورهای مهم در جذب گردشگر هست. این شهر در طیف های مختلف تاریخی، فرهنگی و مدیترانه ای دارای جاذبه می باشد، حال خبرنگاران می خواهد سری به جاذبه های دیدنی شهر پونه در هند بزند ما را در این سفر همراهی کنید.

6 جاذبه دیدنی شهر پونه در هند

شهر پونه در هند، دومین شهر استان استان ماهاراشترا پس از بمبئی هست. این شهر علاوه بر اینکه تفرجگاهی مدیترانه ای است به عنوان یک مرکز برجسته تاریخی و فرهنگی هم در این کشور مطح می باشد. این شهر قدیمی دارای کاخ های است که از طریق شاهان بزرگی که در این کشور حکومت می کردند ساخته شده است. شاید دلیل ساخت این کاخ ها در این شهر همین باشد.

شهر پونه در هند هم مانند بسیاری از شهرهای این کشور از ترافیک در امان نیست اما با توجه به آب و هوای دلنشین و جاذبه های جهانگردی که در این شهر وجود دارد نمی تواند باعث ایجاد ناخوشایندی برای مسافران و جهانگردان این شهر بشود. زبان رسمی در شهر پونه در هند انگلیسی و هندی است. روابط خوبی بین مردم شهر پونه و ایرانیان برقرار می باشد، آن هم بدلیل حضور تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در این کشور می باشد. بواسطه حضور این افراد ، مردم پونا آشنایی بهتری با فرهنگ ایران و دانشجویان ایرانی نسبت به سایر شهرهای هند دارند. از همین رو این شهر جاذبه های جهانگردی زیادی را در خود دارد، در ادامه می خواهیم بیشتر با این شهر آشنا شویم.

جاذبه های جهانگردی شهر پونه هند

عمارت آقاخان (Aga Khan Palace)

کاخ آقاخان از مهمترین بناهای شهر پونه در استان استان ماهاراشترا هند می باشد. این کاخ در سال 1892 از طریق سلطان محمد شاه (آقاخان سوم) ساخته شد و به عنوان محل اشتغال برای روستاییان قحطی زده در منطقه ها اطراف در نظر گرفته شده بود. داخل عمارت آقاخان، موزه ای وجود دارد که شامل تصاویری کلی از حوادث مهم در زندگی گاندی و تعداد زیادی از وسایل شخصی او را به نمایش گذاشته شده است. از جمله ظروف شخصی، لباس، دمپایی، نامه ای که گاندی هنگام مرگ به منشی خود نوشته، و برخی وسایل شخصی دیگر او را می توان در این موزه دید. همچنین مقدار کمی از خاکستر گاندی که نگه داشته شده در این مکان موجود است. نمایشگاه های متعددی به صورت منظم در کاخ برای به نمایش گذاشتن زندگی و حرفه مهاتما گاندی برگزار می شود. مجموعه موزه و کاخ آقاخان در زنده نگه داشتن یاد و خاطره گاندی در جامعه پیروز بوده است.

قلعه شانیوار وادا (Shaniwarwada)

شهر پونه بنابر شرایط اقیلمی که دارد خاستگاه ساخت قطعه های زیادی در خود بوده است. قلعه تاریخی دیگری که در این شهر وجود دارد و توانسته به عنوان یک جاذبه جهانگردی در شهر پونه محسوب بشود قلعه شانیوار وادا هست. این قلعه که در قلب شهر پونه قرار گرفته است، یادآور قدمت تاریخی و روح حماسی در این شهر می باشد. این مجموعه بزرگ دارای 5 دروازه ورودی بوده و در سال 1736م ساخته شده است. همچنین نکته جالبی که درباره این عمارت تاریخی وجود دارد این است که در سال 1758 میلادی حداقل هزار نفر در این قلعه زندگی می کرده اند.

جشنواره گانش (Ganpathi Festival)

کشور هند هم مانند دیگر کشورهای دنیا جشن و مراسم مخصوصی وجود دارد. یکی از جشن های این کشور که باعث جهانگرد های زیادی به این کشور می شود جشن گانش است. این جشن یکی از مهمترین جشن های هندی ها به شمار می رود، که در شهر پونه به نسبت دیگر شهر های این کشور با جنب جوش بیشتری برگزار می شود و هر ساله جهانگردان زیادی را به سمت خود جذب می کند. این جشن مجسمه خاصی برای خود دارد و مردم به نسبت بودجه خود آن را تهیه می کنند. آنها به مدت 10 روز این مجسمه را در خانه های خود نگه می دارند و روی آن گل می ریزند پس از گذشت 10 روز آن مجسمه را بنا بر اعتقادات خودشان آن را به دریا می اندازند. مردم هند در طول این جشن 10 روزه به فقیران و مستمندان نهار و شام می دهند.

باغ ساراس (Saras Baug)

یکی از برجسته ترین منطقه ها شهر پونه باغ ساراس می باشد. این مکان که در حال حاضر یک پارک زیبا و مجذوب کننده است در قدیم یک رودخانه بوده و به دلایلی خشک شده است، اما هم اکنون پارک سرسبزی در این منطقه پدید آمده و توانسته است باعث جذب جهانگرد های زیادی به این شهر بشود. کل این مجموعه 25 هکتار می باشد. این باغ قدیمی بیش از دو سده قدمت دارد، و آثار تاریخی زیادی در آن که از قدیم بوده در آن وجود دارد. برای دسترسی به باغ سرسبز ساراس می توانید از ایستگاه اتوبوس Swargate که در فاصله یک کیلومتری این مکان قرار گرفته است، استفاده کنید. همچنین سیستم ریلی این شهر در فاصله 3.6 کیلومتری باغ ساراس قرار گرفته است.

مسجد امام بارا (mambara)

امام باره یا امام بارا مسجدی است در شهر پونه در هند که شیعیان در این مسجد مراسم مذهبی خودشان را برگزار می کنند. در روزهای سوگواری رسم است که این مسجد را چراغانی کنند یا در گودالی آتش روشن کنند. فرمانروای استان اوده مسجد امام باره در شهر پونه را بنا نهاده است.

ساحل دیواگار (diveagar beach)

نزدیکی شهر پونه در هند، سواحل شنی وجود دارد که باعث شده این شهر زیبایی خاصی داشته باشد. ساحل دیواگار یکی از سواحل نزدیک شهر پونه است. که در آن غذاهای محلی از طریق فروشندگان سرو می شود. پیاده روی در سواحل این شهر تاریخی حس خوش آیند و آرامش بخشی را در افراد پدید می آورد.

منبع: الی گشت

به "6 جاذبه دیدنی شهر پونه در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 جاذبه دیدنی شهر پونه در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید