وزیر بهداشت: دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت

به گزارش وبلاگ دریا، تهران (پانا) - وزیر بهداشت با اعلام حمایت از واکسن رازی کووپارس گفت حمایت می گردد تا این واکسن به قیمت مناسب خریداری و بعد از تامین احتیاج داخلی، صادر گردد. با توجه به برآورد احتیاج کشور، اولویت واکسن های فراوری داخل است چون دیگر واردات واکسن کرونا صورت نمی گیرد.

وزیر بهداشت: دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت

بهرام عین اللهی در نشست آنالیز پیشرفت های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار گردید، اظهار کرد: وزارت بهداشت اعتقاد بسیار بالایی به واکسن های داخلی دارد چون تمام مراحل ساخت و فراوری را می بیند و نظارت می نماید. بعضی رسانه ها به ویژه رسانه های بیگانه عنوان می کردند که وزارت بهداشت چگونه واکسن های داخلی را تایید می نماید اما دقت وزارت بهداشت در این زمینه بسیار بالا است و هر واکسنی که تایید می گردد، بی نظیر، با کیفیت، با اثربخشی و استانداردهای بالا است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که هیچ مرزی بین وزارتخانه ها و دانشگاه ها وجود ندارد و کشور و مردم، واحد هستند. هیچ مرزی بین وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی نیست و افتخار می کنیم که وزارت جهاد کشاورزی، صرفا خدماتی نیست و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی متعددی دارد و امیدواریم که شاهد این اتفاق در سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نیز باشیم.

وزیر بهداشت اعلام کرد: دانشمندان موسسه قدیمی و با هویت رازی، باعث افتخار ما هستند. امروز مساله هویت بسیار مهم است. آمریکا بدون هویت، ریشه و تاریخ است اما ایران، کشوری با هویت و دارای دانشمندان نامی است و نام ایران با دانشمندان ارزشمندی همانند رازی در بزرگترین موزه های تحقیقاتی و پزشکی دنیا می درخشد.

عین اللهی توضیح داد: حرکت ارزنده واکسن سازهای داخلی برای مقابله با کرونا، این اطمینان را به ما می دهد که در آینده با هر تهاجم و ویروسی می توان مقابله و واکسن آن را فراوری کرد و این حرکات به مردم اطمینان داد که دانشمندان، همگام با مردم هستند. برخلاف بعضی کشورهای همسایه که همه چیز را وارد می نمایند اما ایران، خلاقیت دارد.

وی گفت: موسسه رازی را از خودمان می دانیم و حتما حمایت می کنیم که واکسن رازی کووپارس به قیمت مناسب خرید و بعد از تامین احتیاج داخلی، صادر گردد. با توجه به برآورد احتیاج کشور، اولویت ما واکسن های فراوری داخل است چون دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت و عمدتا متکی به فراوری داخلی خواهیم بود. شعار اصلی دولت، ما می توانیم است و در خیلی از امور با مدد مجلس، پیروز می شویم بسیاری از مسائل را حل کنیم.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت یادآور شد: در کرونا با فاجعه ملی و دنیای روبرو بودیم بگونه ای که در کشور روزانه تا 50 هزار بیمار نو شناسایی می شدند و 700 نفر نیز جان خود را از دست می دادند. هفته گذشته جلسه ای با مدیران موسسه روبرت کخ آلمان داشتیم و فراوری واکسن کرونا در پلتفرم های مختلف در ایران، باعث تعجب آنها شده بود اما این حرکت، نمادی از تحقق شعار ما می توانیم است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر بهداشت: دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید