ارسال 10 اثر صنایع دستی کرمان به پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی کشور

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران/کرمان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ارسال 10 اثر صنایع دستی این استان به پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اطلاع داد.

ارسال 10 اثر صنایع دستی کرمان به پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی کشور

کاظم حسین زاده با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از تاریخ 13 تا 20 بهمن ماه 1399افزود: در انتخابات اولیه این جشنواره، 10 اثر از آثار صنایع دستی هنرمندان استان کرمان مورد تایید نهاده شد و امیدواریم در فرایند آنالیز نهایی، این آثار جزو آثار منتخب این جشنواره قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال جاری آثار هنری رشته های پته دوزی، گلیم بافی و مسگری به جشنواره ارسال شد، توضیح داد: سال گذشته در مرحله اول 9 اثر به جشنواره فجر ارسال شد که از بین این آثار شال امیری کرمان حایز رتبه شد و در موزه ملی کشور به نمایش درآمد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: سال جاری آثاری به پنجمین جشنواره فجرصنایع دستی ارسال شده که دارای شرایط لازم و همچنین دارای نشان ملی مرغوبیت و سابقه حضور در نمایشگاه های مختلف بوده است.

وی گفت: خوشبختانه سال جاری شاهد آثار هنری هنرمندان جوان و خلاق این استان در بین آثار ارسالی بودیم که امیدواریم در سال های آینده جزو آثار منتخب جشنواره فجر قرار گیرند.

حسین زاده اعلام کرد: این جشنواره هرساله با هدف به نمایش درآوردن آخرین دستاوردهای صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع دستی، ایجاد فضایی برای مواجهه بی واسطه مخاطبان با آثار صنایع دستی و ارتباط با هنرمندان برپا می گردد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه هنرمندان صنایع دستی استان کرمان در 74رشته مشغول به فعالیت هستند، اعلام کرد: رشته های شاخص صنایع دستی این استان شامل پته دوزی، گلیم بافی، چاقوسازی، شال بافی، حصیربافی، قلم زنی مس، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم بافی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارسال 10 اثر صنایع دستی کرمان به پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 10 اثر صنایع دستی کرمان به پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید