اشتغال زایی برای 200 نفر در رشته های صنایع دستی دهلران

به گزارش وبلاگ دریا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی دهلران از اشتغال زایی برای 200 نفر در حوزه صنایع دستی شهرستان اطلاع داد.

اشتغال زایی برای 200 نفر در رشته های صنایع دستی دهلران

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام، حمید بختیاری روز 31 خرداد 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد افراد در کارگاه های صنایعدستی شهرستان در رشته های حصیربافی، نخ ریسی، گلیمبافی، نقاشی روی سفال و ... شاغل شده اند.

او اضافه کرد: دهلران عظیم ترین شهرستان از نظر وسعت و دومین شهرستان از نظر جمعیت است از لحاظ سیاسی و اجتماعی جزو شهرستان های برتر استان به حساب می آید و همین موضوع اهمیت برنامه ریزی برای اشتغال زایی در این منطقه را بیشتر می نماید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی دهلران توضیح داد: با توجه به استعدادهای خاص منطقه از جمله داشتن نیروی انسانی فعال جویای کار و همچنین دسترسی به بازارچه چیلات که در شرف بازگشایی بوده و محل مناسبی برای مراودات بازرگانی خارجی است و از طرفی می تواند به شعار جهش فراوری جامه عمل بپوشاند ضرورت توجه خاص به فعالیت های صنایعدستی که بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال مفید و مولد بوده را بیش از پیش نمایان می سازد. در ادامه تکمیل زنجیره رونق فراوری سال گذشته که در آن 170 فقره صدور مجوز انفرادی، سه فقره پروانه فراوری کارگاهی و اشتغالزایی نزدیک به 200 در رشته های حصیربافی، نخ ریسی، گلیم بافی، نقاشی روی سفال و ... نفر انجام شد از نظر کمی وکیفی، رشد قابل ملاحظه ای را در سال 99 محقق کرد.

او گفت: محصولات فراوریی کارگاه های صنایعدستی علاوه بر بازار داخلی شهرستان، برای فروش به مرکز استان نیز صادر می شوند.

بختیاری اضافه کرد: اداره شهرستان با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه طرح تکاپو برای عاملیت فراوری مواد اولیه دست بافته های سنتی (نخ ریسی) برای این تعداد افراد در این شهرستان اشتغال زایی نموده است.

او بیان نمود: مواد اولیه مورد استفاده صنعتگران در گذشته از استان های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، قم، اصفهان و... تهیه می شد که هزینه هایی را برای صنعتگران در برداشت، با ایجاد این طرح، مواد اولیه به صورت ارزان تر در اختیار صنعتگران و فراوریکنندگان قرار می گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهلران سیاه چادر و چیت را از مهم ترین دستباف های عشایر برشمرد و ابراز کرد: کوشش می گردد با همکاری اداره امور عشایر شهرستان، صنایع دستی عشایر در شهرستان سامان دهی گردد.

منبع: میراث آریا

به "اشتغال زایی برای 200 نفر در رشته های صنایع دستی دهلران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال زایی برای 200 نفر در رشته های صنایع دستی دهلران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید