آخرین مصوبات دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و مسافرین

به گزارش وبلاگ دریا، تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین مصوبات و به روزرسانی دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین تصویب شده در کمیته ملی واکسن کووید 19 را ابلاغ کرد.

آخرین مصوبات دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و مسافرین

به گزارش وبدا، در متن نامه کمال حیدری آمده است:

پیرو مکاتبات شماره 300/18783 د مورخ 1400/9/30 در مورد تزریق دُز سوم واکسن کووید19 به گروه سنی بالای 18 سال و 300/15175 د مورخ 1400/8/11 در مورد واکسیناسیون مسافرین، دستورالعمل های مذکور با توجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید19 مورخ 1400/10/6 به توضیح ذیل به روز رسانی می گردد.

- افرادی که نوبت اول و دوم واکسن های غیرفعال(سینوفارم، بهارات بیوتک و کووایران برکت) تزریق نموده اند، برای نوبت سوم ترجیحا از واکسن غیرفعال استفاده گردد گرچه می توانند آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت نمایند.

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا تزریق نموده اند، در نوبت سوم می توانند واکسن آسترازنکا، پاستوکووک پلاس یا واکسن اسپوتنیک V نوبت اول (تحت عنوان اسپوتنیک لایت) را دریافت نمایند.

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک V تزریق نموده اند، در نوبت سوم می توانند واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس تزریق نمایند.

- برای داوطلبان شرکت نماینده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک در دو شهری که واکسن سه نوبته دریافت نموده اند، تزریق دُز چهارم (یادآور) پس از گذشت 6 ماه از تزریق دُز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد.

- افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کووایران برکت)را دریافت نموده و به دلیل الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، با اخذ رضایت نامه و ارائه مدارک سفر می توانند دو نوبت آسترازنکا را با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت ها دریافت نمایند.

- افرادی که دو نوبت واکسن اسپوتنیک V را دریافت نموده و به دلیل الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، پس از اخذ رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه پژوهشی می توانند دو نوبت آسترازنکا را دریافت نمایند. این مطالعه باید به وسیله کمیته اخلاق مورد تایید قرار گیرد.

- افرادی که در نوبت اول و دوم، واکسن پروتئین نوترکیب(اسپایکوژن) تزریق نموده اند، در نوبت سوم می توانند همان واکسن را تزریق نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آخرین مصوبات دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و مسافرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مصوبات دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و مسافرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید