آشنایی با یکی از چهره های تیم ملی کانوپولوی چهارمحال وبختیاری

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری با دارا بودن چشمه ها و آب های طبیعی، مکانی مناسب برای انجام ورزش های آبی است.

آشنایی با یکی از چهره های تیم ملی کانوپولوی چهارمحال وبختیاری

کانوپولو یکی از رشته های حوزه قایقرانی و ترکیبی از واترپلو و قایق رانی است که در آن دو تیم کوشش می نمایند تا در میدانی آبی که شباهتی به میدان واترپولو دارد، توپ را وارد دروازه یکدیگر نمایند، از نظر تاکتیکی به بسکتبال و واترپولو شباهت دارد، ورزشکاران این رشته باید مهارت زیادی در قایقرانی و کنترل قایق داشته و از سرعت عمل و قدرت بدنی بالایی به ویژه دست ها برخوردار باشند.

در این گفت وگو قصد داریم پای صحبت یکی از قهرمانان استان در این رشته ورزشی بنشینیم.

رضا بیگی ملی پوش کانوپولو در گفت وگو با وبلاگ دریا اظهار کرد: رشته کانوپولو دارای یک پیست 23 در 35 متر است که دو دروازه داشته و هرکدام از این دروازه ها 2 متر از سطح آب فاصله دارند.

وی با بیان اینکه 8 سال است که به صورت حرفه ای این ورزش را انجام می دهد، ادامه داد: 7 سال است که در خدمت تیم ملی هستم.

این ملی پوش کانوپولو تعطیلی استخرها را عامل کم کاری بازیکنان در روزهای کرونایی دانست و ادامه داد: پیش از این برای تمرینات به دو رودخانه زاینده رود و ارمند در استان مراجعه نموده و تمرینات قدرتی را در باشگاه بدنسازی انجام می دهیم.

بیگی با ابراز تاسف از تعویق برگزاری مسابقات جهانی کانوپولو در ایتالیا، گفت: زمان برگزاری این مسابقات در تابستان امسال مشخص شده بود اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا به اوایل اردیبهشت ماه سال آینده موکول شده است.

این عضو تیم ملی کانوپولو امکانات خدادای چهارمحال و بختیاری نظیر رودخانه های طبیعی را موهبتی عظیم برای استان مطرح و توضیح داد: استعداد آبی استان خوشبختانه بسیار مساعد است، اما امکانات کمی مانند پارو، قایق، لوازم شخصی و در کل تامین اقتصادی در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان وعده های اقتصادی می دهد، اما آن ها را عملی ننموده، همان طور که پیش از برگزاری مسابقات جاکارتا در سال 2018 وعده های اقتصادی داده و عملیاتی نشد.

بیگی حمایت نکردن از نیروهای جوان را عاملی برای عقب نشینی و بی انگیزگی در این رشته ورزشی عنوان و بیان نمود: در آیین تجلیل از قهرمانان یاری های اقتصادی به بازیکنان برگزیده پرداخت می گردد اما حقوقی هرچند مختصر برای دلگرمی و پیگیری رشته ورزشی خود دریافت نمی نمایند.

این ملی پوش کانوپولو، المپیکی نبودن رشته قایقرانی را یکی از عوامل بی مهری نسبت به این رشته مطرح نمود.

این عضو تیم ملی کانوپولو مقام دوم قهرمانی در مسابقات آسیا در کشور هنگ کنگ در سال 2015 در بخش تیمی جوانان، دومی تیمی آسیا در سال 2017 و دومی کاپ آسیایی چین در سال 2019 را در کارنامه خود دارد.

در ادامه، حمید کریمی، رئیس ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری به میزبانی قابل توجه استان در برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی اشاره نمود و گفت: طی 2 سال اخیر و با وجود کمبود زیرساخت ها، استان میزبان برگزاری 118 رویداد ورزشی در سطح کشوری و یک مسابقه بین المللی بوده است.

وی به میزبانی استان در رشته های قایقرانی اشاره و توضیح داد: در سال گذشته، 6 بار میزبان برگزاری اردوهای قایقرانی بوده ایم، پیست اسلالوم به وسیله بخش خصوصی در روستای سوادجان و با در اختیار قرار دادن تسهیلات در حال آماده سازی در سطح بین المللی است و در حال کوشش برای تبدیل استان به قطب قایقرانی کشور هستیم.

رئیس ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حمایت های اقتصادی از ورزشکاران حوزه قایقرانی در حد توان انجام شده است، گفت: در ادوار گذشته، در مراسم تجلیل از قهرمانان و هنگام استقبال از قهرمانان، مبالغ اقتصادی به این عزیزان پرداخت شده و یاری ها در حد وسع انجام شده، 1400 قهرمان در استان انتظار یاری دارند و این درحالی است که مبلغ 10 میلیون تومان به افراد مدال آور و یک میلیون تومان به افراد بدون مدال اعطا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آشنایی با یکی از چهره های تیم ملی کانوپولوی چهارمحال وبختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با یکی از چهره های تیم ملی کانوپولوی چهارمحال وبختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید